Educaţie antreprenorială în şcoli. Cum îşi formează elevii deprinderi prin „firmele de exerciţiu“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Educaţie antreprenorială în şcoli, cu firmele de exerciţiu
Educaţie antreprenorială în şcoli, cu firmele de exerciţiu

Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău a iniţiat zilele acestea programul de formare continuă „Firma de exerciţiu - metodă interactivă de educaţie antreprenorială”, destinat  personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi avizat de Ministerul Educaţiei.

Cursul a început marţi, 17 noiembrie, la ora 16:00,  la Centrul de Documentare Informatizat. Programul este coordonat de profesorul Mihaela-Liliana Ciuchi, inspector şcolar şi formator CCD Bacău. „Firma de exerciţiu reprezintă o componentă a curriculumului naţional, dar şi a curriculumului pentru dezvoltare locală.  La nivel extracurricular elevii au ocazia să participe la târguri interne şi internaţionale ale firmelor de exerciţiu, situaţie care le poate insufla spiritul antreprenorial”, a precizat Mihaela – Liliana Ciuchi, inspector şcolar pentru discipline tehnice şi iniţiatoarea proiectului.

Principalul obiectiv al programului de formare este familiarizarea cadrelor didactice cu metoda inovativă „firma de exerciţiu”, metodă prin care elevii îşi formează deprinderi, abilităţi, şi îşi însuşesc competenţe-cheie, cum ar fi: capacitatea de a lucra în echipa, gândirea interdisciplinară şi critică, competenţe de comunicare şi de relaţionare instituţională. 

Coordonaţi de profesori instruiţi şi formaţi astfel, elevii obţin noi competenţe şi o anumită flexibilitate necesară pe piaţa muncii, şi, pot descoperi, astfel, o afinitate faţă de un anumit loc de muncă. „Competenţele obţinute în acest mod, pot determina reducerea perioadei de acomodare la locul de muncă, familiarizarea cu sarcinile înscrise în fişa postului, situaţie benefică, atât pentru angajatori, cât şi pentru viitorii angajaţi. Rezultatele preconizate în urma aplicării acestei metode, sunt: creşterea gradului de inserţie pe piaţa muncii a absolvenţilor, reducerea perioadei de acomodare la locul de muncă, mai buna adaptabilitate la schimbarea lui, flexibilitate, asumarea iniţiativei şi a riscului“, ne-a declarat Gabriel Stan, directorul Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău.

Bacău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite