INFOGRAFIE Auchan a preluat Real. Cum s-a schimbat topul lanţurilor de hipermarketuri din România după megatranzacţia de vineri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Kaufland râmâne în topul lanţurilor de hipermarketuri, însă Auchan urcă pe poziţia a doua în clasament după preluarea Real FOTO Adevărul
Kaufland râmâne în topul lanţurilor de hipermarketuri, însă Auchan urcă pe poziţia a doua în clasament după preluarea Real FOTO Adevărul

Grupul francez Auchan a anunţat vineri preluarea hipermarketurilor Real din Europa Centrală şi de Est, inclusiv pe cele din România, în urma unei tranzacţii de 1,1 miliarde de euro. Pentru cele 24 de magazine Real din România, Auchan a plătit 90-100 de milioane de euro, potrivit estimărilor casei de investiţii Capital Partners. Cum vor schimba francezii ierarhia lanţurilor de hipermarketuri de pe piaţa românească.

Retailerul german Kaufland, cu afaceri de 1,3 miliarde de euro, rămâne în topul hipermarketurilor cu 78 de magazine în România. 

După megatranzacţia de vineri, Auchan va urca însă de pe locul patru pe locul al doilea în topul lanţurilor de hipermarketurilor din România. Auchan a avut anul trecut o cifră de afaceri de 375 milioane de euro şi deţine zece magazine, iar Real, cu 24 de magazine, vânduse de 627 milioane de euro în 2011. Magazinele Real din România urmează să fie rebranduite în Auchan. Astfel, reaţeaua grupului francez în România va ajunge la 34 de hipermarketuri, afacerile cumulând peste un miliard de euro.  

Locul al treilea va fi ocupat, în noua ierarhie, de Carrefour. Grupul francez se plasa anul trecut pe locul al doilea, după Kaufland, cu afaceri de 960 de milioane de euro.În România sunt 24 de hipermarketuri Carrefour, 60 de supermarketuri Carrefour Market şi 13 magazine de proximitate Carrefour Express.

Următorul retailer în top este Cora, cu vânzări de 326 de milioane de euro în 2011 şi nouă magazine. 

Strategii diferite, acum acelaşi grup

Atât Real, cât şi Auchan au intrat pe piaţa romnească în 2006, însă strategia de dezvoltare a celor două grupuri a fost diferită. În timp ce nemţii de la real au avut o politică agresivă de expansiune, francezii de la Auchan au fost mult mai temperaţi. Astfel, Real a ajuns la 24 de hipermarketuri, în timp ce Auchan a deschis numai 10 magazine şi pregătesc, în prezent, inaugurarea a încă unui hipermarket în Capitală, în piaţa Crângaşi. 

De asemenea, Auchan a încercat să cumpere spaţiile în care deţine sau va deschide hipermarketuri, în timp ce real a ales extinderea în spaţii închiriate. 

Patru din cele zece magazine Auchan se află în mallurile deţinute de Iulian Dascălu în Timişoara, Suceava, Cluj (Iulius Mall) şi Iaşi (Palas), în timp ce majoritatea magazinelor Real se află în parcuri comerciale dezvoltate de către un antreprenor local. Real mai deţine magazine şi în proiectele AFI Palace Cotroceni din Bucureşti, deţinut de AFI Europe, Hello Park din Bacău, aflat în portofoliul belgienilor de la BelRom sau Shopping City Sibiu, deţinut de fondul de investiţii Argo Real Estate.

Preluarea Real de către francezii de la Auchan a reconfigurat harta pieţei locale de retail. De exemplu, în Târgu-Mureş şi Timişoara, sunt prezenţi atât Real, cât şi Auchan, însă principalii competitor, Carrefour şi Cora, nu au magazine.  

Cine mai intra pe piaţa hipermarketurilor

Reprezentanţii marilor reţele comerciale spun că o eventuală intrare pe piaţă a unui mare retailer se poate face doar printr-o achiziţie a unui lanţ deja existent.

"Ca green field nu prea mai e loc pe piaţa hipermarketurilor. E deja aglomerată şi în fiecare oraş mare există cel puţin un hipermarket", a declarat Alexandru Vlad, vicepreşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, potrivit Mediafax.

Potrivit lui Vlad, consumatorul cunoaşte imaginea Auchan, iar impactul preluării Real de către retailerul francez este mult mai mic decât dacă pe piaţă ar intra un lanţ nou.

"Pe piaţa românească este vorba de o tranzacţie între doi actori cunoscuţi şi prezenţi. Să aşteptăm verdictul autorităţii de concurenţă şi doar după aceea vom avea o imagine clară a ceea ce se poate schimba pe piaţă", a mai spus vicepreşedintele AMRCR.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite