O tânără ce a fost troll al Kremlinului şi-a dat în judecată angajatorul în încercarea de a opri maşina de propagandă a lui Putin

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O tânără care a fost "troll al Kremlinului" a anunţat că-şi dă în judecată fostul angajator şi cere să se închidă ceea ce descrie drept o "fabrică" care produce pe bandă rulantă propagandă pe Internet în apărarea preşedintelui rus Vladimir Putin. Curajul Ludmilei Savciuk, în vârstă de 34 de ani, de profesie jurnalist, este cu atât mai mult de apreciat pentru că este mamă singură ce are de crescut doi copii.

Procesul a început luni, la Sankt Petersburg, oraşul natal al lui Putin, dar a fost amânat imediat pentru 23 iunie deoarece pârâtul nu s-a prezentat, a declarat marţi pentru AP Ludmila Savciuk.

Savciuk cere, în cadrul procesului, despăgubiri morale şi închiderea firmei Internet Research, afirmând că angajaţii nu beneficiază de contracte de muncă în conformitate cu legislaţia muncii.

Ea a povestit în aprilie, într-un interviu pentru AP, cum ea şi sute de foşti colegi de-ai ei din Sankt Petersburg gestionau o serie de conturi pe reţele de scializare, "inundând" Internetul cu comentarii pro-Putin, şi cum falsificau imagini care "aterizau" pe site-uri de ştiri din Rusia şi Occident.

În unele departamente, spunea ea, trollii primeau indicaţii zilnic despre punctele pe care urmau să le atingă în postări şi despre ce emoţii să evoce. Ea afirmă că cei mai mulţi dintre trolli sunt tineri, atraşi de salariile relativ mari, de 40.000-50.000 de ruble (800-1.000 de euro) pe lună.

Activităţile pe care le descrie coincid cu cele ale altor foşti "trolli" care au făcut dezvăluiri, însă Sacviuk se află printre puţinii care au fost de acord să le fie publicat numele real. Ea şi-a dat demisia după două luni, hotărând că nu mai putea să suporte să facă parte din maşina de propagandă.

Maşina de propagandă a Kremlinului care foloseşte trolli pe Internet "ar trebui să fie închisă", cere Savciuk.

Odata cu declanşarea campaniei impotriva Ucrainei şi cu anexarea Crimeii, Kremlinul a angajat „armate de interpuşi” care să posteze comentarii şi replici prin care să legitimize politica Moscovei, atât în Rusia cât şi în străinătate. Ruşi care vorbesc limba engleza trimit comentarii pro-Kremlin pe site-urile televiziuniilor şi publicaţiilor occidentale importantre. 

Kremlinul cheltuie milioane de dolari în aceasta operaţie care are drept ţintă publicul american. Astfel, aceşti „provocatori internautici” pot posta zilnic zeci de articole pe zi, de la conturi false.

Anton Nosik, considerat „tatăl internetului rusesc”, un bloger rus de mare succes, a declarat pentru Europa Liberă că „postările sunt folosite de multe ca un instrument al Kremlinului împotriva opoziţiei şi asta se întâmplă de cel puţin 6 ani de zile şi e bine finanţat.

De aceea, ce se întâmplă acum nu e nimic nou pentru mine. Ce este clar este că acum se chetuieşte mai mult pentru subiecte legate de Ucraina, decât au fost vreodată folosiţi împotriva lui opozantului Boris Navalnîi sau postului de radio Ecoul Moscovei sau prublicaţiilor Kommersant, Gazeta.ru si altele.”

Rusia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite