Afacerile retailerului Auchan în România au crescut anul trecut cu peste 20%
0Cifra de afaceri brută, incluzând TVA, a retailerului francez Auchan în România a ajuns anul trecut la 2,353 miliarde de lei (528 de milioane de euro), potrivit datelor companiei care operează o reţea de 11 hipermarketuri la nivel naţional.
Scăzând TVA-ul de 24%, valoarea netă este de 1,897 miliarde de lei, care raportată la cifra de afaceri netă (fără TVA) din 2011 de pe site-ul Ministerului Finanţelor, de 1,578 miliarde lei, rezultă un avans de puţin peste 20%, potrivit calculelor Mediafax.
Magazinele Auchan au 1.100 de furnizori, din care 90% sunt din România, şi au vândut anul trecut 465 de milioane de articole.
În 2012, compania a inaugurat un nou format de magazin, în Bucureşti şi Iaşi, Auchan City, cu o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi, predominant alimentară. Numărul locurilor de muncă noi create anul trecut a fost de 1.785.
În noiembrie anul trecut a venit şi anunţul achiziţiei a 20 din cele 24 de hipermarketuri Real din România de la grupul german Metro, într-o tranzacţie de 1,1 miliarde euro care a vizat şi unităţile din Polonia, Ucraina şi Rusia.
Tranzacţia este analizată în prezent de Consiliul Concurenţei.
În urma acestei preluări, Auchan urcă de pe locul patru pe doi în topul lanţurilor de hipermarketuri din România, cu afaceri cumulate de peste un miliard de euro, fiind devansat doar de Kaufland.
Grupul Auchan este prezent pe piaţa românească din anul 2006, primul hipermarket Auchan deschis fiind cel din cartierul Titan, în Bucureşti.