Membru CNA, despre filmul realizat de Guvern cu ocazia Centenarului: „Aveam senzaţia că mă uit la Acces Direct“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Facebook/Octav Ganea
FOTO Facebook/Octav Ganea

Guvernul României a realizat cu ocazia Centenarului un film de promovare a României. Intens comentat în mediul online, video-ul a stârnit critici şi din partea membrilor CNA.

Guvernul României a realizat un film de promovare a României cu ocazia Centenarului şi i-a cerut Consiliului Naţional al Audiovizualului  (CAN) să trimită către televiziuni şi radiouri o recomandare pentru ca acestea să preia în regim de gratuitate patru spoturi de „Centenar“, scrie Pagina de Media. 

Astfel, după vizionarea clipului, unii dintre membrii CNA au avut numai cuvinte critice, fiind de părere că filmuleţul conţine afirmaţii „penibile“, iar vocea spotului e ca de „Acces Direct“ (n.r. emisiunea prezentată de Simona Gherghe la Antena 1). 

„Vă dau cuvântul meu de onoare că dacă închideam ochii aveam senzaţia că mă uit la «Acces Direct»“, a remarcat Radu Herjeu, membru CNA. (...) Apoi nu înţeleg de ce apare Dracula. Vlad Ţapeş nu e bun pentru români? Pe Dracula îl promovezi pentru americanii needucaţi. Doi la mână, castelul ăla (Castelul Bran - n.r.) e făcut puţin înaintea celor 100 de ani, adică nu văd de ce e trecut la miracolele României ultimilor 100 de ani“, a adăugat el. 

Şi Dorina Rusu a criticat filmul de promovare a României realizat de Guvern: „Oricum, totul mi se pare foarte caraghios, iar clipurile mi se par kitsch. După mine, dacă le daţi la televiziuni nu e nevoie de recomandarea CNA-ului, dacă televiziunile consideră că pot fi date, nimeni nu vă opreşte. Eu nu aş putea să votez pentru aşa ceva pentru că mi se par penibile“. 

Cum a justificat reprezentantul Guvernului clipurile de Centenar:

„Ne dorim să transmitem acest mesaj de unitate naţională şi de conştientizare a valorilor şi simbolurilor naţionale. E vorba despre tradiţii ale poporului român, de români de succes, un mesaj pe care dorim să-l transmitem într-o manieră coerentă şi unită cu ocazia Centenarului Marii Uniri.“. 

De altfel, filmul de promovare a României realizat de Guvern conţine două neadevăruri, aşa cum a relatat „Adevărul”. În plus, fotograful Octav Ganea a descoperit încă o inadvertenţă în film, arătând pe profilul său de Facebook că lupii liberi din filmul despre România sunt, de fapt, din Norvegia.

„Sătui de atâta bine, toţi «ultimii lupi liberi din Europa» au emigrat pe Shutterstock, colţ cu Norvegia”, a scris Octav Ganea, fotograf la Inquam Photos, pe contul personal de Facebook. Shutterstock este unul dintre cele mai populare site-uri de fotografii generice, iar clienţii pot cumpăra respectivele imagini cu lupi la preţuri cuprinse între 50 şi 169 de euro, în funcţie de calitatea dorită.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite