Românii, tot mai interesaţi de fructele de mare: consumul de creveţi a crescut cu o treime în pandemie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii sunt tot mai interesaşi de fructele de mare, în special de creveţi pentru care consumul a crescut cu circa 30% în perioada pandemiei, arată datele publicate marţi de unul dintre cei mai cunoscuţi importatori români.

Piaţa locală de peşte de acvacultură se ridică în prezent la circa 60.000 tone anual, respectiv 50% din totalul pieţei de peşte. Segmentul de acvacultură se afla, înaintea declanşării pandemiei COVID-19, într-un proces de creştere susţinută, de aproximativ 3-4% pe an.

Potrivit prognozelor Alfredo Seafood, în mai puţin de zece ani, dacă se păstrează acelaşi ritm pentru peştele de cultură, acesta va depăşi ca pondere peştele sălbatic. Din cele 60.000 de tone de peşte de acvacultură comercializate anual în România, circa 10% este certificat ASC (Aquaculture Stewardship Council), atestare acordată peştelui de cultură crescut în mediu controlat, curat şi hrănit cu mâncare ecologică.

Crescătoriile de unde provin aceşti peşti sunt certificate ASC, la rândul lor, şi recunoscute pentru respectarea normelor internaţionale în ceea ce priveşte protecţia habitatelor naturale şi pescuitul sustenabil.

În perioada de izolare şi imediat după relaxarea restricţiilor, tendinţa observată la nivelul portofoliului Alfredo Seafood a fost de creştere a vânzărilor fructelor de mare certificate ASC. Astfel, în intervalul martie – iunie, vânzările de creveţi s-au majorat cu 30% faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

„În lunile în care oamenii au stat preponderent acasă, am observat o creştere a vânzărilor fructelor de mare cu certificare ASC, în special a creveţilor. S-a gătit mai mult acasă şi observ că a crescut interesul românilor pentru reţetele mediteraneene, pe bază de creveţi, pe fondul preocupării tot mai mari de a mânca sănătos, de a consuma mai multe produse de calitate şi, probabil, şi al încercării de a găti preparate asemănătoare cu cele servite la restaurante”, a declarat Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood. 

„Direcţia actuală pe care merge piaţa, atât în România cât şi la nivel internaţional, este de majorare a ponderii peştelui şi a fructelor de mare de crescătorie. În ultimii cinci ani, segmentul de peşte de acvacultură vândut în România a crescut cu circa 4% în fiecare an. Produsele de acvacultură, fie că vorbim de peşte sau de fructe de mare, iau un mare avânt pe piaţă şi nu pentru că nu ar mai fi aceeaşi cerere pentru sortimentele sălbatice, ci pentru că resursele din oceane şi mări sunt în scădere”, a adăugat fondatorul Alfredo Seafood. 

Peştele de acvacultură certificat ASC are o pondere de doar 10% din acest segment al pieţei de peşte, pentru că procesul de obţinere al atestărilor de către companiile importatoare, distribuitoare şi procesatoare este unul destul de complicat, criteriile fiind foarte stricte. De asemenea, costurile de vânzare ale produselor certificate ASC sunt mai mari cu circa 10% - 20% faţă de cele convenţionale.

„În prezent, segmentul alimentar în general, şi cel al produselor pescăreşti în special, nu cred că va fi afectat major de pandemie, decât dacă aceasta va provoca o criză economică gravă. Este nevoie ca jucătorii din industrie să se adapteze noului context, iar această adaptare presupune găsirea unor modele noi, mai eficiente. Cred că soluţia stă în investiţiile în aparatură şi echipamente de automatizare şi robotizare. Totuşi, acestea sunt costuri pe care întreprinderile mici şi mijlocii nu şi le permit. De aceea, programele guvernamentale cum este IMM INVEST sunt salutare şi trebuie implementate cât mai rapid, cu atât mai mult în această perioadă”, a mai punctat fondatorul Alfredo Seafood. 

Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite