Lider de renume mondial: Frica şi frustrarea, secretele succesului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ken Gabriel
Ken Gabriel

În ce fel ar putea influenţa afluxul de imigranţi forţa antreprenorială a Europei? Se măreşte decalajul antreprenorial dintre Europa şi SUA? Nu în ultimul rând, ce au de învăţat liderii de astăzi din cursă spaţială a anilor '60 dintre SUA şi Rusia, totul într-un interviu exclusiv cu Ken Gabriel, unul dintre cei mai influenţi şi recunoscuţi lideri şi manageri din lume.

Ken Gabriel este în prezent preşedinte şi CEO al The Charles Stark Draper Laboratory din SUA, deputy director al Advanced Technology and Projects la Google şi, de-a lungul carierei sale îndelungate, a condus divizii din Motorola, a fondat şi vândut multiple start-up-uri încă din anii `90, conducând totodată principala agenţie de cercetare din cadrul Ministerului Apărării din SUA, DARPA, o poziţie extrem de importantă care i-a oferit acces neîngrădit la cele mai eficiente instrumente defensive şi nu numai. 

  

wall-street.ro a discutat cu Ken, o persoană extrem de plastică şi stăpână pe şine, în cadrul Innoveit 2016, Budapesta, unde cotidianul de afaceri românesc are exclusivitate pe ţară. 

  

Un american la un eveniment de antreprenoriat european. Ce semnale se transmit? 

  

 Ken Gabriel: Într-adevăr, un american la o conferinţă antreprenorială din Europa, eveniment şi iniţiativă susţinută chiar de Comisia Europeană. Lumea s-a micşorat şi companiile antreprenoriale îşi întind tentaculele peste tot, pe mai toate continentele. 

  

Unele aleg să se dezvolte doar în ţările lor şi atât. 

  

 KG: Dacă încerci să internalizezi totul, să te limitezi, te vei dezvolta foarte greu. Ţi se pare că ai o idee genială? Fii convins că alţi cel puţin zece deja lucrează la ea. Viteza de dezvoltare a devenit crucială şi trebuie să iei în calcul neapărat externalizarea unor procese. 

  

Tu, că antreprenor, axează-te pe produs, dezvoltarea lui, restul, externalizează! Durează prea mult să angajezi tu, personal, durează prea mult să produci tu, să împachetezi intern şi aşa mai departe. La începutul anilor 2000 fondasem o companie, ulterior a cumpărat-o Bosch, care producea tranzistoare şi microtranzistoare. Le produceam în Germania şi Asia, le împachetam în SUA şi le distribuiam peste tot. Cu alte cuvinte, dacă un produs este dezvoltat în România...citeşte continuarea pe wall-street.ro 

  

  

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite