Uber îşi construieşte propriul scuter
0În ultimele câteva luni, Uber a anunţat că plănuieşte să integreze biciclete şi scutere în aplicaţia sa, o recunoaştere a faptului că autovehiculele nu sunt întotdeauna cea mai bună formă de transport urban. Acum, compania a început să lucreze la propriul scuter, spun oamenii familiarizaţi cu planurile, potrivit Bloomberg.
Jump Bikes, o companie pe care Uber a achiziţionat-o în aprilie pentru mai mult de 100 de milioane de dolari, supraveghează proiectul.
De asemenea, în această primăvară, Uber s-a mutat într-o clădire din San Francisco, de-a lungul unei porţiuni postindustriale la malul mării. Constructorii de nave ocupau aici o capacitate de 130.000 de metri pătraţi la sfârşitul anilor 1800, dar astăzi Uber foloseşte acest spaţiu pentru a crea autovehicule, taxiuri zburătoare şi, cel mai recent, scutere.
Cu un an în urmă, ideea că Uber va dedica resurse scuterelor părea ridicolă. Cu toate acestea, micile biciclete au devenit o fixaţie a industriei tehnologice, după ce Bird, un startup din Santa Monica, California, condus de un fost angajat al companiei Uber, a lansat serviciul de sharing pentru scutere acolo, toamna trecută.
Bird Rides Inc. şi principalul său concurent, Lime, au strâns sute de milioane de dolari, fiind evaluate la mai mult de un miliard de dolari, cifre care reflectă entuziasmul în legătură cu startup-urile alternative de transport, care au început trendul sharing-ului de biciclete în China.
Aceste startup-uri au umplut oraşele cu scutere - şi, în cazul Lime, cu biciclete - permitând oamenilor să deblocheze vehiculele cu aplicaţii smartphone. Când călătorii ajung la destinaţie, doar pleacă.
Uber şi principalul său rival, Lyft Inc., adoptă politica startup-urilor. Uber a cumpărat Jump, al cărui fondator şi director executiv, Ryan Rzepecki, a fost o prezenţă de lungă durată în industria de partajare a bicicletelor. Printre factorii de decizie politică, investitori şi chiar şi concurenţi, Jump sunt consideraţi printre cei mai buni din domeniu. În iulie, Lyft a cumpărat Motivate, cea mai mare companie de partajare a bicicletelor din SUA.
Proiectul scuterelor se află însă în stadii incipiente. Nick Foley, oficial al Jump, a refuzat să confirme că produsul Uber există, la fel ca şi purtătorul de cuvânt al Uber.
Pentru moment, Uber va brandui scuterele electrice pe care le cumpără de la producătorii chinezi cu sigla Jump. Compania a solicitat operarea de servicii de partajare a scuterelor în Santa Monica şi San Francisco. Pe termen lung, surse familiare cu planurile spun că Uber crede că Jump poate face un scuter mai bun.