Ce spune Emil Boc despre lucrările la metroul clujean: „Contractul este în derulare și în toamnă sosesc cârtițele”

0
Publicat:

După ce Marcel Ciolacu, prim-ministru și președinte al PSD, și-a exprimat preocupările cu privire la întârzierea lucrărilor pentru metroul clujean, primarul Emil Boc a declarat că „se lucrează la devierea utilităților” și că „lucrurile se întâmplă în fiecare zi”. 

Emil Boc
În toamnă ar urma să fie efectuate săpăturile pentru metroul clujean. Foto: Arhivă

„Primăria are contract de finanțare semnat și își produce efectele. Primăria a parcurs toate procedurile legale licitației, validate de autoritățile statului român, contractul este în derulare și în toamnă sosesc cârtițele, așa cum este anunțat de multă vreme. Programul este în grafic de implementare, conform celui comunicat Ministerului Transporturilor. Finanțarea este asigurată, așa cum am spus, prin contractul existent. Lucrurile se întâmplă în fiecare zi”, a afirmat primarul clujean.

Declarațiile edilului au fost făcute după ce liderul PSD și-a exprimat îngrijorarea cu privire la întârzierea lucrărilor la metrou și de asigurarea finanțării prin PNRR. 

„Se lucrează la devierea utilităților pentru metrou, pe tronsonul Cluj-Florești, la conducte mari de gaz, de la rețele electrice, Transelectrica, de la pregătirea infrastructurii, pentru ca, pe de o parte, TBM-ul acesta care intră să lucreze în subteran, aceste cârtițe trebuie să aibă traseul asigurat. Trebuie eliberate niște amplasamente. Descoperirile s-au făcut, dar trebuie eliberate  niște amplasamente în Florești, pentru ca lucrurile să se întâmple când sosesc cârtițele și sunt în grafic din perspectiva aceasta lucrările”, a mai adăugat Emil Boc.

În toamnă ar urma să fie efectuate săpăturile pentru metroul clujean, lucrările fiind efectuate cu așa-zisele cârtițe. Aceasta va fi prima linie de metrou din afara Capitalei și cel mai mare proiect de infrastructură de transport contractat până la acest moment, 1,8 miliarde de euro. Suma alocată din PNRR se ridică la 300 de milioane de euro. 

Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie «rail» șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, conform Notei de Fundamentare a proiectului.

Cluj-Napoca

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite