Victor Rebengiuc, la înmormântarea lui Pintilie: „La revedere, Lucian!“. Regizorul a fost înmormântat cu onoruri militare la Cimitirul Bellu 4

Lucian Pintilie a fost înmormântat, sâmbătă, la Cimitirul Bellu Ortodox, după o ceremonie la care au participat familia, prietenii, personalităţi din lumea teatrală şi a filmului: Marie-France Ionesco, Victor Rebengiuc, Andrei Şerban, Ion Caramitru, Mariana Mihuţ, George Mihăiţă, Stere Gulea. De asemenea, au fost prezenţi regizorii Cristi Puiu, Cristian Mungiu, Corneliu Porumboiu,Tudor Giurgiu.

Victor Rebengiuc, la înmormântarea lui Pintilie: „La revedere, Lucian!“. Regizorul a fost înmormântat cu onoruri militare la Cimitirul Bellu Vezi comentarii 4

Omagiu lui Lucian Pintilie

Omagiu lui Lucian Pintilie

Lucian Pintilie a fost înmormântat sâmbătă, la Cimitirul Bellu. De la ceremonie au lipsit mulţi dintre tinerii artişti şi regizori de teatru. Nici ministrul Culturii nu a fost prezent. Pintilie a fost condus pe ultimul drum de doar o mână de oameni - familie, câţiva actori şi regizori ai noului val. Printre aceştia, s-a aflat Andrei Şerban, care, în exclusivitate pentru „Adevărul“, scrie rânduri emoţionante despre marele regizor.

Festivalul de Teatru „Jean Monnet”- Un alt fel de a comunica

Festivalul de Teatru „Jean Monnet”- Un alt fel de a comunica

Într-o perioadă în care tehnologia pare să deţină supremaţia în toate domeniile existenţei, implicit în educaţie, Festivalul de Teatru „Jean Monnet” propune o reîntoarcere spre valorile artistice şi culturale care dezvoltă relaţiile interumane,  exprimarea creativă, o amplă activitate de documentare, spirit organizatoric, încredere în sine şi muncă în echipă.

Recomandări pentru ultimele patru zile  la Festivalul Internaţional de Teatru Nou de la Arad

Recomandări pentru ultimele patru zile  la Festivalul Internaţional de Teatru Nou de la Arad

Festivalul Internaţional de Teatru Nou aduce, la Arad, în ultimele patru zile, în perioada 17-20 mai, spectacole despre realitate şi vise, despre personaje fabuloase, despre testarea propriilor prejudecăţi, despre alegeri care pot schimba radical vieţi.  Vor fi reprezentate spectacole semnate de regizori nonconformişti, printre care Ada Milea, Horia Suru, Catinca Drăgănescu, Horia Suru, David Schwartz, Andi Gherghe, Leta Popescu.

Gala Premiilor UNITER 2018. Horaţiu Mălăele: „Mulţumesc publicului meu fără de care acum aş fi vândut cartofi în piaţa mare a Târgu-Jiului”

Gala Premiilor UNITER 2018. Horaţiu Mălăele: „Mulţumesc publicului meu fără de care acum aş fi vândut cartofi în piaţa mare a Târgu-Jiului”

La 100 de ani de la Marea Unire, Cetatea Alba Carolina a găzduit luni seară evenimentul sărbătoririi teatrului românesc: Gala Premiilor UNITER, ajunsă la cea de-a 26-a ediţie. Printre câştigători s-au numărat Victor Rebengiuc şi Mariana Mihuţ, desemnaţi cei mai buni actori în roluri principale, Ada Lupu, câştigătoarea titlului de cea mai bună actriţă în rol secundar, şi Helmut Sturmer şi Ioana Popescu, pentru cea mai bună scenografie.

Ion Caramitru, despre premiul Galei Uniter: „Noi avem o conotaţie mai aparte, legată şi de istoria culturii româneşti”

Ion Caramitru, despre premiul Galei Uniter: „Noi avem o conotaţie mai aparte, legată şi de istoria culturii româneşti”

Luni seară, la Alba Iulia, va avea loc Gala Premiilor Uniunii Teatrale din România (Uniter). Cu această ocazie, sâmbătă, Ion Caramitru, preşedintele acesteia, alături de Aura Corbeanu, vicepreşedinte Uniter, şi Ioana Bogăţan, director al Teatrului de Păpuşi „Prichindel”, au susţinut o conferinţă de presă. Caramitru a vorbit despre alegerea oraşului Alba Iulia pentru eveniment şi despre istoria premiului galei.

„Pe mâine“, one-woman-show la Timişoara

„Pe mâine“, one-woman-show la Timişoara

În preajma unei noi ediţii a FEST-FDR, Teatrul Naţional invită publicul la un eveniment care anunţă platforma dedicată dramaturgiei româneşti contemporane. Astfel, Teatrul Naţional din Timişoara prezintă vineri, 4 mai, de la ora 19, la Studio „Uţu Strugari” premiera spectacolului "Pe mâine" de Mihaela Iancu, un one woman show susţinut de actriţa Iuliana Crăescu.

Iată, în sfârşit, un musical ca la carte. Un produs, ba chiar unul industrial, cu succes mare la public. Conceptul nesofisticat, cât se poate de corect politic prin feminismul pe care-l susţine (ba chiar dând peste nas familiei tradiţionale), a făcut ca Mamma mia! să vândă 16.000 de bilete în numai patru zile, la Sala Palatului. Şi, important de precizat, proiectul a fost finanţat de firme private, în totalitate.

acum 5 ore · comentarii (2)

Revăd la o distanţă de aproape trei ani spectacolul cu piesa „Un mort se întoarce la iubita sa’’, producţie a două Teatre din Ljubliana.Teatrul Prešeren şi Teatrul Municipal Ptuj .Prima vizionare s-a produs la finele lunii august a anului 2015,cu ocazia Festivalului NETA, organizat la Bucureşti de Teatrul Naţional şi de directorul acestuia, actorul Ion Caramitru.

acum 7 zile · comentarii (0)

Printre succesele din anii de răscruce ai României, respectiv trecerea de la dictatură la democraţie (cu semnele de întrebare de rigoare pe care le-a adăugat timpul), s-a aflat şi spectacolul „Păguboşii“, un muzical reuşit de Eugen Rotaru după muzica lui Laurenţiu Profeta, transpus scenic de Gelu Colceag în scenografia Ştefaniei Cenean şi coregrafia Roxanei Colceag.

acum 14 zile · comentarii (0)

Sunt numeroase cazurile în care succesul se întoarce împotriva celui care se bucură de el. Foartea adesea la spectacolele regizate ori în care joacă un mare actor de comedie-în cazul de faţă Horaţiu Mălăele, indiscutabil un geniu comic- spectatorul simplu, cel care îşi plăteşte cinstit bietul, vine doar cu gândul că va avea parte de o bună porţie de râs şi cam atât.

acum 20 zile · comentarii (1)

„Ace şi Opium”, montarea realizată de Robert Lepage(născut în 1957) la Compania „Ex Machina” din Québec (în colaborare cu Théâtre du Trident, Canadian Stage din Toronto,Théâtre du Nouveau Monde din Montréal, Adélaide Festival, iar lista colaboratorilor este mult mai lungă), înseamnă ceea ce se cheamă un „spectacol de patrimoniu”.

acum 21 zile · comentarii (0)

Atunci când „noua critică“ şi-a propus ca temă recitirea/revizitarea scrierilor lăsate de veacul al XVII-lea, scrieri până prin anii ’60 ai secolului al XX-lea drastic şi aparent „definitiv“ interpretate, clasificate, ordonate (dar ce înseamnă definitivul în literatură?) de critica universitară sub semnul clasicismului parcă pe vecie în floare, totul a fost pus sub semnul întrebării.

luna trecuta · comentarii (0)
Postari Recente