O poetă din Canada a depăşit în vânzări „Odiseea” lui Homer. Ascensiunea poeţilor de Instagram

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Volumul unei poete din Canada, în vârstă de 26 de ani, pe nume Rupi Kaur, s-a vândut în peste 3,5 milioane de exemplare în întreaga lume, cartea fiind tradusă în peste 40 de limbi străine, scrie The Atlantic. „Odiseea” lui Homer, cea mai bine vândută carte de poezie, a fost astfel surclasată.

Sunt foarte rari poeţii care au reuşit să trăiască strict de pe urma scrisului. Chiar şi în cazul poeţilor de renume, poezia era o ocupaţie secundară, pe lângă o altă slujbă, necesară întreţinerii. William Carlos Williams era doctor, iar celebrul Bukowski a fost de la spălător de vase, la lucrător la oficiul poştar. 

Odată cu internetul, lucrurile au început însă se schimbe, iar astăzi putem vorbi de aşa-numiţii poeţi de instagram („insta-poeţi”), despre care se poate spune că sunt şi antreprenori. 

Rupi Kaur, o poetă din Canada, în  vârstă de 26 de ani, a căpătat în ultimii ani, din ce în ce mai multă atenţie. „Lapte&miere” (milk&honey) a fost vândut în 3,5 milioane de exemplalre. Kaur şi-a început cariera, în 2012, postându-şi poemele pe Tumblr. Ulterior, a trecut la Instagram, moment în care încă nu se gândea că s-ar putea întreţine din ce scrie. 

„În niciun caz poezia nu poate să-ţi plătească chiria”, se gândea aceasta, după cum le-a povestit jurnaliştilor de la The Atlantic.  

„Lapte&miere” a fost publicat în 2014, iar în 2016, devenea best-seller New York Times. Atunci s-a gândit că proiectul ei nu stagnează, ci din contră, devine mai mare. A apărut în emisiunea lui Jimmy Fallon, ”The Tonight Show” şi a fost inclusă în top 30 Forbes al antreprenorilor sub 30 de ani. 

Astăzi, Rupi Kaur are trei milioane de urmăritori de Instagram. 

Conform unui studiu de piaţă, 12 dintre 20 cei mai bine vânduţi poeţi sunt „insta-poeţii”, care şi-au combinat scriitura cu postări care sunt distribuie pe social- media. Acest lucru a contribuit la cifra de 28 de milioane de americani care citesc poezie, cel mai mare procentaj de cititori de poezie din ultimele două decenii, conform unui studiu citat de The Atlantic.

Rupi Kaur nu e primul caz de acest fel. În 2013, o altă poetă, pe nume Lang Leav, devenea populară pe internet. Cartea ei, „Love and Misadventures” s-a vândut în peste 150.000 de exemplare. 

Poeţii de social-media, folosind Instagram ca unealtă de marketing, nu sunt doar artişti, sunt şi antreprenori”, punctează The Atlantic. Afirmaţia este susţinută şi de Kaur care spune că vede poezia similară conducerii unei afaceri. 

Cultură

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite