Dezbaterea despre schimbarea planului-cadru pentru liceu nu a lămurit responsabilii din Educaţie despre cum văd elevii şi profesorii programa

Dezbaterea despre schimbarea planului-cadru pentru liceu nu a lămurit responsabilii din Educaţie despre cum văd elevii şi profesorii programa

Ministerul Educaţiei vrea cel puţin păstrarea, dacă nu creşterea, numărului de ore alocate limbilor străine, TIC şi disciplinei educaţie fizică

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei au organizat, în perioada 29 decembrie 2017 - 1 martie 2018, un amplu proces de consultare publică privind propunerile de plan-cadru pentru liceu, filiera teoretică. Rezultatele nu au fost edificatoare.

Ştiri pe aceeaşi temă

“Analiza punctelor de vedere primite de la public arată că majoritatea participanţilor la procesul de consultare consider că schimbarea planurilor-cadru de liceu este oportună. Cei care susţin schimbarea în cea mai mare măsură sunt elevii şi părinţii. De asemenea, chiar dacă unii profesori sunt mai rezervaţi, şi în rândul acestora există un curent important care susţine necesitatea acestei schimbări”, arată MEN într-un comunicat. 

Rezultatele dezbaterii demonstrează că, în prezent, nu există o majoritate consolidată cu privire la o opţiune clară pentru o anumită formulă. Fiecare propunere supusă dezbaterii are susţinătorii şi criticii ei, la fel cum şi numărul celor care nu susţin nicio variantă nu poate fi neglijat. “Din consultare se desprinde ideea nevoii unei decizii de tip expert, dublată de măsuri specifice pentru pregătirea schimbărilor şi de o constantă comunicare şi consultare cu actorii din sistem”, mai arată MEN.
În comunicat Ministerul Educaţiei Naţionale a reiterat necesitatea încadrării în numărul actual de ore pe săptâmână, cu cel puţin păstrarea, dacă nu creşterea, numărului de ore alocate limbilor străine, TIC şi disciplinei educaţie fizică.

Chestionarul online a fost accesat de 3.520 de persoane şi au fost validate, după prelucrarea statistică, 2.612 chestionare completate. De asemenea, au fost transmise Ministerului Educaţiei Naţionale sau Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei 111 adrese/petiţii/puncte de vedere/propuneri. Dintre acestea, 30 de adrese aparţin unor organizaţii non-guvernamentale/organizaţii locale active în domeniul educaţiei, 6 sunt transmise de asociaţii profesionale/grupuri profesionale, 10 din partea unor unităţi de învăţământ preuniversitar sau universitar, iar 67 din partea unor persoane individuale (52 profesori, 6 părinţi, 5 elevi, 1 membru al Parlamentului).

citeste totul despre: