Avertisment OCDE: Economia globală va fi afectată până în anul 2100 de întreruperea şcolii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
scoli inchise

Un studiu realizat de OCDE arată că economia globală va fi afectată până în anul 2100 de întreruperea şcolii, sugerând că pierderea competenţelor care ar fi putut fi acumulate se va reflecta şi atunci când copiii de acum vor deveni formatori sau factori decizionali.

Lucrarea Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) publicată marţi, care citează date terţe, a estimat impactul pe termen lung asupra economiei globale generat de pierderea unei treimi din anul şcolar de către elevi.

Potrivit acesteia, întreruperea cursurilor pentru elevi din cauza pandemiei de coronavirus poate avea ca rezultat o creştere a economiei globale mai mică în medie cu 1,5% pentru restul secolului. Impactul asupra economiei Statelor Unite ar putea fi de 15.300 de miliarde de dolari, transmite CNBC.

S-a estimat că această pierdere a timpului petrecut în clase va duce la o pierdere de competenţe, iar acest lucru va afecta negativ productivitatea. În consecinţă, costul total al pierderii cursurilor s-ar putea ridica la 69% din PIB-ul actual al unei ţări, arată OCDE.

Estimarea porneşte de la premiza că doar actuala generaţie de elevi va fi afectată de închiderea şcolilor şi că în viitor elevii vor merge normal la şcoală.

OCDE a arătat că pierderea de creştere economică ar putea fi ”proporţional mai ridicată” dacă revenirea la normal a cursurilor va ajunge încet la ”nivelul anterior de performanţă”.

Timp de luni de zile, majoritatea elevilor din toată lumea au învăţat de acasă, iar multe şcoli au rămas deschise numai pentru copiii angajaţilor din sectoarele esenţiale. Cu toate acestea, au apărut temeri că această perioadă de învaţare acasă ar fi putut să amplifice decalajele expuse deja de pandemie.

Potrivit organizaţiei, deşi profesorii au făcut eforturi pentru a continua cursurile în perioada de învăţare de acasă, copiii au fost nevoiţi să se bazeze mai mult pe resursele proprii pentru a studia de la distanţă. Între timp, profesorii a trebuit să îşi adapteze metodele de educaţie în moduri cu care nu erau obişnuiţi.

Una dintre sugestiile cercetării OCDE este ca, în absenţa unui vaccin disponibil pe scară largă pentru noul coronavirus, să se continue dezvoltarea infrastructurii pentru învăţarea de la distanţă.

Dincolo de pandemie, OCDE afirmă că ”există beneficii evidente pentru ca elevii să îşi extindă timpul de învăţare şi oportunităţile dincolo de porţile şcolilor, prin folosirea unor metode diverse de studiu la distanţă”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite