Şapte motive pentru a consuma mere în fiecare zi. Cât de sănătos este acest fruct banal

Şapte motive pentru a consuma mere în fiecare zi. Cât de sănătos este acest fruct banal

Există circa 12.000 de soiuri de mere FOTO Arhivă

Nu întâmplător mărul intră în categoria celor mai populare fructe, el având şi beneficii uimitoare pentru sănătate. Merele sunt bogate în vitamine, antioxidanţi şi fibre

Accesibile la preţ şi nelipsite din magazine, merele vin într-o varietate de culori, de la galben pai ori verde, la roşu intens. Gustul şi textura lor variază, unele fiind ferme şi crocante, altele cu miez moale, unele acrişoare şi parfumate, altele dulci şi zemoase. La nivel mondial, se estimează că există circa 12.000 de soiuri. Bogate în vitamine, antioxidanţi şi fibre, merele impresionează prin numeroasele beneficii pe care le au pentru sănătatea noastră, potrivit mnn.com.

1. Efect anti-îmbătrânire
Parte a procesului de imbatranire este determinat genetic. O alta, însă, ţine de alimentaţia noastră. Într-un studiu publicat în celebra revistă medicală britanică "The Lancet", specialiştii au evidenţiat că fisetina, un flavonoid care se găseşte în mod natural în mere, căpşuni, castraveţi şi ceapă, are proprietăţi antioxidante şi antiinflamatorii, prin urmare încetineşte procesul de îmbătrânire.

2. Abundă în fibre solubile
O dietă bogată în fibre este importantă pentru sănătatea digestivă şi menţinerea nivelului scăzut de colesterol. De asemenea, s-a demonstrat că fibrele reduc riscul apariţiei unor afecţiuni precum bolile cardiace, diabetul şi obezitatea. Specialiştii centrului academic Mayo Clinic din SUA, susţin că un măr cu coajă conţine aproximativ 4,4 grame de fibră solubilă, reprezentând 15% din aportul zilnic recomandat.

3. Previn astmul
Mai multe studii arată că persoanele care consuma în fiecare zi mere sunt mai puţin predispuse la a face astm. Este cazul unui studiu realizat în Australia pe un eşantion de 1.600 de persoane şi a altuia realizat în Marea Britanie pe 1.500 de oameni, care au stabilit că merele cresc sănătatea pulmonară şi reduc riscul de astm. Potrivit cercetătorilor, cele mai bune rezultate s-au înregistrat în cazul celor care au consumat cinci mere pe săptămână.

4. Sursă de hidratare
Merele ajută la hidratarea organismului. Aceste fructe conţin 86% apă, astfel că sunt o bună sursă de hidratare, în special în zilele toride.

5. Beneficiile oţetului din cidru de mere
Oţetul din cidru de mere este folosit de mult timp ca remediu naturist pentru diverse probleme, de la calmarea durerilor de gât, până la ameliorarea refluxul gastro-esofagian ori stoparea sughiţului.

6. Nu îngraşă
Cu un conţinut mare de fibre şi apă, merele reprezintă o alegere excelentă atunci când ai poftă de o gustare. Pune un măr în geantă şi ronţăie-l în locul unor cipsuri ori bomboane. Unde mai pui că un măr de dimensiune medie are doar 90 de calorii.

7. Depozite de vitamine şi minerale
Merele asigură aproximativ 14% din aportul zilnic recomandat de vitamina C şi 5% din cantitatea recomandată de vitamina B6. În plus, oferă 2% din necesarul zilnic de vitamina A, calciu şi fier. De asemenea, au circa 195 de miligrame de potasiu, atât de benefic pentru sănătatea sistemului cardiovascular.

Vă mai recomandăm:

Alimente care asigură necesarul de fibre. Ce cantitate trebuie să consumi în fiecare zi pentru o sănătate de fier

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: