Fără Aeroport şi autostrăzi, dezvoltarea Braşovului este în pericol. Petiţie online pentru viitorul Braşovului!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Semnal de alarmă tras de reprezentanţii Agenţiei de Dezvoltare Durabilă a Judeţului Braşov (ADDJB). Dacă până acum se vorbea despre câte locuri de muncă s-au pierdut din cauza lipsei infrastructurii de transport (aeroport şi autostrăzi), la această oră există pericolul ca mulţi investitori să-şi relocheze investiţiile în alte zone, unde nu sunt  probleme de transport.

„Facem apel la susţinerea investiţiilor mari privind accesibilitatea în Braşov. Există un risc ca realizarea autostrăzilor care trec prin Braşov şi aeroportul să se tergiverseze şi există un risc real ca firmele cu acţionariat străin să decidă relocarea lor în zone cu accesibilitate mai uşoară. Este vorba despre competivititatea dintre firme pe piaţă, iar accesibilitatea, timpul redus de intrare a materiilor prime şi de livrare a produselor finale contează foarte mult. Am avut duscuţii foarte multe în acest sens, cu reprezentanţi ai mediului de afaceri, atât pe perioada când eram în conducerea executivă a Consiliului Judeţean, cât şi ca reprezentant al ADDJB. Demersul nostru nu are nicio implicare politică – plecând de la dovada că în Consiliul Director al ADDJB sunt reprezentanţi din toate partidele. Vrem să tragem un semnal de alarmă, astfel încât înainte de sesiunea parlamentară, când se va discuta problema proprietăţii terenului pentru Aeroport, să arătăm că cetăţenii consideră absolut indispensabilă această investiţie. Ce trebuie să ştie braşovenii este faptul că votul lor şi dorinţa lor vor fi transmise tuturor parlamentarilor”, a declarat astăzi, într-o cofnerinţă de presă, Mihai Pascu, directorul general al administraţiei judeţene.

El a precizat că, în acest moment, specialiştii ADDJB lucrează la refacerea şi aducerea la zi a strategiei de dezvoltare durabilă a judeţului şi se lucrează cu toate primăriile din judeţ pentru ca toate proiectele importante din judeţ pentru exerciţiul financiar european 2014-2020 să fie cuprinse în această strategie.

„Scopul petiţiei online este să punem presiune pe toţi”

La rândul lui, preşedintele interimar al Consiliului Judeţean, Claudiu Coman, a făcut apel la toţi reprezentanţii presei ca să susţină demersul ADDJB, de a aduna cât mai multe semnături, pentru a demonstra fără echivoc că aceasta este dorinţa comunităţii noastre.

„Până acum am discutat câte locuri de muncă am pierdut, din cauza lipsei infrastructurii. Acum este problema că riscăm să pierdem locuri de muncă existente. La nivel informal am avut şi avem discuţii că există mari dificultăţi într-un viitor predictibil, pentru construcţia autostrăzilor sau aeroportului. Cel puţin două ar trebuie să fie foarte clare, cu termene precise când se vor realiza. Este vorba despre Comarnic – Braşov şi Sibiu – Făgăraş – Braşov. Am vorbit şi la Consiliul Judeţean Sibiu, şi ei o consideră prioritară (autostrada Sibiu – Braşov – n.a.), dar gândiţi-vă şi ce s-a întâmplat în competiţia cu Laasanne. Aveam două avantaje, un buget structurat eficient şi compactarea activităţilor în satul olimpic. Noi am spus că, dacă câştigăm competiţia, facem şi autostrada şi aeroportul. Acum, nu am câştigat, nu mai facem nimic. Aşa probabil se va întâmpla şi cu capitala culturală europeană. Iar marea neîncredere a celor din exterior este că nu vom avea totul gata, din cauza a ceea ce fac politicienii în România – promisiuni pe care nu şi le ţin. Oamenii aceia nu au avut încredere că scrisorile de garanţie pentru problemele de infrastructură vor fi realizate. De aceea vrem să facem lucrurile foarte serios şi vrem să facem acest parteneriat. Scopul petiţiei online este de a pune presiune pe toţi, pornind de la mine până la ultimul actor politic ca să pună şi în practică ceea ce spun, pentru că toţi declară că susţin construcţia Aeroportului de la Braşov. Este momentul ca toţi politicienii să spună că au un singur partid – Braşovul!”.

Ce se face la această oră la Aeroport

La Aeroport, în afară de întreţinerea şi conservarea şi paza a ceea ce s-a făcut, nu se pot face alte lucrări până când terenul nu este trecut în administrarea Consiliului Judeţean.

În luna septembrie, după vacanţa parlamentară, intră la Senat noul proiect de lege privind acordarea terenului către Consiliul Judeţean, iar în octombrie ar trebui să intre în dezbatere la Camera Deputaţilor, care este for decizional. Abia ulterior administraţia judeţeană poate organiza licitaţie pentru suprafaţele de mişcare şi, în paralel, licitaţia internaţională – pentru restul obiectivelor şi partea de operare.

Pe site-ul ADDJB se menţionează faptul că mediul de afaceri din Braşov, Covasna şi Harghita solicită imperativ rezolvarea accesibilităţii în zona Braşov pentru a-şi păstra avantajele competitive, aşa cum reiese din rezultatele chestionarelor care au stat la baza studiului realizat de către Facultatea de Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii Transilvania din Braşov pentru definirea necesarului de transport Cargo pentru viitorul aeroport.

Sunteţi invitaţi să răspundeţi la următoarele întrebări:

1. Consideraţi că Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav este indispensabil dezvoltării Braşovului şi Regiunii Centru?

2. Consideraţi că Guvernul ar trebui sa finanţeze realizarea acestui obiectiv?

Cei care doresc să voteze procedura este simplă. Se poate vota o singură dată, AICI!

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite