Festivalul Multiart.Deţinuţi din cinci penitenciare din ţară vor deveni actori, timp de două zile, la Teatrul Nottara 0

Între 22  şi 23 noiembrie, la Teatrul Nottara, va avea loc Festivalul Multiart pentru deţinuţi- Dana Cenuşă- Descătuşare prin cultură, organizat de Administraţia Naţională a Penitenciarelor (ANP) şi Teatrul Nottara. În cadrul unei conferinţe de presă organizate cu această ocazie, Ioana Morar- şefa Direcţiei de Reintegrare Socială din cadrul ANP şi Marinela Ţepuş- directoare a teatrului, au explicat ce înseamnă acest festival pentru societate.

Festivalul Multiart.Deţinuţi din cinci penitenciare din ţară vor deveni actori, timp de două zile, la Teatrul Nottara Vezi comentarii 0

Începe Festivalul Internaţional al Teatrului Contemporan de Animaţie ImPuls

Începe Festivalul Internaţional al Teatrului Contemporan de Animaţie ImPuls

ImPuls, cel mai important festival de teatru de animaţie din România, oferă publicului oportunitatea de a vedea 32 de spectacole din China, Danemarca, Franţa, Germania, Grecia, Israel, Italia şi România, extrem de diferite stilistic în care se combină ultimele tehnici în materie de teatru vizual şi se folosesc mai multe tipuri de animaţie. Festivalul va avea loc între 17 şi 27 noiembrie.

Criticul de teatru Octavian Saiu a vorbit despre Purcărete în Japonia şi despre teatrul postdramatic în China, într-un turneu asiatic

Criticul de teatru Octavian Saiu a vorbit despre Purcărete în Japonia şi despre teatrul postdramatic în China, într-un turneu asiatic

Teatrologul Octavian Saiu a participat la o serie de evenimente culturale importante în Asia, unde a vorbit despre teatrul românesc şi valorile lui. În cadrul Festivalului Internaţional de Teatru de la Tokyo, el a susţinut o conferinţă despre critica de teatru la început de secol XXI, alături de Yun-Cheol Kim, preşedinte de onoare al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru (AICT) şi director al Teatrului Naţional din Seul.

Victor Rebengiuc şi Oana Pellea îşi exprimă respectul faţă de Maia Morgenstern. Breasla o susţine pe actriţa director, în faţa atacurilor de dinaintea concursului pentru şefia TES

Victor Rebengiuc şi Oana Pellea îşi exprimă respectul faţă de Maia Morgenstern. Breasla o susţine pe actriţa director, în faţa atacurilor de dinaintea concursului pentru şefia TES

„Atacul ce se desfăşoară impotriva Maiei Morgenstern nu face cinste nimănui", scrie actriţa Oana Pellea pe pagina sa de Facebook, ca urmare a acuzaţiilor publicate împotriva Maiei Morgenstern, cu trei zile înainte de concursul de management pentru directoratul Teatrului Evreiesc de Stat(TES). De asemenea, Victor Rebengiuc scrie: "Respect, Maia Morgenstern".

PORTRET Constantin Tănase, celebrul cupletist care n-a umblat cu nasul pe sus

PORTRET Constantin Tănase, celebrul cupletist care n-a umblat cu nasul pe sus

Constantin Tănase a ştiut că-şi doreşte să devină actor încă din copilăria modestă petrecută în oraşul unde „nu se petrecea nimic“, cum spunea el despre Vaslui, însă traseul său a fost de multe ori anevoios şi pe rute ocolitoare până să ajungă la destinaţia dorită. Când „actorul ăla cu nasul mare“ a devenit faimosul cupletist, a continuat să trăiască cumpătat, preocupat doar să creeze o tradiţie în teatrul de revistă şi să ajute oamenii necăjiţi.

Reacţia Maiei Morgenstern, după ce a fost acuzată că a transformat Teatrul Evreiesc în afacere de familie: „O încercare de mânjire a imaginii“

Reacţia Maiei Morgenstern, după ce a fost acuzată că a transformat Teatrul Evreiesc în afacere de familie: „O încercare de mânjire a imaginii“

Monia Pricopi, actriţă la Teatrul Evreiesc de Stat, a depus un memoriu la Primăria Capitalei în care s-a plâns de felul în care actriţa Maia Morgenstern administrează teatrul, acuzând-o de acordarea de roluri în special membrilor familiei sale. Maia Morgenstern răspunde că acuzaţiile sunt „o înscenare şi o încercare de mânjire a imaginii“ sale înainte de concursul pentru directoratul instituţiei, ce va avea loc pe 7 noiembrie 2017".

Peste 16 spectacole la Festivalul Dramaturgiei Româneşti Contemporane

Peste 16 spectacole la Festivalul Dramaturgiei Româneşti Contemporane

Între 6 şi 12 noiembrie, va avea loc prima ediţie a Festivalului Dramaturgiei Româneşti Contemporane, care va reuni peste 16 spectacole din teatre din Bucureşti, din ţară şi din Republica Moldova. Acesta va debuta cu premiera oficială a spectacolului „Balul Cimitirului”, după George Astaloş, în regia lui Alexander Hausvater, care se va juca pe 6 noiembrie, de la ora 20.00, la sediul teatrului din Calea Griviţei 64-66, în sala Iosif Naghiu.

Interviurile FNT. Marina Constantinescu, despre ediţia din acest an a Festivalului Naţional de Teatru: „Am lucrat la foc continuu“ VIDEO

Interviurile FNT. Marina Constantinescu, despre ediţia din acest an a Festivalului Naţional de Teatru: „Am lucrat la foc continuu“ VIDEO

După 11 zile, luni seară Festivalul Naţional de Teatru s-a încheiat cu un spectacol în care actriţa Juliette Binoche a strălucit pe scena TNB. Ajuns la final, directorul FNT Marina Constantinescu a făcut un bilanţ, povestind în studioul Adevărul LIVE despre felul în care s-a văzut ediţia din acest an din punctul său de vedere.

Ediţia a 27-a a Festivalului Naţional de Teatru şi-a închis luni seară porţile cu un eveniment de excepţie: prezenţa pe scena Studio a Teatrului Naţional din Bucureşti a cunoscutei actriţe franceze Juliette Binoche, în spectacolul-eveniment, „Vaille Que Vivre/ Să trăieşti orice ar fi (Barbara)“.

acum 18 zile · comentarii (3)

După ani lungi şi grei de anonimat datorat unui management defectuos lăsat să-şi arate neputinţa până la ultima consecinţă, Teatrul Alexandru Davila din Piteşti a fost preluat după un concurs exigent de un director ambiţios, priceput şi harnic. În doar 7 luni, Nicolae Poghirc, cunoscut actor al naţionalului craiovean, a cârmit vizibil istoria teatrului redând colectivului speranţa unei renaşteri în care puţini mai credeau.

acum 4 zile · comentarii (1)

La a treia vizionare în ce mă priveşte şi la trei ani de la premiera oficială, spectacolul Teatrului Bulandra cu „Omul cel bun din Seciuan“, în memorabila regie a lui Andrei Şerban, se dovedeşte la fel de proaspăt şi de puternic, nedând absolut deloc aşa-zisele „semne de oboseală“. Categoric, spectacolul acesta, pe care nu mă sfiesc să-l numesc o capodoperă, s-a instalat decis dacă nu în top 5, cu siguranţă în top 10-ul celor văzute de mine.

acum 12 zile · comentarii (1)

Iulia Popovici a publicat recent la Editura IDEA Design & Print  volumul „Elefantul din camerã. Ghid despre teatrul independent din România“. Am discutat cu ea şi am aflat lucruri foarte incitante despre „teatru independent“ versus „teatru de stat“, despre „public“ versus „privat“ în artă, despre „condiţia actorilor“ şi multe alte subiecte de care eram curios iar la care Iulia Popovici se pricepe de minune.

acum 24 zile · comentarii (12)

Olga Tudorache s-a stins. S-a tot vorbit despre Regina Mamă în aceste zile, un rol în care actriţa a strălucit pe scena Teatrului Naţional, într-un spectacol pus în scenă de Gelu Colceag. Ce însemna Regina Mamă? Ţinută. Demnitate. Caracter. Cuvinte puţine, fapte mari. Valori pe care nu prea le mai avem. E o lume care se duce o dată cu Olga Tudorache.

acum 29 zile · comentarii (3)

A fost mai întâi scotocirea incalificabilă a biografiei şi punerea în faţă a unor secundare detalii de viaţă zbuciumată. Ce nu i-au marcat nici un moment la vedere cariera şi nici celelalte înfăţişări publice. Cu împărtăşirea cărora în piaţă şi pe taraba tabloidă nu cred că Marea Actriţă ar fi fost de acord nici măcar o singură clipă dacă ar mai fi avut puterea, forţa, posibilitatea să reacţioneze.

luna trecuta · comentarii (0)

Andi Gherghe e un tânăr regizor şi actor profund interesat de interacţiunea între teatru şi societate şi propune un tip de spectacol direct, puternic racordat la realitatea imediată, prin care explorează teme actuale, dar absente din spectrul artistic curent. Fiind el însuşi de origine etnică mixtă, este preocupat de conflictele internetice din Transilvania şi de tot ceea ce derivă din acestea.

luna trecuta · comentarii (4)

O colegă mai şugubeaţă care abia a făcut ochi în teatrul românesc şi se afirmă pe seama curajului ei nesăbuit ce se opreşte însă unde trebuie, acceptă, vai!, că Horaţiu Mălăele e un actor, citez, „realmente talentat şi inteligent“ după ce-l face harcea-parcea pentru ultimul lui spectacol, Shylock, de la Teatrul de Comedie.

luna trecuta · comentarii (0)

O prezenţă, din păcate, de doar câteva zile, la cea de-a treia ediţie a Festivalului de teatru pentru adolescenţi Teen Fest, organizat de Teatrul bucureştean „Excelsior“, mi-a oferit prilejul de a vedea un spectacol mai vechi. Cel cu Romeo şi Julieta, pus în scenă de regizorul Victor Ioan Frunză, scenografa Adriana Grand şi celebra, minunata lor „trupă fără nume“ la „Metropolis“.

luna trecuta · comentarii (0)