Transportatorii rutieri despre Master Plan: „Este o simplă poveste, peste cinci ani vom spune că zmeul zmeilor nu ne-a lăsat să facem ce ne-am propus“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pentru a realiza toate proiectele din Master Planul de Transport, România va trebui să aloce 268 de milioane de euro pe lună timp de 15 ani, din care 147 de milioane doar pentru autostrăzi
Pentru a realiza toate proiectele din Master Planul de Transport, România va trebui să aloce 268 de milioane de euro pe lună timp de 15 ani, din care 147 de milioane doar pentru autostrăzi

Transportatorii rutieri se arată neîncrezători în fezabilitatea şi implementarea Master Planului de Transport, catalogat drept „o simplă poveste“, deşi este un plan ambiţios, care se întinde pe o perioadă de 15 ani, a declarat joi Constantin Isac, vicepreşedintele UNTRR.

El apreciază că Master Planul pe Transport este „o simplă poveste“, iar UNTRR nu dă credit celor care se ocupă de proiect. „După părerea noastră, deşi ambiţios (Master Planul - n.r.), se întinde pe 15 ani, sunt menţionate acolo toate cifrele de dezvoltare a infrastructurii, noi îl considerăm o simplă poveste. Dacă peste cinci ani ne vom reîntâlni să discutăm ce s-a întâmplat, s-ar putea să zicem că povestea a fost foarte frumoasă, dar zmeul zmeilor nu ne-a lasat să facem ce ne-am propus. Noi, transportatorii rutieri, nu avem nicio aşteptare şi nu acordăm niciun fel de credit celor care se ocupă de implementarea Master Planului“, a adăugat Isac.

El s-a referit totodată la inexistenţa infrastructurii în România după 25 de ani de democraţie, punctând că provincii istorice sunt condamnate la subdezvoltare pentru că nu se poate trece cu camioanele şi cu trenurile, Moldova şi Oltenia fiind „prăbuşite“.

Isac a menţionat că un camion cu activitate de transport în România, care este bine administrat, aduce în fiecare an 30.000 euro la bugetul statului din acciza pe motorină, taxe pe salarii şi alte activităţi conexe pe care le angrenează.

„La fiecare camion pe care îl scoate din piaţă (statul - n.r.) îşi permite să piardă câte 30.000 de euro. Dar mergem şi adunăm taxe de la batrânelele de la piaţă care vând pătrunjel“, a comentat Isac.

El apreciază că România trebuie să profite de poziţia geografică foarte bună pe care o are, fiind localizată la jumătatea drumului dintre est şi vest, între Iordania şi Olanda.

La rândul său, preşedintele UNTRR, Radu Dinescu, a reclamat lipsa rezultatelor din transporturi. „În România nu există responsabili pentru neaplicarea legii, există doar legi proaste. Un flux în Portul Constanţa sau în transportul aerian ar aduce o creştere în transportul rutier de mărfuri şi persoane. După opt ani în UE avem şi drepturi, nu doar obligaţii. Fiecare ţară îşi protejează agenţii economici de pe teritoriul statului lor“, a spus Dinescu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite