INTERVIU Gheorghe Visu, actor: „Am fost botezat de două ori: şi de părinţi, şi de bunici“

INTERVIU Gheorghe Visu, actor: „Am fost botezat de două ori: şi de părinţi, şi de bunici“

Actorul Gheorghe Visu (65 de ani) a povestit cum, în vremea comunismului, părinţii n-au scos niciun cuvânt despre botezul lui în prezenţa rudelor, ceea ce a dus la repetarea ritualului creştin. A vorbit şi despre rolurile pe care le-a interpretat de-a lungul anilor, printre care şi cel din lungmetrajul „Câini“, în urma căruia a obţinut două premii pentru cel mai bun actor, la Festivalul de Film de la Sarajevo şi la Gala Gopo de anul acesta.

Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu caută un actor printre spectatori

Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu caută un actor printre spectatori

Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu, ajuns la a XXIV-a ediţie, porneşte campania „Fii parte din poveste” şi oferă un rol într-un spectacol unuia dintre oamenii care fac sau au vrut să facă parte, ca spectator, din povestea a ceea ce se întâmplă la Sibiu în fiecare an. Nu va fi orice spectacol, ci unul care se va juca chiar în timpul ediţiei din 2017, „Sărbători fericite”, după texte de Neil LaBute, în regia lui Cristian Juncu.

Gala Premiilor UNITER după 25 de ani

Gala Premiilor UNITER după 25 de ani

10 premianţi, 33 de nominalizaţi şi peste 600 de invitaţi din Bucureşti şi din ţară sunt aşteptaţi în data de 8 mai la Teatrul Naţional „Mihai Eminescu” din Timişoara pentru a sărbători performanţa în Teatrul românesc.

Actorul Ioan Andrei Ionescu, de la Gloucester la Brâncuşi, la Adevărul LIVE

Actorul Ioan Andrei Ionescu, de la Gloucester la Brâncuşi, la Adevărul LIVE

Ioan Andrei Ionescu este unul dintre acei actori cameleonici, care intră cu uşurinţă în pielea personajelor, redându-le credibil, cu talent, şi cu o voce inconfundabilă. A jucat în numeroase filme, fiind un Brâncuşi veritabil în lungmetrajul "Brâncuşi în eternitate", iar în spectacole de teatru cel mai recent a devenit un Conte de Gloucester memorabil în "Regele Lear", la Teatrul Naţional din Bucureşti.

Cătălin Ursu este unul dintre actorii-emblemă ai Teatrului Naţional din Timişoara. El poate fi văzut în foarte multe producţii ale acestei instituţii, iar printre cele mai noi roluri ale sale este cel al preotului Bartolome de Las Casas din spectacolul „Controversa de la Valladolid”, care reprezintă cel de-al treilea spectacol de teatru montat de regizorul Radu Jude, mult mai bine cunoscut pentru realizările lui din cinema.

acum 16 zile · comentarii (6)

Centrul cultural MEO - Maison d’Europe et d’Orient - de la Paris, înfiinţat şi condus cu pricepere de teatrologul şi regizorul Dominique Dolmieu, dezvoltă de câţiva ani un nou program în parteneriat cu Eurodram (reţeaua europeană de traduceri teatrale), care îşi are vârful de lance în festivalul celor mai bune traduceri desfăşurat în fiecare primăvară.

acum 14 ore · comentarii (0)

Îndată după 1989, marele dramaturg francez de origine română Eugène Ionesco a revenit constant în repertoriile Teatrelor din România. De unde a fost samavolnic exclus, din înalt ordin, în deceniul al optulea al veacului al XX lea, după momentul de glorie reprezentat de spectacolele regizate în ultimii ani ai anteriorului deceniu de Crin Teodorescu, de Valeriu Moisescu sau de Lucian Giurchescu.

Într-o cronică publicată la începutul toamnei, cronică în care dam seama despre un bun, dar, din păcate, efemer spectacol cu Strigoii, montat de Alexander Hausvater pe scena Teatrului Dramatic I. D. Sîrbu din Petroşani, făceam o observaţie referitoare la raritatea montărilor cu piesele lui Ibsen pe scenele din România.

acum 14 zile · comentarii (0)

Plecată din România comunistă în 1981, actriţa Ada d’Albon a avut curajul să renască pe scena pariziană ca o pasăre phoenix. În interviul pentru „Weekend Adevărul“, Ada d’Albon vorbeşte despre copilăria trăită în casa unchiului ei, Mihail Sadoveanu, despre cum l-a cunoscut pe viitorul ei soţ, regizorul Laurenţiu Azimioară, şi despre cum România a rămas puternic înrădăcinată în sufletul ei.

acum 17 zile · comentarii (17)

Într-una dintre nenumăratele lui apariţii televizate din aceasta săptămână, preşedintele PSD, dl. Liviu Dragnea, a adus nemăsurate elogii guvernului condus, aşa, de ochii lumii, de dl. Sorin Grindeanu. Când e limpede pentru toată lumea că dl. Grindeanu este cu adevărat prim-ministru cam tot la fel cum este autor de cărţi. Fie ele apărute tocmai la Caransebeş. Mare metropolă culturală.

acum 18 zile · comentarii (2)

Luni seara, 3 aprilie 2017, Chris Simion, în opinia mea cel mai important reprezentant al tinerei generaţii de oameni de teatru români, ne-a invitat în spaţiul atât de elegant al Teatrului Metropolis la un protocolar, intenţionat restrâns, eveniment, învestit prin determinarea şi mesajul lui atât de originale să facă istorie.

acum 19 zile · comentarii (0)

Spectacolul începe cu o defilare, ca la marile show-uri, cinematografice sau de modă, a performerilor. Preţ de câteva minute se perindă pe un imens covor roşu, fără să spună un cuvânt, Emöke Boldiszár, Daniel Bucher, Ofelia Popii, Valentin Späth, Marius Turdeanu. Actori ai celor două Secţii - Română şi Germană - ale Teatrului Naţional Radu Stanca din Sibiu.

acum 20 zile · comentarii (1)

În primele zece-cincisprezece minute ale spectacolului cu piesa Elefantul din cameră sau The Vibrator Play de Sarah Ruhl, piesă tradusă şi montată de foarte tânărul regizor Dragoş Alexandru Muşoiu pe scena Sălii Mari a Teatrului Naţional Marin Sorescu din Craiova, am avut acutul sentiment al unei şi stranii, şi confortabile întoarceri în timp.

luna trecuta · comentarii (2)

Chiar dacă spaţiile dedicate teatrului independent – care n-au nicio treabă cu cele finanţate din bani publici – au devenit invadate, de ani buni, de comedii uşurele şi spectacole mediocre – aşa-numitele „şuşe pentru corporatişti“ –, mai există locuri în care nu numai că se face teatru adevărat, dar i se adaugă şi o latură politică sau socială, sincronă cu ce se întâmplă azi în lume, dimensiune cam inexistentă până acum pe plaiurile mioritice.

luna trecuta · comentarii (1)

Shakespeare nu avea nici 30 de ani atunci când a scris Comedia erorilor, o piesă despre care mai toţi exegeţii spun că îşi află modelul evident în Menaechmi a lui Plaut. Scriere ce i-a oferit dramaturgului aflat încă în formare patternul unei teme clasice „pe care se pot înjgheba uşor diferite aventuri comice” (Haig Acterian).

luna trecuta · comentarii (0)

REVENIRE Săptămâna trecută a avut loc, la Teatrul Naţional „Mihai Eminescu“ din Timişoara, premiera spectacolului „Controversa de la Valladolid“, pe un text de Jean-Claude Carrière, cea de-a doua montare realizată de regizorul Radu Jude în oraşul de pe Bega. „E indienii oameni?“, este întrebarea centrală a demersului lui Jude.

acum 2 luni · comentarii (12)
Postari Recente