Mihai Tudose, la podul suspendat peste Dunăre:„La Brăila se scrie istorie!”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mihai Tudose, pe şantierul podului peste Dunăre sursa: Facebook
Mihai Tudose, pe şantierul podului peste Dunăre sursa: Facebook

Fostul premier Mihai Tudose a făcut o vizită de şantierul podului suspendat peste Dunare, de la Brăila. Podul va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia şi Dobrogea şi va fi cel mai scump pod din România construit vreodată.

Mihai Tudose s-a declarat mulţumit de modul în care se desfăşoară lucrările la podul peste Dunăre şi a transmis un mesaj pe pagina sa de Facebook. Europarlamentarul a fost însoţit pe şantier de Francisk Iulian Chiriac, preşedintele Consiliului Judeţean Brăila şi primarul municipiului Brăila, Marian Dragomir, 

„La Brăila se scrie istorie. Mulţumesc tuturor brăilenilor care au crezut în acest proiect, precum şi tuturor celor care au pus umărul la realizarea lui”, a scris europarlamenatul PSD, Mihai Tudose, pe FB.

Orban: „Recunosc intervenţia domnului Tudose, spre deosebire de alţii”

Preşedintele Camerei Deputaţilor, Ludovic Orban, în timpul unei vizite pe şantierul podului peste Dunăre, la Brăila, a afirmat că recunoaşte, spre deosebire de alţii, intervenţia fostului premier Mihai Tudose în proiectul podului suspendat.

„Când am fost ministrul Transporturilor, dacă vă aduceţi aminte, noi am predat documentaţia tehnico-economică la Consiliul Judeţean Tulcea şi Consiliul Judeţean Brăila, care până la urmă nu s-au înţeles. Aici eu recunosc intervenţia domnului Tudose, spre deosebire de alţii. Într-adevăr, a avut o intervenţie extrem de benefică şi de utilă. Mă aflu astăzi în vizită pe şantierul podului, o investiţie vitală pentru această zonă. Mă bucur să văd progres”, a declarat Ludovic Orban, într-o vizită recentă, pe şantierul podului peste Dunăre.

tudose

Podul suspendat peste Dunăre va fi al treilea pod din Europa

Lungimea totală a traseului „Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila“, cum este numită lucrarea de utilitate publică de interes naţional, este de 23,413 kilometri.  Acesta este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin.  

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu patru giratorii şi un nod rutier. Până la km 7+940 va avea două benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar de acolo - câte una pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,328 kilometri şi are o bandă de circulaţie pe fiecare sens, cu două intersecţii. 

Deasupra Dunării va fi o porţiune de 2 kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii, plus 33 de poduri, podeţe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o staţie automată de taxare. 

Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu 4 giratorii şi 1 nod rutier. Până la km 7+940 va avea 2 benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar de acolo - câte una pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,328 kilometri şi are o bandă de circulaţie pe fiecare sens, cu 2 intersecţii. 

De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, fiecare în lungime de 110 metri. Podul suspendat va avea o înălţime de cel puţin 38 metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării. Lăţimea totală a podului suspendat va fi de 31,70 metri. 

Calea pe pod va avea 22,00 metri, fiind alcătuită din 4 benzi de circulaţie de 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 metri.

Acestora li se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,80 metri fiecare. 

Podul suspendat va fi poziţionat pe drumul principal Brăila-Jijila, între km 4+596,10 şi km 6+570,52, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (măsurat de la Sulina).

Lungimea sa totală va fi de aproape 2 kilometri, mai exact 1.974,30 metri. Dintre aceştia, 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală pe malul dinspre Brăila, iar 364,65 metri - cea de pe malul dinspre Tulcea.

Vă  recomandăm şi:

Operaţiune complexă la Podul peste Dunăre. Japonezii vor monta cablurile principale pe o distanţă de 2 kilometri

Imagini spectaculoase cu podul de la Brăila. În ce stadiu se află lucrările la cel mai înalt pod rutier din România FOTO VIDEO

Brăila



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite