Studiu: 70% din antreprenorii din industriile creative se plâng de taxele ridicate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Teanc bani - lei - cash FOTO Adevarul

Mai mult de jumătate dintre aceştia reclamă condiţiile economice necorespunzătoare, 47% procedurile greoaie din programele publice de finanţare, 30% reticenţa faţă de împrumuturi şi 26% lipsa garanţiilor, se arată într-un studiu privind an treprenoriatul în în industriile creative.

Barometrul Minţilor Creative, un studiu realizat de UniCredit Bank împreună cu Exact Cercetare şi Consultanţă, arată că 9 din 10 antreprenori consideră că volatilitatea cadrului legislativ le poate afecta negativ dezvoltarea afacerii, principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industrii creative fiind taxele ridicate (70%), condiţiile economice (57%), problemele de cash flow (46%).

Statistica arată că doar 10% dintre cei intervievaţi consideră că actualul context economic le este prielnic şi numai 45% iau în considerare extinderea afacerii în viitorul apropiat.

Printre obstacolele percepute de antreprenori se numără cele legate de finanţare, principalele dificultăţi fiind legate de procedurile greoaie din programele publice de finanţare (47%), reticenţa faţă de împrumuturi (30%) şi lipsa garanţiilor (26%).

Finanţarea se obţine cu dificultate

Pe de altă parte, o mare parte dintre şefii firmelor din industrii creative se plâng de dificultatea procedurilor de obţinere a finanţării din programe publice. 

„Peste 50% dintre antreprenori consideră că le este necesară finanţarea prin fonduri europene”, se arată în studiu. Potrivit acestuia, 1 din 2 afaceri creative îşi doreşte servicii bancare online (internet/ mobile banking, plăţi online).

Două treimi dintre firme vor să facă angajări în 2018

Peste 65% dintre antreprenori intenţionează să facă angajări în următorul an, majoritatea dorindu-şi să recruteze angajaţi cu normă întreagă, de preferat tineri cu vârste cuprinse între 18 - 34 de ani.

Cele mai importante criterii de recrutare sunt „entuziasmul şi implicarea (extrem de importante pentru 55% dintre antreprenori)”. „Acestea sunt urmate de potrivirea culturii organizaţionale cu personalitatea candidatului (35%) şi personalitatea candidatului (30%). Experienţa în domeniu este extrem de importantă pentru 17% dintre antreprenori, iar educaţia pentru doar 7%”, se arată în studiu. 

Interviurile au fost realizate în perioada 26 septembrie – 5 octombrie 2017, în două etape: una calitativă şi una cantitativă. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a peste 70 de antreprenori cu funcţii de conducere în întreprinderi mici şi mijlocii din toate industriile creative conform codurilor CAEN din România. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite