Administraţia Trump dă în judecată Facebook. Acuzaţiile aduse

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Administraţia Trump a acuzat joi Facebook că vinde publicitate ţintită care discriminează în funcţie de rasă, încălcând o lege referitoare la accesul echitabil la locuinţe, transmite Reuters.

Potrivit unei plângeri civile a Departamentrului pentru Locuinţe şi Dezvoltare Urbană (HUD), care solicită ca Facebook să plătească despăgubiri, compania  a restricţionat şi cine poate să vadă publicitatea pentru locuinţe, în funcţie de originea naţională, religie, statul familial, sex şi dizabilităţi.

Facebook a anunţat că a colaborat cu instituţia pentru a rezolva aceste probleme şi că este surprinsă de decizia departamentului de a face acuzaţii, având în vedere că a luat măsuri semnificative pentru a preveni ca reclamele să fie discriminatorii.

Compania a mai arătat că departamentul ”a insistat pentru acces la informaţii sensibile, cum ar fi datele utilizatorilor, fără o protecţie adecvată”.

”HUD susţine că Facebook minează date despre utilizatori, iar apoi se foloseşte de învăţarea automată pentru a anticipa răspunsul lor la publicitate într-un mod care ar putea recrea gruparea în funcţie de clase protejate.

Operatorul reţelei de socializare a acceptat săptămâna trecută să modifice platforma de publicitate, în cadrul unui acord cu grupuri de apărare a drepturilor civile, care au intentat cinci procese în care acuză Facebook că permite discriminarea în publicitate.

Potrivit legislaţiei americane, este ilegal să publici anumite tipuri de reclame, inclusiv online, dacă indică o preferinţă bazată pe rasă, religie, sex sau alte clasificări specifice.

În cadrul acordului de săptămâna trecută, Facebook a anunţat că va crea un nou portal de publicitate pentru reclamele legate de sectorul imobiliar şi angajări, care va limita opţiunile de ţintire pentru advertiseri. Compania s-a mai angajat să construiască un instrument care să permită utilizatorilor să caute toate anunţurile de oublicitate imobiliară listate în Statele Unite, indiferent dacă reclamele le sunt adresate.

HUD acuză Facebook că a permis advertiserilor că excludă oameni pe care Facebook i-a clasificat ca părinţi, născuţi în afarra Americii, care nu sunt creştini şi o carietate de alte interese.

CNBC a relatat că departamentul analizează practici similare ale Twitter şi Google, principalii competitori ai Facebuuk.

Reprezentanţii HUD nu au putut să fie contactaţi imediat pentru comentarii.

Companiile au negat că au permis publicitatea discriminatorie, dar au recunoscut că permit advertiserilor să ţintească publicitatea în funcţie de gen.

Cercetătorii au declarat că ţintirea în funcţie de gen ar putea să încălce legea privind accesul echitabil la locuinţe.

Practicile Facebook în domeniul publicităţii au fost în centrul atenţiei în ultimii doi ani, pe fondul nemulţumirii tot mai mari provocată de politica referitoare la confidenţialitate şi datele utiliatorilor.

SUA



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite