Cea mai inteligentă primărie din România. Dispar dosarele și cozile, totul se poate obține de pe canapeaua de acasă

0
Publicat:

Digitalul a devenit normalitate în Primăria Timișoara, iar hârtia devine excepție. Orice cetățean poate să depună orice cerere strict online, de pe canapea, fără să mai treacă pe la faimoasa „Cameră 12“ din instituție.

Dominic Fritz, primarul Timișoarei FOTO Ștefan Both
Dominic Fritz, primarul Timișoarei FOTO Ștefan Both

A început o nouă eră pentru Primăria Timișoara. După o muncă de aproape trei ani, cu o investiție de peste 400.000 de euro, a fost creată o platformă online care simplifică și eficientizează accesul la serviciile gestionate de administrația locală. Este o premieră pentru administrațiile publice din România.

Este o muncă incredibilă din partea unor firme și voluntari. Digitalizarea nu este doar un proces tehnologic. Este un pionierat în administrația publică din România. Când un tânăr reușește pe telefonul lui să facă orice, să aleagă un film, să-și facă un cont la bancă, orice, în câteva minute, dar la primărie trebuie să vină fizic, iar rezolvarea problemei durează și 30 de zile, erodează de fapt încrederea în instituțiile statului. Marele declaraj între evoluția din domeniul tehnologic în sectorul privat și în viața privată a tuturor și realitatea din administrația locală devine din ce în ce mai mare și este o situație din ce în ce mai periculoasă. De aceea am început acum trei ani să regândim tot sistemul”, a spus joi, 29 februarie 2024, primarul Dominic Fritz.

Sute de formulare și solicitări pot fi completate și expediate online, oferind o experiență mai simplă și mai eficientă cetățenilor, care vor fi la un click distanță de expedierea și rezolvarea propriilor solicitări.

Când am intrat în primărie, emailurile veneau pe hârtie. Am avut un real șoc, venind din privat“, a explicat Valentin Mureșan, fost director Intel România, intrat în adminsitrația Fritz pentru a se ocupa de digitalizarea primăriei.

Mureșan spune că atunci a început să construiască fundația cea nouă din Primăria Timișoara.

„E constituită din câteva cărămizi mari. Una este faptul că folosim tehnologie Microsoft 365, care ne ajută să trimitem emailuri, să facem conferințe pe Teams, să sheruim conținut, date, fieșiere. A doua cărămidă mare este platforma Webcon, cu care practice am transformat mapele în care aveam hârtiile până acum, într-o modalitate electronică de a le duce de la un funcționar la altul, și fiecare dintre ei semnează digital, cu semnătură electronică“, relatează Mureșan.

El precizează că pentru cetățean există un site de servicii, pe lângă alte platforme, din care își alege tipul de interacțiune pe care și-o dorește cu primăria.

„Vrea un certificat de urbanism, vrea o indemnizație pentru copil, acolo își completează toate datele, atașează documentele, această acțiune fiind făcută printr-un portal unic, sigur, care garantează identitatea cetățeanulul. Răspunsul vine tot electronic, după ce a acea cerere merge tot digital de la un birou la altul, de la un funcționar la altul, până la primarul care semnează pentru a fi emis acest document”, a specificat Valentin Mureșan.

Valentin Mureșan FOTO Ștefan Both
Valentin Mureșan FOTO Ștefan Both

Dispare celebra Cameră 12

A venit vremea ca dosarele să fie eliminate din activitatea birocratică a primăriei. Vor dispare celebrele mape plimbate de colo, colo. Celebra Cameră 12 de la Primăria Timișoara, unde se află Serviciul Informare și Consiliere Cetățeni, devine încet amintire.

 „Digitalizarea pentru noi este un proces foarte util, atât pentru noi cât și pentru cetățeni. Cetățenii nu vor mai sta cu orele la coadă. Chiar și autorizațiile de comercializare a mărțișoarelor s-au făcut online. Au depus cereri aproximativ 400 de persoane, fără să mai fie aici o mare de oameni”, a spus Alexandra Ciortan, de Camera 12.

Digitalizarea și dezvoltarea serviciilor online au îmbunătățit considerabil activitatea Direcției Fiscale, în principal în ce privește calitatea serviciilor. Dacă înainte, pentru înmatricularea unui mijloc de transport, contribuabilii fie stăteau la coadă la ghișeu, fie așteptau chiar și 30 de zile pentru rezolvarea problemelor, de când suntem în online cererile se soluționează în maxim cinci zile, chiar două zile”, a spus Carmina Nițescu, directorul executive al Direcției Fiscale.

La securitatea portalului a lucrat și compania Ovidiu Dan, care a realizat recent modernizarea sistemului de securitate cibernetică în 22 de locații NATO.

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite