Crearea unui magazin online pe paşi. Ce trebuie să ştiţi înainte să vă avântaţi în comerţul pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Comerţul online a devenit parte integrantă a vieţii de zi cu zi  FOTO Shutterstock
Comerţul online a devenit parte integrantă a vieţii de zi cu zi  FOTO Shutterstock

Amazon.com, Ebay sau Alibaba sunt nume din comerţul online care stau pe buzele tututor după ce au pornit ca mici site-uri şi au ajuns nişte giganţi cu valori de sute de miliarde de dolari. Internetul nu mai poate fi evitat şi orice firmă care doreşte să îşi crească vânzările trebuie să ia în considerare prezenţa online. „Adevărul“ vă prezintă tot ce trebuie să ştiţi pentru crearea unui magazin online pe paşi.

În primul rând, în cazul în care nu aveţi firmă sau PFA, atunci ar trebui să demaraţi procedurile pentru acest lucru, deoarece comerţul fără acte este ilegal, başca în funcţie de ceea ce vindeţi s-ar putea să fiţi nevoiţi să oferiţi garanţie clienţilor (la produse electronice, de exemplu). Astfel, trebuie să plătiţi atât taxele, în caz contrar riscaţi amenzi usturătoare.

Crearea unui magazin online pe paşi: Înregistrarea domeniului

Dacă aveţi deja o firmă sau sunteţi persoană fizică autorizată, atunci este simplu: vă cumpăraţi un domeniu cu un nume asemănător. Poate fi şi un brand propriu, cu alt nume, dacă aveţi ceva specific în minte. Important este să verificaţi dacă domeniul respectiv este „luat“. Domeniul este „numele“ site-ului pe care doriţi să îl creaţi. Acesta poate fi verificat pe www.rotld.ro, iar costul unui domeniu este 51,26 de dolari, sumă la care se adaugă TVA de 24%.

Crearea unui magazin online pe paşi. Găzduirea site-ului

Nu trebuie să vă pricepeţi în ale tehnicii sau să vă realizaţi singuri servere: există firme de web hosting care se ocupă special cu asta şi, în funcţie de pachetele alese, atunci puteţi plăti de la câţiva euro – pentru un hosting cu resurse limitate – până la 25 sau chiar 50 de euro, dacă intenţionaţi să urcaţi pe internet baze de date mari cu până la 10.000 de produse. 

Crearea unui magazin online pe paşi. Realizarea site-ului

Există două puncte importante pe care trebuie să le bifaţi în această etapă. În primul rând crearea site-ului propriu-zis. Există template-uri gratuite pe internet, dar cel mai recomandat este să achiziţionaţi o temă profesionistă. Dacă aveţi cunoştinţe de web design, cu atât mai bine, însă cel mai bine este să apelaţi la un expert. De regulă, în funcţie de complexitatea site-ului, asta nu ar trebui să coste mai mult de 100 de euro. Important este ca, tot aici, să vă alegeţi logo-ul pentru brandul dumneavoastră. Acesta trebuie să definească specificul magazinului şi, în acelaşi timp, să dea utilizatorilor încredere în marcă.

Partea a doua o reprezintă instalarea în sine a platformei de comerţ electronic. Există mai multe astfel de plaftorme gratuite: Zen Cart, Open Cart, Oscommerce, Magento sau Prestashop. Acestea sunt simple şi permit administrarea unui magazin online. Instalarea şi setările iniţiale se pot face uşor, există şi comunităţi dedicate gata să vă ajute pe forumurile dedicate. Un web developer poate face instalarea şi setarea cu 50-100 de euro.

Crearea unui magazin online pe paşi. Promovarea

Promovarea nu face parte din crearea magazinului în sine, dar este importantă pentru că poate face diferenţa între profit şi faliment. Dacă nimeni nu ştie de magazinul dumnevoastră, atunci veţi avea puţini vizitatori pe site şi, drept consecinţă, vânzări mici.

Promovarea se poate face şi ea în mai multe feluri: pe lângă promovarea clasică în presa scrisă, online, pe tv sau la metrou, există şi variante alternative. 

Astfel, alte opţiuni sunt promovarea pe Facebook sau pe Google, care să vă trimită vizitatori pe site. Există şi forme gratuite de promovare, dar trebuie să aveţi răbdare şi ceva pricepere. Spre exemplu, puteţi construi conturi pentru brandul dumnevoastră pe reţelele de socializare sau puteţi face optimizare pentru ca motoarele de căutare să vă găsească mai uşor site-ul (SEO).

Pentru administrarea conturilor gratuite de social media vă trebui crearea unor comunităţi în jurul brandului dumnevoastră, în vreme ce pentru SEO ar putea fi necesară expertiza unui profesionist.

PowerCart.ro oferă, de exemplu, toate aceste servicii de administrare şi promovare la pachet.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite