O fetiţă de 10 ani, cu părinţi surdomuţi, a alertat autorităţile când fratele ei s-a simţit rău. „Să învăţăm de la copii să sunăm responsabil”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: STS
Foto: STS

O fetiţă de 10 ani din judeţul Bihor, cu părinţi surdomuţi, a alertat imediat autorităţile atunci când fratele său, cu un an mai mare decât ea, a început să se simtă rău. Gestul fetei a impresionat autorităţile, care atrag atenţia că este important „să învăţăm de la copii să sunăm responsabil”.

„Care a fost cea mai importantă decizie pe care ai luat-o când aveai 10 ani?  O fetiţă din Oradea a sunat la 112 atunci când fratele ei s-a simţit rău. Încrezătoare şi stăpână pe sine le-a spus operatorilor, ca un om mare, care este starea lui de sănătate. Le-a mărturisit că părinţii ei sunt persoane cu deficienţe de auz şi vorbire. Iar ca fratele ei să primească ajutorul medical cât mai repede, a apelat ea la Serviciul de urgenţă”, potrivit Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS).

La indicaţiile operatorului STS a Centrului unic pentru apeluri de urgenţă Bihor, fetiţa a aşteptat legătura cu serviciul de ambulanţă, reuşind să le ofere toate informaţiile necesare.

Convorbirea cu operatorul STS: 

„Operator 112: 112, ce urgenţă aveţi? 

Fetiţa: Alo, bună ziua. Fratelui meu îi este rău, este palid şi a vărsat de două ori. 

Operator 112: Câţi ani are? 

Fetiţa: 11. 

Operator 112: Pe tine cum te cheamă? 

Fetiţa: M. E. 

Operator 112: Câţi ani ai? 

Fetiţa: 10 ani. 

Operator 112: Părinţii tăi sunt acasă? 

Fetiţa: Da, dar sunt surdomuţi. 

Operator 112: O să vorbesc la ambulanţă, rămâi la telefon, să nu închizi”, este convorbirea fetiţei cu operatorul STS, după cum arată STS.

„Responsabilitatea nu vine neapărat odată cu vârsta. Uneori, vine din nevoia de a-i ajuta pe cei dragi aflaţi în pericol. Apelul este dovada actului necondiţionat de angajament luat de un copil de 10 ani pentru a-şi salva fratele. Decizii mari chiar şi pentru cei mici. Această fetiţă a luat o decizie curajoasă şi ne-a dat o lecţie civică: ştie să sune la 112 atunci când are o urgenţă. Să învăţăm de la copii să sunăm responsabil! Doar aşa putem salva vieţi!”, conchide STS.

De altfel potrivit datelor transmise vineri de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în 2021 au fost 10,3 milioane de apeluri la 112, cu 102.000 mai multe faţă de anul precedent şi dintre acestea doar 60% au fost urgenţe reale. 2021 este totuşi anul cu cele mai puţine apeluri non-urgente de când în România a fost implementat numărul unic de urgenţă 112, conform sursei citate.

Cele mai multe apeluri recepţionate în 2021 au fost transferate către Ambulanţă – 51,23%, Poliţie – 22,60%, ISU-SMURD – 19,03%, Jandarmerie – 4,44%.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite