Finala „Românii au talent“: Ventrilocul de pe locul trei îşi doreşte să facă un megaspectacol cu păpuşi, pentru adulţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ventrilocul Eduard Andrei Sandu a obţinut bronzul în finala celui de-al treilea sezon „Românii au talent“. Nea Alecu, marioneta lui haioasă, a impresionat publicul care l-a votat pe Eduard şi l-a trimis pe podium.

Edy, cum îi spun prietenii, a urcat pe scenă alături de Nea Alecu, o păpuşă pe care a mânuit-o cu o dexteritate rarisimă şi căreia i-a dat voce făcând pe ventrilocul. „Eşti un artist desăvârşit şi aş plăti oricând un bilet la spectacolul tău“, a mărturisit Mihai Petre după prestaţia acestuia în finala „Românii au talent“.„ Edi a crescut de la o ediţie la alta şi acuma ne-a demonstrat că este un artist complet. Îţi prevăd un viitor foarte mare şi un viitor foarte aglomerat“, a completat Andi Moisescu.

De altfel, chiar după prestaţia din semifinală, Eduard Sandu era unul dintre favoriţii finalei.

Tânărul, cunoscut în special în lumea artistică din Botoşani, este descris de prieteni ca având o modestie şi un talent ieşite din comun.

A evoluat timp de opt ani, după terminarea facultăţii, pe scena Teatrului „Mihai Eminescu“ din Botoşani. Şi-a dat demisia în 2011, în căutarea realizării profesionale, după cum a detaliat în prezentarea pe care şi-a făcut-o înaintea intrării în semifinala concursului. A plecat la Bucureşti, unde şi-a urmat cu încăpăţânare visul, acela de a deveni un păpuşar consacrat, în ciuda nenumăratelor refuzuri.

Un amănunt puţin cunoscut lui biografia lui Eduard Sandu este acela că poartă gena unui mare artist român. Tânărul ventriloc este strănepotul lui Miluţă Gheorghiu, un actor legendar în perioada interbelică la Iaşi, rămas în analele teatrului românesc cu o interpretare de excepţie a rolului principal din piesa „Chiriţa în provincie“.

De altfel, urmaşul pare să-i calce pe urme, actorul având parte doar de critici pozitive cât timp a evoluat la Botoşani. „Eduard Sandu nu face parte din rândul actorilor care se făuresc pe sine în mijlocul scenei, ci dintre aceia care oferă echilibru, culoare şi, mai ales, dezvăluie personaje. În «Chiriţa în provincie», în «Buzunarul cu pâine» sau în «Amadeus», Eduard Sandu străbate cu acelaşi pas, egal şi responsabil“, scrie într-una dintre recenziile presei locale de specialitate.

„Fratele meu îmi tot spunea să mă înscriu la «Românii au talent», dar nu am putut să prind ediţia de anul trecut, pentru că nu eram pregătit încă. Sper că participarea mea la această emisiunea să îmi facă cunoscut talentul, aş vrea ca lumea să vadă şi să ştie ce e un ventriloc pentru că foarte puţin ştiu. Îmi doresc că oamenii să înţeleagă că dacă apare o păpuşă pe un afiş, nu e un spectacol exclusiv pentru copii. În străinătate sunt o mulţime de spectacole cu păpuşi, dar cu poveşti pentru adulţi. Am văzut în facultate casete cu spectacole extraordinare, am văzut «Hamlet» cu marionete, în Praga e o adevărată industrie cu spectacole pentru adulţi“, a mărturisit Eduard înainte de concurs.  

„În conlcuzie, îmi doresc ca oamenii să înţeleagă ce fac, să vină la spectacole, să găsesc oameni care să mă ajute să creez un spectacol în toată puterea cuvântului. Cred că această emisiune îmi va schimba viaţă prin faptul că m-a adus în faţa oamenilor. La noi, acest lucru e foarte nou, e un tărâm neexplorat şi de aceea e destul de greu la început, dar sunt sigur că după această emisiune lumea o să vină la spectacole mult mai mult decât vin în momentul de faţă. Cam acestea sunt lucrurile pe care mi le doresc după «Românii au talent»: un mega-spectacol, pentru că ştiu că se poate“, a adăugat el. 

TV

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite