A început cu o cultură de rozmarin, iar acum face 5 milioane de euro pe an din 150 de tipuri de salate şi plante aromate
0Chives? Rozmarin? Coriandru? Baby spanac? Radicchio? Salată? Lista poate continua, însă în acest text nu veţi citi reţeta unui preparat mediteraneean, ci povestea unei afaceri născute la o discuţie la cafea. Iar Agriro Fresh conţine toate aceste ingrediente şi aduce vânzări de peste cinci milioane de euro.
„Este o poveste simplă. Am început în 2002, după o discuţie la o cafea cu soţul meu“, spune Cosmina Măhăra, antreprenoarea care a pornit în urmă cu 17 ani o afacere cu salate şi plante aromate, Agriro Fresh. Cei doi soţi au cumpărat atunci un teren în judeţul Bihor – în satul Ant, din comuna Avram Iancu, chiar la graniţa cu Ungaria – căruia ar fi vrut să îi dea o cu totul altă destinaţie. „Ideea era de a achiziţiona terenul pentru vacanţele de vânătoare, pentru că era o zonă propice.“ Antreprenoarea vorbeşte rar, cu un uşor accent specific vestului ţării, şi fiecare cuvânt pare anume cântărit înainte de a fi rostit.
Terenului i s-a dat însă o altă întrebuinţare, în urma unei scurte vacanţe în Italia. Acolo, Cosmina Măhăra a cumpărat pentru prima dată rozmarin. „Practic, atunci am descoperit plantele aromate. Şi am zis să încercăm să facem măcar o seră să vedem dacă putem face o astfel de cultură şi în România.“ De ce au ales agricultura? Probabil pentru că în ceea ce-i priveşte a fost ideea potrivită la momentul potrivit. Experienţă în business aveau oricum – o afacere anterioară cu frize pentru parchet, la care au renunţat odată ce au decis să investească în acest domeniu.