Bateriile pentru maşini electrice, o problemă pentru Europa în competiţia cu Asia

Bateriile pentru maşini electrice, o problemă pentru Europa în competiţia cu Asia

"Ar fi de dorit ca industria germană şi europeană să joace un rol mai important aici", a declarat Herbert Diess, şef executiv al mărcii VW. În prezent, piaţa anuală a bateriilor pentru maşini electrice este de sub 10 miliarde dolari, dar se prognozează că va trece de 200 miliarde dolari/an în două decenii.

Ştiri pe aceeaşi temă

Volkswagen doreşte ca industria germană şi europeană să se unească pentru a contribui la crearea unui furnizor regional de baterii pentru automobile electrice, care să combată dominanţia producătorilor asiatici, a declarat, pentru Reuters Herbert Diess, şef executiv al mărcii VW.
 
Cel mai mare producător de automobile din Europa şi rivalul german Daimler şi-au anunţat săptămâna aceasta planurile de a accelera trecerea la motorizările cu emisii zero.
 
Volkswagen (VW) are acum intenţia de a produce 80 de modele electrice până în 2025 şi spune că va avea nevoie de o capacitate imensă de producţie a bateriilor ellectrice.
 
În timp ce companiile europene asamblează pachetele de baterii pentru maşinile electrice, regiunea nu are un producător semnificativ de acumulatori - elementele esenţiale pentru bateriile care sunt fabricate în prezent în cea mai mare parte din Asia.
 
"Ar fi de dorit ca industria germană şi europeană să joace un rol mai important aici", a declarat Herbert Diess, şef executiv al mărcii VW. 
 
 
Asia, dominantă în tehnologia acumulatorilor
 
Comentariile sale au venit după ce asociaţia furnizorilor de automobile din Europa a avertizat că o axare a producţiei pe maşinile electrice riscă să dăuneze industriei sale din cauza dominanţei Asiei în tehnologia acumulatorilor.
 
Asamblarea conţinutului de maşini electrice, inclusiv a bateriilor, va deveni una dintre zonele majore de creştere în deceniile următoare, a declarat Diess într-un interviu acordat la Salonul Auto de la Frankfurt.
 
El nu a spus dacă VW, care îşi cumpără celule de baterii din LG Chem
şi Samsung din Coreea de Sud, se va alătura unui potenţial consorţiu european.
 
"În faza iniţială, încă mă simt în mâini bune cu furnizorii coreeni, dar aş aprecia dacă s-ar creşte concurenţa şi s-ar ivi un consorţiu european", a spus Diess.
 
Producătorii de componente auto se tem de concedieri
 
În Europa lucrează aproximativ cinci milioane de oameni în fabricile de componente auto, iar temerea industriei este că trecerea la maşini electrice va reduce cu câteva sute de mii numărul de angajaţi. 
Maşinile electrice au mai puţine componente şi o parte dintre sistemele care există la maşinile diesel şi pe benzină nu se vor mai regăsi în maşinile pur-electrice şi deci nu va mai fi nevoie de producţia anumitor piese.
 
Va fi însă nevoie de producţia de baterii, iar aici Europa stă foarte rău, în timp ce China, Coreea de Sud şi Japonia stau foarte bine.
 
 
Tăvălugul Dieselgate
 
În urma scandalului Dieselgate, VW a anunţat că va cheltui 6 miliarde de euro până în 2022 în programul său de maşini electrice, care se va baza pe noua platformă MEB.
Creşterea investiţiilor în maşinile electrice nu va submina rentabilitatea, deoarece marca urmăreşte reducerea costurilor şi a locurilor de muncă, aşa cum s-a convenit anul trecut cu sindicatele.
Drept urmare, marca VW se încadrează în obiective pentru o marjă de funcţionare de cel puţin 4% până în 2020 şi 6% până în 2025, comparativ cu 1,8% anul trecut, a afirmat Diess, citat de Reuters.
 
 
Toate aceste discuţii privind producţia de maşini electrice  au apărut în urma scandalului legat de falsificarea de către VW a softurilor privind testele de noxe. Volkswagen a recunoscut folosirea softurlor ilegale la aproximativ 11 milioane de vehicule la nivel global, printre care Jetta, Jetta Sportswagen, Golf, Beetle, Beetle Convertible şi Audi 3 din anii 2009 până în 2014, cu motoare diesel Volkswagen de 2 litri. 
 
 
citeste totul despre: