Ponta vrea acord politic pentru autostrăzi: Altfel nu are rost să ne apucăm de treabă dacă nu există garanţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ponta spune că îi va prezenta Master Planul pe Transporturi şi preşedintelui Klaus Iohannis                 FOTO Mediafax
Ponta spune că îi va prezenta Master Planul pe Transporturi şi preşedintelui Klaus Iohannis                 FOTO Mediafax

Master Planul pe Transport trebuie elaborat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani între toate forţele politice, altfel nu are rost ca experţii Ministerului Transporturilor să se apuce de treabă, deoarece va fi un eşec în lipsa garanţiilor pe termen lung, a afirmat premierul Victor Ponta.

El a precizat că documentul va trebui prezentat şi preşedintelui ţării, înainte de acordul politic.

Ponta a fost prezent, marţi, la sediul Ministerului Transporturilor, pentru prezentarea de către ministrul de resort, Ioan Rus, priorităţilor de infrastructură rutieră aferent perioadei 2015-2016.

Premierul a epxlicat necesitatea unui acord politic prin faptul că este nevoie de garanţii de finanţare pe termen lung pentru constructori.

Autostrada Sibiu-Piteşti sau Comarnic-Braşov?

La începutul lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat Master Planul general de transport al României în faţa comisiilor parlamentare de transporturi, documentul cuprinzând toate intervenţiile în infrastructură pentru 2014-2030. Rus a înlocuit planurile de a realiza 2.000 de kilometri de autostrăzi ale fostului ministru Dan Şova, cu drumuri-expres, generând un imens scandal din cauză că nu a inclus în planuri Autostrada Dacia, dintre Sibiu şi Piteşti. Aceasta a fost cerută insistent de către Dacia, cel mai mare exportator al ţării, dar şi de către transportatori.

Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu - Braşov (103 km), Ploieşti - Comarnic (49 km), Craiova - Piteşti (115 km), Comarnic - Braşov (54 km), Braşov - Bacău (158 km) şi Gilău - Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,58 miliarde euro fără TVA, potrivit unui document de sinteză furnizat de Ministerul Transporturilor.

În plus, Master Planul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde euro fără TVA.

Mai puteţi citi: 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite