Fabricile „deştepte“ ale Germaniei nu mai au nevoie de implicarea oamenilor pentru a funcţiona

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ultimul efort al Germaniei de a ţine pasul cu revoluţia digitală îl reprezintă o fabrică din orăşelul industrial Amberg. Important nu este ce va produce fabrica Siemens AG, ci cum 1.000 de maşinării vor comunica prin internet. Ca rezultat, mare parte din echipamentele fabricii vor fi în stare să aducă şi să asambleze componente fără implicare umană.

Fabrica din Amberg este un exemplu aflat în stadiu incipient al unor eforturi făcute de guvernul german împreună cu universităţile, instituţiile de cercetare şi companiile din ţară de a dezvolta fabrici „inteligente“, complet automate, bazate pe comunicarea prin internet, notează „Wall Street Journal“.

Iniţiativa încearcă să vină în ajutorul industriei germane pentru a o păstra la un nivel competitiv în comparaţie cu producţia din SUA sau din alte ţări dezvoltate. 

Producţia „inteligentă“ este încă în stadiu de testare. Însă Centrul German de Cercetare pentru Inteligenţă Artificială a colaborat cu companii industriale pentru a da naştere unora dintre cele mai avansate demonstraţii din acest domeniu. 

La fabrica „inteligentă“ pilot a centrului din Kaiserslautern, BASF SE produce şampon şi săpun lichid complet automat. În testare, s-a plasat o comandă online, etichete de identificare radio s-au ataşat de sticlele de săpun lichid goale pe o linie de asamblare care comunica simultan cu maşinăriile de producere, dând detalii despre tipul de săpun, despre parfumul săpunului, culoarea capacului şi despre ce etichetă este necesară. Fiecare sticlă putea fi complet diferită de cea de dinainte pe rampa de producţie.

Experimentul s-a bazat pe o reţea wireless prin care maşinăriile şi produsele „comunicau“, singurul imbold uman venind de la persoana care a plasat comanda online.

Fabrica Siemens din Amberg demonstrează ce este posibil în acest moment într-o fabrică operaţională. Fabrica, în care se construiesc maşinării automate pentru alte fabrici din industria germană, ca BASF, Bayer AG, Daimler AG şi BMW AG, dar şi pentru mulţi dintre rivalii lor din străinătate, este în proces de digitalizare de 25 de ani încoace. Astăzi, aproape 75% funcţionează pe pilot automat, cu doar 1.150 de angajaţi care operează computerele şi care monitorizează procesul de producţie.

Totuşi, un sistem inteligent de producţie care să se conducă singur doar cu ajutorul internetului poate fi la zeci de ani distanţă în viitor. „Acum avem baza“, explică Siegfried Russurm de la Siemens.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite