10.000 de suceveni nu şi-au ridicat cardul de sănătate până în ziua de astăzi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproape 3.000 de suceveni au refuzat acest document din motive religioase. La sediul CAS Suceava mai sunt aproape 10.000 de carduri de sănătate care îşi aşteaptă beneficiarii, la mai bine de un an de la eliberarea acestui document. Medicii de familie continuă să se plângă că sistemul dă erori şi câteodată durează şi câte 30 de minute să dea o reţetă.

Cardul de sănătate dă în continuare erori în momentul în care medicii de familie încearcă să elibereze reţete sau să valideze vreo consultaţie. Pe de altă parte, sucevenii nu se prea înghesuie să-şi ridice acest document care le atestă calitatea de asigurat.

Sistemul funcţionează în general, dar dă şi erori şi se pare, după cum reiese din declaraţiile medicilor de familie, că softul pe care îl folosesc încă are probleme. Blocarea şi respectiv deblocarea cardurilor este o problemă serioasă, consumatoare de timp şi care poate să apară la orice furnizor de asistenţă medicală, indiferent că este spital, medic de familie sau ambulator.

În prezent, însă, singurii care au posibilitatea să deblocheze cardurile sunt medicii de familie, soluţie considerată inacceptabilă de aceştia. Medicii de familie consideră că nu este corect să fie obligaţi să consume din timpul consultaţiei medicale de care pacientul are nevoie pentru a apela telefonic un help-desk, pentru a obţine un ticket şi pentru a scrie e-mailul cu datele cardului blocat către serviciul de asistenţă tehnică. 

Cardul de sănătate este cheia de acces la dosarul electronic al pacientului, care cuprinde istoricul medical – boli, grupa de sânge, consultaţii.

De când a început eliberarea acestor documente, mai exact de pe data de 1 mai 2015, un număr de 2.881 de persoane au refuzat şi au returnat la sediul Casei de Asigurări de Sănătate acest document. Cardurile returnate de către asiguraţii care le refuză vor rămâne la Casa de Asigurări, de unde le pot ridica oricând, în cazul în care revin asupra deciziei de a nu deţine acest card.

„Din cele peste 420.000 de carduri naţionale tipărite pentru persoanele asigurate din judeţul Suceava, au fost returnate de către operatorul de servicii poştale instituţiei noastre un număr de 22.097 de carduri naţionale, care nu au putut fi înmânate beneficiarilor, din diverse motive. Din cardurile naţionale returnate de operatorul poştal la sediul CAS Suceava, în perioada 9 ianuarie 2015 – 06 mai 2016, instituţia noastră a distribuit 10.086 de carduri naţionale persoanelor asigurate care le-au solicitat”, a explicat Anda Sălăgean, director în cadrul Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava.

În perioada 1 mai 2015 – 6 mai 2016 au fost eliberate 5.947 de adeverinţe de înlocuire a cardului naţional, pentru asiguraţii care au pierdut sau deteriorat cardul.

„De asemenea, în acelaşi interval, instituţia noastră a eliberat 13.533 de adeverinţe care atestă calitatea de asigurat pentru cei care nu au primit cardul naţional”, a completat Anda Sălăgean.

Cardul naţional de sănătate este unicul instrument de validare a serviciilor medicale acordate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate încă de pe data de 1 septembrie 2015. 

Alte ştiri pe această temă:

CNAS, despre blocarea sistemului informatic ce gestionează cardul de sănătate: „E posibil să fi răspuns cu mici întârzieri”

Cardul de sănătate le-a dat iar bătăi de cap medicilor de familie. Doctorii cer auditarea platformei informatice

Cum obţinem cardul european de sănătate şi când îl folosim: „Nu e valabil dacă ne deplasăm pentru tratament“

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite