Vânzarea maşinilor diesel şi pe benzină ar putea fi interzisă în Marea Britanie până în 2040
0Guvernul britanic ia în calcul interzicerea vânzării tuturor noilor autovehicule diesel şi benzină până în 2040, în încercarea de a încuraja oamenii să treacă la vehicule electrice şi hibride, scrie telegraph.co.uk. În paralel, se iau în calcul impunerea unor restricţii dure asupra celor mai poluante vehicule diesel, din 2020.
„Strategia privind calitatea aerului îndeamnă autorităţile locale să încerce mai întâi să reducă emisiile prin modernizarea celor mai poluante vehicule diesel, schimbarea schemelor rutiere şi eliminarea zgomotului de viteză”, precizează publicaţia.
Potrivit acesteia, miniştrii au identificat 81 de drumuri principale în 17 oraşe şi oraşe în care sunt necesare acţiuni urgente deoarece acestea încalcă standardele UE privind emisiile, punând astfel în pericol sănătatea oamenilor.
Astfel, Marea Britanie ar putea impune noi taxe de poluare în conformitate cu planurile guvernamentale, luându-se în calcul şi impunerea unor restricţii dure asupra celor mai poluante vehicule diesel, din 2020, pentru a reduce nivelul emisiilor nocive de dioxid de azot.
Strategia Marii Britanii nu reuşeşte, potrivit telegraph.co.uk, să îndeplinească cerinţele grupurilor de motoare pentru o schemă de dezmembrări diesel, în cadrul căreia posesorii vehiculelor pe motorină ar primi compensaţii pentru tranzacţionarea vehiculelor lor poluante.
În schimb, Guvernul va organiza o consultare pe tema "unei posibile scheme de dezmembrări" în toamnă, guvernul britanic angajându-se, de asemenea, să interzică vânzarea tuturor noilor autovehicule diesel şi pe benzină până în 2040.
O nouă analiză a constatat că 48 dintre cele mai poluate drumuri sunt în Londra. Altele au fost identificate în Birmingham, Derby, Leeds, Nottingham, Southampton, Bristol, Bolton, Manchester, Bury, Coventry, Newcastle, Sheffield, Belfast, Cardiff şi Middlesborough.
Cele mai poluate sunt drumurile de tip A, dar includ şi segmente de două autostrăzi - M4 lângă Londra şi M32 în Bristol.
Strategia precizează că orice restricţii privind autovehiculele diesel trebuie să fie "limitate în timp" şi ridicate de îndată ce nivelurile de poluare a aerului se încadrează în limitele legale.
Şi Franţa vrea să interzică vânzările de autoturisme pe benzină şi motorină până în 2040
Recent, ministrul francez al Mediului, Nicolas Hulot, anuţa că Franţa intenţionează să interzică vânzările de autoturisme pe benzină şi motorină până în 2040.
"Anunţăm sfârşitul livrărilor de maşini pe benzină şi motorină până în 2040", a afirmat Hulot, la 6 iunie, dând exemplul producătorului suedez de automobile Volvo care a anunţat că toate modelele sale lansate din 2019 vor fi electrice sau hibride.
Obiectivul Guvernului este "evident dificil", dar Hulot a declarat că este "conştient că producătorii auto au mijloacele necesare pentru a susţine şi concretiza această promisiune, care, la fel ca întreaga agendă privind climatul, este parte din programul de sănătate publică".
Oficialul francez a anunţat că proprietarii de vehicule vor primi stimulente pentru a înlocui maşinile pe motoare diesel fabricate înainte de 1997 şi cele pe benzină fabricate înainte de 2021 cu automobile care poluează mai puţin.
Studiu: 29 milioane maşini poluante în Europa
În toamna anului trecut, ONG-ul britanic Transport&Environment (T&E) afirma într-un studiu că, în Europa, circa 29 milioane de automobile cu motor diesel emit gaze poluante în cantităţi ce depăşesc mult limitele autorizate. Potrivit studiului, având în vedere norma Euro5, automobilele Renault-Dacia, Land Rover, Hyundai, Opel-Vauxhall şi Nissan poluează chiar mai mult decât modelele de la Volkswagen.