Statul începe exproprierile pentru lotul Ogra - Târgu Mureş din Autostrada Transilvania, la 3 ani după ce întreaga magistrală „Bechtel“ trebuia să fie gata

Statul începe exproprierile pentru lotul Ogra - Târgu Mureş din 
Autostrada Transilvania, la 3 ani după ce întreaga magistrală „Bechtel“ 
trebuia să fie gata

Bechtel avea ca termen de predare a Autostrăzii Transilvania data de 16 iunie 2013

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectul de HG prin care statul va expropria terenurile şi imobilele situate pe coridorul viitoarei secţiuni Ogra - Târgu Mureş a Autostrăzii Transilvania. Reamintim că, potrivit contractului încheiat cu Bechtel, în 2004, întreaga Autostradă Transilvania (Braşov-Borş, 415 kilometri) trebuia să fie finalizată în anul 2013.

„Sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional «Secţiunea 1C, subsecţiunea Ogra - Târgu Mureş pe teritoriul localităţilor Cristeşti, Gheorghe Doja, Ogra, Sânpaul, Ungheni şi Târgu Mureş din judeţul Mureş» din cadrul obiectivului de investiţii «Autostrada Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea», sunt în cuantum total de 39.540 mii lei“, se arată în proiectul de hotărâre.

Aceste sume sunt alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limitele bugetare anuale aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 2016, nr. 339/2015, capitolul 84.01 "Transporturi titlul 58", Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020, articolul 03 „Programe din Fondul de coeziune (FC)“.

Lotul Câmpia Turzii - Târgu Mureş a fost atribuit anul trecut

Asocierile Strabag-Straco Grup, Straco Grup-Specialist Consulting-Total Road, Lemacons-Vega 93-Arcada Company şi Geiger Transilvania-Wilhekm Geiger au fost desemnate în ianuarie 2015, de către CNADNR, să fie constructori ai autostrăzii Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureş, în lungime de 56,5 km, în valoare de circa 1,2 miliarde lei.

Asocierea dintre compania austriacă Stabag şi firma românească Straco Grup va proiecta şi construi două tronsoane din autostradă, respectiv secţiunile Ogra (judeţul Mureş)- CâmpiaTurzii (judeţul Cluj), lotul 2 şi Ungheni (judeţul Mureş) - Ogra, lotul 2.

Toată Autostrada Transilvania trebuia terminată până în 2013

La 16 iunie 2004 au început lucrările la Autostrada Transilvania, iar în contract era prevăzut ca termen de finalizare aceeaşi zi din 2013.

Cea mai scumpă autostradă din lume numără în prezent puţin peste 50 de kilometri din 415, după o cheltuială de 1,3 miliarde de euro.

În momentul semnării contractului, autorităţile de atunci credeau sincer că 415 kilometri de autostradă care vor străbate munţi şi prăpăstii vor putea fi construiţi cu o cheltuială totală de 2,2 miliarde de euro.

Practic, fiecare kilometru din Autostrada Transilvania ne-a costat 25 de milioane de euro, iar dacă am fi continuat cu aceste costuri am fi ajuns la o cheltuială totală de peste 10 miliarde de euro.

Iată că acum, în 2016, abia sunt demarate exproprierile necesare eliberării unui coridor de secţiune din celebra autostradă.

citeste totul despre: