La Dragnea totul e de vânzare sau cumpărare

SRI are un rol cheie în asigurarea securităţii statului, în prevenirea şi combaterea atentatelor teroriste, în lupta împotriva atacurilor cibernetice. Din legea de funcţionare, veche de 28 de ani, are şi multe atribuţii nelegate de culegerea de informaţii. SRI utilizează doar 16% din fondurile alocate pentru acţiuni operative, restul de 84% se duc pe pensii şi salarii, inclusiv pe pensiile celor de la SIE. Are un personal numeros pentru că se ocupă şi de poşta secretă, care transportă peste 80% documente neclasificate şi nu ar trebui să fie în subordinea SRI. Se mai ocupă de control bagaje la aeroport şi brigada antiteroristă. Are filiale judeţene, pentru că aşa spune legea, nu pentru că ar fi nevoie de ele. Cei care îi taie banii de finanţare ar fi trebuit să schimbe de mult legea de funcţionare a SRI şi atunci ar fi funcţionat cu mai puţini salariaţi şi cu mai puţine fonduri. A cui este vina?

Ştie şi Dragnea aceste lucruri. Dar vrea să vulnerabilizeze România, s-o lase la cheremul ruşilor, pentru că este un antieuropean convins.

Un buget aiuristic, în care copiii orfani şi persoanele cu dizabilităţi sunt lăsate pe mâna autorităţilor locale, care au sau nu au bani să-i ajute, cu surse de finanţare fanteziste, este de natură să vulnerabilizeze în plus România. Tăierea bugetelor DNA, DIICOT, SPP, Parchetului General şi ale altor instituţii au acelaşi scop: scăderea capacităţii de luptă a instituţiilor de forţă împotriva hoţiei şi corupţiei, pentru ca jefuirea bugetului de stat să fie mai uşoară. Cum UE nu acceptă slăbirea luptei anticorupţie, soluţia este dată de trecerea României în sfera de influenţă a Rusiei. De aici acţiunile lui Dragnea care par a fi inspirate de ordine venite de la Moscova.

Dacă SRI nu mai are suficienţi bani, România va deveni raiul spionilor, în principal al spionilor ruşi. Cine va profita de această situaţie? Rusia, desigur.

Tot în această categorie de argumente se înscrie cheltuirea în 2018 a doar 1,4% din PIB pentru armată, deşi îi fuseseră alocaţi 2% din PIB. Slăbirea armatei române, inclusiv prin scandalul din jurul numirii Şefului de Stat Major al Apărării, pare a fi iarăşi un obiectiv pe care Dragnea îl duce la îndeplinire conform indicaţiilor de la Moscova.

Are societatea românească suficienţi anticorpi pentru a face faţă acestei ameninţări?

Greu de spus la acest moment. Preşedintele Iohannis va refuza în mod sigur promulgarea unui buget care afectează siguranţa naţională şi nu ţine cont de avizele CSAT. Cât se va prelungi scandalul din jurul bugetului, inclusiv cu atacuri la CCR, nu se ştie. Cert este că absenţa unui buget echilibrat este de natură să vulnerabilizeze România. Nu văd ce putere ar avea ceva de câştigat din această situaţie, în afară de Rusia.

Asociaţiile de magistraţi fac corp comun împotriva tentativelor puterii de a schimba legile justiţiei în favoarea infractorilor. Parchetul general, Augustin Lazăr, nu cedează în lupta cu autorităţile statului, care vor muşamalizarea represiunii din 10 august.

Opoziţia şi posibil parlamentari raţionali şi conştienţi din PSD-ALDE, ar putea pune capăt acestei guvernări antiromâneşti dacă nu vor vota bugetul, caz în care guvernul împreună cu Dragnea ar trebui să plece.

Electoratul la votul din 26 mai ar putea demonstra ce doreşte: ca România să se îndrepte spre Rusia, la comanda lui Dragnea, sau să meargă pe drumul european pe care l-a acceptat când a aderat la UE şi NATO.

Este momentul să demonstrăm lui Dragnea şi nouă înşine unde suntem şi ce am învăţat în ultimii 30 de ani. Speranţa este că vom reuşi să ieşim cu bine din acest moment greu al istoriei poporului nostru.