VIDEO Mona Nicolici, expert în campanii de responsabilitate socială: „E greu să lupţi cu mentalitatea oamenilor“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În emisiunea moderată de Mircea Vasilescu, de la orele 15.00, s-au dezbătut dezbat câteva „dileme", împreună cu Mona Nicolici, legate de întrebarea dacă reuşesc programele de responsabilitate socială să schimbe mentalităţile şi să genereze atitudini pozitive.

 

Toată lumea şi-o aminteşte de pe vremea când prezenta ştirile la televiziune. De o bună bucată de vreme însă, de mai bine de şapte ani, mai exact, coordonează proiectele de responsabilitate socială la Petrom.

Tematicile dezbătute vineri, de la 15.00, în emisiunea moderată de Mircea Vasilescu, au fost: reuşesc programele de responsabilitate socială să schimbe mentalităţile, să genereze atitudini pozitive? Cum se vede responsabilitatea socială a companiilor “de la firul ierbii”, dintre oamenii care beneficiază de asemenea programe? În peisajul nostru public dominat de fatalism, cît e de greu să-i determini pe oameni să schimbe lucrurile, să-şi îmbunătăţească viaşa prin iniţiative proprii? 

„CSR (corporate social responsability - n.r.) este un instrument de risk-management. Noi ştim care e impactul pe care îl are. (...) E important cine îl face şi cum îl face. Eşti bun, dar o faci cu mintea. E ca într-un business“, a explicat Mona Nicolici. 

Nicolici a punctat că interesul principal al unui business, dincolo de orice altceva, este să facă bani. „Compania trebuie să gândească foarte inteligent modul în care vrea să facă asta“, a mai adăugat Mona Nicolici. Şi, în plus, a subliniat şi că „nu e un business sustenabil dacă te concentrezi numai pe profit. Petrom are grijă de angajaţi şi demarează multe proiecte pentru angajaţi“. 

„A crescut numărul românilor care înţeleg de ce fac companiile campanii de responsabilitate socială“, crede Mona Nicolici, după experienţa celor şapte ani în acest domeniu. 

image

Domeniul responsabilităţii sociale este încă greu digerat de către români. „E greu să lupţi cu mentalitatea oamenilor“, a recunoscut Mona Nicolici. 

Campaniile din Ţara lui Andrei au reuşit să transmită copiilor un alt fel de a gândi. Taberele reuşesc să schimbe nişte vieţi pentru nişte copii care ies pentru prima dată din mediul lor, din sătucul lor. Acolo am descoperit talente, au fost copii care şi-au ales drumul în viaţă, au plecat de acolo mult mai comunicativi, au învăţat să gândească un business. Mona Nicolici

„Ne-am lovit de atitudinea autorităţilor. Când am spus că am vrea să facem un parc într-un oraş, în Piteşti sau în Constanţa, au spus: A, da? Mai vedem. Mulţi nu au crezut că vom reuşi, dar trebuie să ai puterea să nu cedezi. (...) Au fost momente în care mi-am pus întrebări dacă are importanţă ceea ce fac, dacă e vreun interes pentru business“, a mărturisit Nicolici. 

Despre proiectul „Ţara lui Andrei“ 

Programul Tara lui Andrei a devenit un brand care se poate mândri astăzi cu şase parcuri create în România. „Am dus lupte inclusiv cu oamenii dinăuntru, care ne râdeau în nas. Am vrut să creem o mică ţară pe care s-o ducem cât mai aproape de graniţele României“. 

De ce Andrei? „Fiindcă este unul dintre cele mai răspândite nume din ţară şi, în plus, are şi conotaţie religioasă: Sfântul Andrei este ocrotitorul României“, a explicat Mona Nicolici. 

„Am început să facem educaţie antreprenorială începând cu copiii din şcoli“, a continuat ea. 

„Campaniile au reuşit să transmită copiilor un alt fel de a gândi. Taberele reuşesc să schimbe nişte vieţi pentru nişte copii care ies pentru prima dată din mediul lor, din sătucul lor. Acolo am descoperit talente, au fost copii care şi-au ales drumul în viaţă, au plecat de acolo mult mai comunicativi, au învăţat să gândească un business“, a explicat Nicolici. 

Noi îi întrebam, de la începutul campaniei: Care e visul tău? Nimeni nu-i întreba asta înainte şi asta  lipseşte sistemului educaţional din România“, a mai spus Mona Nicolici. 

Educație

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite