STUDIU Companiile se reîntorc în oraş. Timpul petrecut în trafic, de acasă şi până la birou de către angajaţi, o decizie care influenţează ce clădire de birouri aleg

0
Publicat:
Ultima actualizare:
trafic-bucuresti

În momentul în care companiile aleg să îşi relocheze activitatea într-o clădire de birouri, noile zone în curs de dezvoltare, mai aproape de centrul oraşului, devin relevante.

Potrivit unui raport calitativ de evaluare a dezvoltării imobiliare, elaborat de compania de cercetare de piaţă Unlock Research Market pentru AFI Europe România, se remarcă o nouă tendinţă prin care companiile îşi îndreaptă atenţia, din nou, către oraş.

Acest studiu calitativ realizat în ultimul trimestru al anului 2017 a arătat că o clădire de birouri nu reprezintă doar o locaţie, ci este un simbol al forţei şi al caracterului unei companii. Reprezintă imaginea şi valorile companiei atât în rândul angajaţilor, cât şi în rândul clienţilor externi. Atunci când aleg un loc pentru a-şi reloca afacerea, directorii executivi analizează caracteristicile clădirii nu numai din punct de vedere tehnic, ci şi ţinând seama de nevoile şi valorile companiei şi ale angajaţilor săi.

Potrivit studiului, cele mai importante tendinţe care influenţează decizia relocării într-o clădire de birouri sunt următoarele:

Viitorul este urban. Noile zone în curs de dezvoltare, mai aproape de centrul oraşului, devin relevante, în timp ce platformele situate la distanţă de inima oraşului încep să îşi piardă din strălucire. Motivul se datorează faptului că angajaţii petrec mai puţin timp în trafic;

Încorporarea amenajării peisagistice în „clădire”, ceea ce presupune că fiecare clădire de birouri ar trebui să beneficieze de spaţii verzi unde oamenii pot evada şi lua o pauză de la termene limită şi tehnologie;

Locaţii accesibile din punctul de vedere al localizării, situate în zone cât mai îndepărtate de aglomeraţie şi blocajele din trafic şi mai aproape de zonele unde locuiesc angajaţii.

În ceea ce priveşte procesul de luare a deciziilor, se pot remarca trei tipologii de companii când vine vorba despre relocarea într-o clădire nouă:

Cultura VIP corporativă: companii multinaţionale cu valori corporative puternice, principii şi proceduri bine definite. În mediul de afaceri corporativ, procesul decizional este centralizat, standardizat, cu reguli clare, flexibilitate mică, foarte convenţional.

Cultura organizaţională promovată de CEO: reprezintă afaceri dezvoltate la nivel local, de obicei de către persoane care au lucrat anterior în mediul corporativ. CEO-ul încearcă, de regulă, să reproducă mediul corporativ ca pe o modalitate prin care compania câştigă credibilitate şi prestigiu. Decizia este rezultatul unui proces autocratic, foarte personal, în funcţie de dorinţa CEO-ului.

Cultura antreprenorială: pot fi atât companii mari, recunoscute, înfiinţate la nivel local, cât şi companii care fac parte din mediul de afaceri internaţional, dar cu tradiţie. Antreprenorii sunt de obicei deschişi şi au o atitudine flexibilă faţă de business şi procedurile corporative. În acest mediu, procesul decizional este deschis, democratic, flexibil şi orientat către evoluţie şi noi proiecte de pionierat.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite