Ministrul Educaţiei: „Masca de protecţie, absolut necesară în interior”. Ce spune Cîmpeanu despre predarea online

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministrul Educaţiei: În ce priveşte predarea online, în opinia sa, sunt necesare cinci condiţii  FOTO Shutterstock
Ministrul Educaţiei: În ce priveşte predarea online, în opinia sa, sunt necesare cinci condiţii  FOTO Shutterstock

Masca de protecţie este „absolut necesară” în interior, fiind cea mai importantă măsură de protecţie împotriva noului coronavirus, a declarat luni ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu. Ministrul a spus despre predarea online că nivelul de îndeplinire a condiţiilor necesare pentru ca aceasta să fie posibilă este „parţial”, astfel că această variantă este evitată la „maximum posibil”.

"Masca de protecţie - absolut necesară în interior. (...) Masca este cea mai importantă măsură de protecţie. (...) Vaccinarea fiind singurul act care poate pune capăt acestei crize, restul măsurilor - mască de protecţie, distanţare, aerisire, reguli de igienă - ne ajută să ţinem sub control pandemia până când vom reuşi să-i punem punct. Vom reuşi doar atunci când vom convinge că vaccinarea este singurul act medical care poate pune capăt acestei crize sanitare. 

Ca ministru al Educaţiei voi face tot posibilul ca şcolile să rămână cât mai mult timp deschise cu prezenţă fizică şi să asigurăm cele mai bune condiţii şi din perspectivă educaţională dar şi din perspectiva protecţiei sanitare", a spus ministrul , precizând că în fiecare şcoală va fi desemnată o persoană care să faciliteze întâlnirile între persoane cu competenţe medicale şi părinţi, conform Agerpres.

Iar în ce priveşte predarea online, în opinia sa, sunt necesare cinci condiţii: conectivitatea la internet, disponibilitate de echipamente, conţinut digital, profesori formaţi pentru acest tip de predare şi posibilitatea unei evaluări adecvate.

 "Predarea online - sub rezerva îndeplinirii a cinci condiţii, pe care îmi permit să le enumăr. Prima condiţie - conectivitate generalizată. Avem o conectivitate ceva mai bună decât aveam în urmă cu un an la deschiderea anului şcolar. Dar avem zone neacoperite. (...) Al doilea element este disponibilitatea echipamentelor. (...) Stăm mult mai bine din perspectiva disponibilităţii echipamentelor pentru elevi, dar nu suficient de bine pentru a avea o predare online generalizată.(...) A treia condiţie pentru predarea online - să existe conţinut digital. (...) 

Nu putem spune că avem conţinut digital corespunzător pentru toate disciplinele şi în toate şcolile. Al patrulea motiv - avem nevoie de profesori formaţi pentru predarea online. (...) Al cincilea element pe care îl subliniez (...) - actul didactic se finalizează printr-o evaluare. Evaluarea în sistem online nu s-a făcut niciunde într-o manieră relevantă. Creăm imagini false asupra stadiului în care se află elevii, asupra stadiului în care se află şcoala românească atâta vreme cât nu avem platforme dedicate şi securizate pentru evaluarea online. Nu cred că sunt mulţi acei colegi profesori care pot garanta că în spatele ecranului cel care răspunde în procesul de evaluare este cel care trebuie să răspundă şi cel care primeşte calificativele. Nici în învăţământul preuniversitar, nici în învăţământul universitar. Având în vedere nivelul de îndeplinire parţială a acestor cinci condiţii, decizia a fost aceea de a evita la maximum posibil predarea online", a mai susţinut Cîmpeanu.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite