Clienţi contra bănci: Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a stabilit că nu există clauze abuzive în contractele de credit ale BCR

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Reprezentanţii BCR arată că 160.000 de clienţi ai băncii sunt deja beneficiari ai soluţiilor comerciale oferite de bancă pentru a depăşi problemele financiare
Reprezentanţii BCR arată că 160.000 de clienţi ai băncii sunt deja beneficiari ai soluţiilor comerciale oferite de bancă pentru a depăşi problemele financiare

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) a stabilit, într-un proces dintre clienţi şi BCR, că nu există clauze abuzive în contractele de credit ale băncii şi că dobânzile au fost calculate corect, însă instituţia de credit va propune clienţilor oferte de dobândă la nivelul pieţei, se arată într-un comunicat al BCR.

Procesul colectiv a fost iniţiat de un grup de clienţi ai BCR, reprezentaţi de avocatul Gheorghe Piperea. 

Sentinţa este identică cu alte şase decizii anterioare ale ÎCCJ care au stabilit că nu există clauze abuzive în contractele BCR, motivând următoarele: este incorectă echivalarea „dobânzii de referinţă variabile cu rata EURIBOR; instanţele nu pot ignora termenii contractului dintre clienţi şi bancă, interpretând greşit sau atribuind alt înţeles angajamentului contractual al părţilor; clauzele din contract sunt clare şi exprimă voinţa reală a părţilor, care au agreat modul de calcul a dobânzii variabile“, potrivit comunicatului transmis de BCR.

Instanţa a stabilit ca cei 120 de clienţi din proces să plătească cheltuieli de judecată, însă BCR nu va solicita recuperarea sumelor respective, arată reprezentanţii băncii. 

„Banca se află într-un proces de negociere constructiv cu un grup anterior de aproximativ 200 de clienţi reprezentaţi de aceeaşi casă de avocatură (Piperea şi Asociaţii – n.r.). Abordarea face parte din strategia BCR de a soluţiona prin parteneriat şi reconciliere amiabilă orice diferend comercial cu clienţii săi. O abordare echilibrată între interesul de afaceri al băncii şi interesul clienţilor este soluţia constructivă pe termen lung, iar banca urmăreşte cu prioritate înţelegerea situaţiei financiare a clienţilor şi identificarea soluţiilor comerciale adecvate“, se arată în comunicatul BCR.

Reprezentanţii BCR arată că 160.000 de clienţi ai băncii sunt deja beneficiari ai soluţiilor comerciale oferite de bancă pentru a depăşi problemele financiare şi provocările contextului economic. Dintre aceştia, 100.000 sunt beneficiari ai refinanţărilor oferite de bancă între anii 2010 - 2015, iar 30.000 au primit sprijin şi soluţii de restructurare a creditelor (extinderea maturităţii, amânare la plată, reducerea temporară a ratelor). Totodată, 30.000 de clienţi, aflaţi în imposibilitatea ajustării costului creditelor, din cauza scăderii valorii garanţiilor şi a veniturilor, au beneficiat de scăderea ratei lunare în medie cu 20% în urma programului „Scade Rata“.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite