România după 20 de ani de comerţ modern: De la minunea Mega Image, la o reţea de 1.500 de magazine de retail

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa de retail din România s-a „inventat” în 1995 cu deschiderea primului mare magazin de comerţ modern, Mega Image, iar în prezent cei mai mari jucători din sectorul comerţului modern îşi dispută o piaţă estimată la peste 18 miliarde de euro

Mega Image deschidea în 1995 primul magazin în zona Lizeanu din Capitală. Practic, concurenţii direcţi ai retailerului erau chioşcurile şi magazinele de proximitate, care la acea vreme controlau întreaga piaţă. La intrarea pe piaţa românească, Mega Image avea la bază o companie cu capital grecesc.

De la intrarea pe piaţă şi până în 1998, Mega Image a deschis, în medie, câte două magazine pe an. Reţeaua începuse să devină populară în Bucureşti, în timp ce în provincie funcţiona doar comerţul tradiţional.

Mega Image a fost cumpărat în 2000 de grupul belgian Delhaize. Conceptul reţelei este schimbat şi din 2003 apar şi primele magazine din afara Bucureştiului, la Constanţa şi Ploieşti. Mega Image începe apoi achiziţia de reţele de magazine aflate în dificultate, dar deschide şi unităţi noi.

Prima mare expansiune a lanţului Mega Image a fost consemnată în 2008, când belgienii au cumpărat reţeaua La Fourmi, o tranzacţie impresionantă pentru acea vreme în piaţa de retail, 18,6 milioane de euro, potrivit publicaţiei Retai&FMCG.ro.

La finele anilor 2000, Mega Image venea cu noi concepte, Red şi Shop&Go. Era momentul când retailerii intrau în zona comerţului de proximitate. Mega Image are şi cea mai vastă reţea din comerţul modern din Capitală, cu 410 unităţi la finele anului trecut.

Potrivit ministerului de finanţe, în 2014, Mega Image avea o cifră de afaceri de peste 625 de milioanee euro şi a înregistrat un profit de peste 12,3 milioane de euro cu 7.161 de angajaţi.

Citeşte pe Adevărul Financiar cum a evoluat întreaga piaţă de retail.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite