Şcoala offline. Mii de elevi constănţeni nu au dispozitive cu care să se conecteze la internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Arhiva Adevărul
FOTO: Arhiva Adevărul

Începând de luni, 9 noiembrie, toţi elevii din România ar trebui să facă şcoală online timp de 30 de zile. Însă, nu toţi copiii au posibilitatea de a se conecta la internet.

Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Constanţa a transmis că luni, 9 noiembrie, directorii unităţilor de învăţământ au raportat că un număr de 6.899 de elevi din învăţământul de masă şi 368 din învăţământul special nu deţin dispozitive necesare accesării activităţilor de învăţare on-line. La nivelul judeţului sunt aproximativ 85.000 de elevi în învăţământul de masă, numărul total al preşcolarilor şi elevilor fiind de 108.496.

IŞJ mai spune că CJ (Consiliul Judeţean) Constanţa a devenit eligibil pentru achiziţionarea de dispozitive electronice adaptate pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale. Totodată, „Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa va scrie cereri de finanţare pentru trei unităţi de învăţământ, toate celelalte transmiţându-ne deja că administraţia publică locală sau chiar unitatea de învăţământ va aplica pentru proiect”, transmite IŞJ Constanţa.

Elevii fără dispozitive electronice sunt din 174 de unităţi de învăţământ (din cele 500 unităţi de învăţământ din judeţul Constanţa).

IŞJ Constanţa nu a transmis şi situaţia la nivelul cadrelor didactice, astfel că nu se cunoaşte câţi dintre cei 7.668 de dascăli au posibilitatea tehnică de a ţine cursuri online.

Dintre soluţiile adoptate pentru elevii fără dispozitive (soluţii precizate de directorii unităţilor de învăţământ), IŞJ menţionează câteva:

•    Materiale trimise la domiciliu, mesaje sms, comunicare telefonică, Whatsapp
•    La solicitarea părinţilor, elevii care nu au dispozitive, dar au conexiune la internet primesc în custodie de la şcoală laptopuri şi tablete
•    Fişe de lucru vor fi transmise către elevi cu ajutorul părinţilor, aduse apoi la şcoală pentru evaluare, se comunică telefonic
•    Pentru fiecare elev sunt imprimate săptămânal mape individualizate ce conţin fişe de lucru, mape ce sunt predate părinţilor (anunţaţi telefonic). Mapele servesc ca suport în activitatea didactică derulată prin toate mijloacele de comunicare disponibile, inclusiv aplicaţii de videoapel.
•    Se va solicita implicarea comitetului de părinţi în transmiterea materialelor şi identificarea unor posibile surse de finanţare pentru dispozitive
•    O parte din materiale au fost distribuite de cadrele didactice înainte de a se intra în scenariul 3. În continuare se vor transmite prin mediatorul şcolar şi prin cadrul didactic, prin mesaje text sau telefonic.

Citeşte şi:

Inspectoratul Şcolar Constanţa, situaţie neclară cu privire la elevii care nu au acces la internet

Iţele încâlcite ale birocraţiei: de ce este transportul şcolar frâna din Educaţie


 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite