Maia Morgenstern, aplaudată la Londra

Maia Morgenstern, aplaudată la Londra

Teatrul Evreiesc de Stat a prezentat, la Londra, spectacolul "Janka", de Oscar Speace, cu Maia Morgenstern, în regia lui Toma Enache. Spectacolul, îndelung aplaudat de publicul londonez, a adus în atenţia publicului o temă impresionantă – drama trăită de milioanele de evrei care s-au confruntat cu ororile lagărelor de concentrare.

Ion Caramitru a fost ales preşedinte al Academiei Europene a Balcanilor

Ion Caramitru a fost ales preşedinte al Academiei Europene a Balcanilor

Între 20-23 februarie 2017 a avut loc la Skopje, Macedonia, Simpozionul internaţional „Hamlet and Europe - Tobe or nottobe“ şi, totodată, reuniunea de constituire a Academiei Europene a Balcanilor (Academia Balkanika Europeana), al cărei preşedinte a fost ales actorul Ion Caramitru, directorul Teatrului Naţional din Bucureşti, prin propunerea unanimă a membrilor fondatori ai acestui nou înfiinţat for academic.

Spectacolul „Cod Roşu!“ se arată la Clubul Dramaturgilor

Spectacolul „Cod Roşu!“ se arată la Clubul Dramaturgilor

Luni seară, în spectacolul-lectură Cod Roşu!, de Olga Delia Mateescu, va avea loc la Clubul Dramaturgilor. În spectacol, joacă actorii Alexandra Sălceanu, Sorina Ştefănescu, Irina Ungureanu, Ionuţ Kivu. Spectacolul, regizat Ionuţ Kivu,  va fi urmat de comentarii şi aprecieri ale publicului moderate de Horia Gârbea, preşedintele Filalei Bucureşti-Poezie a Uniunii Scriitorilor.

În primele zece-cincisprezece minute ale spectacolului cu piesa Elefantul din cameră sau The Vibrator Play de Sarah Ruhl, piesă tradusă şi montată de foarte tânărul regizor Dragoş Alexandru Muşoiu pe scena Sălii Mari a Teatrului Naţional Marin Sorescu din Craiova, am avut acutul sentiment al unei şi stranii, şi confortabile întoarceri în timp.

acum 2 zile · comentarii (2)

Chiar dacă spaţiile dedicate teatrului independent – care n-au nicio treabă cu cele finanţate din bani publici – au devenit invadate, de ani buni, de comedii uşurele şi spectacole mediocre – aşa-numitele „şuşe pentru corporatişti“ –, mai există locuri în care nu numai că se face teatru adevărat, dar i se adaugă şi o latură politică sau socială, sincronă cu ce se întâmplă azi în lume, dimensiune cam inexistentă până acum pe plaiurile mioritice.

acum 5 zile · comentarii (1)

Shakespeare nu avea nici 30 de ani atunci când a scris Comedia erorilor, o piesă despre care mai toţi exegeţii spun că îşi află modelul evident în Menaechmi a lui Plaut. Scriere ce i-a oferit dramaturgului aflat încă în formare patternul unei teme clasice „pe care se pot înjgheba uşor diferite aventuri comice” (Haig Acterian).

acum 12 zile · comentarii (0)

REVENIRE Săptămâna trecută a avut loc, la Teatrul Naţional „Mihai Eminescu“ din Timişoara, premiera spectacolului „Controversa de la Valladolid“, pe un text de Jean-Claude Carrière, cea de-a doua montare realizată de regizorul Radu Jude în oraşul de pe Bega. „E indienii oameni?“, este întrebarea centrală a demersului lui Jude.

acum 16 zile · comentarii (12)

Avarul după Molière, cum stă scris pe afişul spectacolului la care ne vom referi, poate să însemne nu numai o raportare/distanţare la/de opera clasică a marelui comediograf indiferent în ce termeni, ci şi referirea la o posteritate critică a acesteia. Cu alte cuvinte, ce-a rămas astăzi după/din piesa Avarul de Moliere, capodoperă a genului care a trimis în lume o tipologie valabilă până-n zilele noastre.

luna trecuta · comentarii (0)

„Angajare de clovn” este o piesă în două acte scrisă acum cîteva decenii de Matei Vişniec. Un autor foarte jucat şi foarte apreciat nu doar în ţara lui de obârşie. România. Spectacolul de la Teatrul Naţional este angajarea lui Ion Caramitru sau de ce avem nevoie mereu să râdem şi să trăim atunci când nu murim.

acum 2 luni · comentarii (0)
Postari Recente