Spectacolul „Cod Roşu!“ se arată la Clubul Dramaturgilor

Spectacolul „Cod Roşu!“ se arată la Clubul Dramaturgilor

Luni seară, în spectacolul-lectură Cod Roşu!, de Olga Delia Mateescu, va avea loc la Clubul Dramaturgilor. În spectacol, joacă actorii Alexandra Sălceanu, Sorina Ştefănescu, Irina Ungureanu, Ionuţ Kivu. Spectacolul, regizat Ionuţ Kivu,  va fi urmat de comentarii şi aprecieri ale publicului moderate de Horia Gârbea, preşedintele Filalei Bucureşti-Poezie a Uniunii Scriitorilor.

Bogdan Stanoevici şi Sanda Ladoşi, directori ai Circului Globus din Bucureşti

Bogdan Stanoevici şi Sanda Ladoşi, directori ai Circului Globus din Bucureşti

Bogdan Stanoevici a fost numit director general interimar al Circului Globus din Bucureşti, iar Sanda Ladoşi va ocupa poziţia de director adjunct interimar, responsabil cu domeniul artistic, prin dispiziţia primarului general Gabriela Firea. Noua echipă managerială are ca misiune relansarea spectacolelor de circ, în noua „eră” în care nu mai sunt permise numerele de dresură de animale.

Alexander Hausvater, conferinţă şi spectacol în limba idiş în Israel

Alexander Hausvater, conferinţă şi spectacol în limba idiş în Israel

Conferinţa ”Teatrul lui Goldfaden, de la tradiţia românească la cea americană” va fi susţinută de regizorul Alexander Hausvater miercuri, 15 februarie. În perioada 19 ianuarie-23 martie, Alexander Hausvaterva fi prezent în Israel pentru a regiza producţia spectacolului în limba idiş ”2 Kuni Leml” adaptare după piesa ”Kuni Leml” de  Avraham Goldfaden, la Teatrul Yiddishpiel din Tel Aviv.

The Guardian şi The Stage laudă spectacolul „Şi cu violoncelul ce facem?”, după textul lui Matei Vişniec

The Guardian şi The Stage laudă spectacolul „Şi cu violoncelul ce facem?”, după textul lui Matei Vişniec

Spectacolul, montat de Vasile Nedelcu după textul lui Matei Vişniec, "Şi cu violoncelul ce facem?" a atras deja atenţia presei britanice. The Guardian nominaliza „Şi cu violoncelul ce facem?” printre cele mai bune spectacole de vizionat în această săptămână, iar săptămâna trecută Natasha Tripney, redactor-şef al The Stage, nominaliza spectacolul printre cele mai bune zece spectacole de vizionat în cadrul acestei ediţii a VAULT Festival.

„Angajare de clovn” este o piesă în două acte scrisă acum cîteva decenii de Matei Vişniec. Un autor foarte jucat şi foarte apreciat nu doar în ţara lui de obârşie. România. Spectacolul de la Teatrul Naţional este angajarea lui Ion Caramitru sau de ce avem nevoie mereu să râdem şi să trăim atunci când nu murim.

acum 22 zile · comentarii (0)

Avarul după Molière, cum stă scris pe afişul spectacolului la care ne vom referi, poate să însemne nu numai o raportare/distanţare la/de opera clasică a marelui comediograf indiferent în ce termeni, ci şi referirea la o posteritate critică a acesteia. Cu alte cuvinte, ce-a rămas astăzi după/din piesa Avarul de Moliere, capodoperă a genului care a trimis în lume o tipologie valabilă până-n zilele noastre.

acum 3 zile · comentarii (0)

Nu credeam că o piesă atât de subtilă şi profund... vorbită precum Molly Sweeney scrisă de un dramaturg aplecat spre psihologie în relaţiile cu lumea precum irlandezul Brian Friel, jucată în România acum peste un deceniu (Bulandra, regia Alex. Dabija) fără prea mare ecou, mai poate trezi interes azi când altele par a fi priorităţile teatrului.

acum 25 zile · comentarii (0)

Pentru că sunt numeroase poliţe de plătit în jurul Operei Naţionale Bucureşti, Andrei Şerban a fost atacat de Ioan Holender în nişte scrisori deschise. Regizorul a răspuns acestor atacuri, după care s-a retras din circul mediatic. Este odios ce s-a întâmplat în jurul numelui acestui regizor, care a schimbat cu adevărat peisajul teatral românesc.

acum 26 zile · comentarii (4)

Nu ştiu cum va primi lumea teatrului din România vestea trecerii în nefiinţă a actorului Ion Besoiu. Desigur, nu îi pun la socoteală pe cei câţiva abonaţi la necroloage de convenienţă, ale căror numere de telefon sunt întotdeauna la îndemâna realizatorilor de televiziune şi care au întotdeauna cuvinte de regret şi preamărire retroactivă la purtător

luna trecuta · comentarii (5)

Nu ştiu în ce măsură a fost în intenţia regizorului Victor Ioan Frunză ca prin spectacolul cu Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte, montat la Teatrul Ion Creangă din Bucureşti, să arate cât de îndreptăţit era Constantin Noica să afirme că basmul omonim exprimă sentimentul românesc al fiinţei.

luna trecuta · comentarii (0)

Dinu Săraru: (…) Am început ca administrator, schimbând faţa teatrului. Se puneau geamuri, se schimbau oglinzi, se reparau mesele de machiaj, se puneau mochete, se văruia, s-a făcut o deratizare generală. Şi, mă rog, în primul rând m-am zbătut să înceapă spectacolul la ora 18.00. Nu prea erau spectatori în sală! Am îmbrăcat personalul de sală. Pe urmă mi-am dat seama că era o ură îngrozitoare între actorii care mai rămăseseră în Teatrul Mic.

luna trecuta · comentarii (3)
Postari Recente