Autostrada Sudului, de la promisiunile USL din 2012 la regretele lui Liviu Dragnea din  2016

Autostrada Sudului, de la promisiunile USL din 2012 la regretele lui Liviu Dragnea din  2016

Autostrada Sudului a rămas la stadiul de proiect (sursă foto: lupamea.ro)

Autostrada Sudului a fost unul dintre proiectele vehiculate intens în campania electorală din 2012. La patru ani de la promisiunile  USL legate de construirea unei autostrăzi care să lege Bucureşti de Craiova, despre autostrada Sudului se mai vorbeşte doar la stadiul de regrete.

Ştiri pe aceeaşi temă

După ce în campania electorală din 2012, Autostrada Sudului a reprezentat una dintre promisiunile partenerilor din USL, în 2013, Guvernul vorbea despre primii paşi făcuţi în direcţia concretizării promisiunii. Studiul de prefezabilitate, scos la licitaţie de CNADNR,  început în decembrie 2012 a fost finalizat în luna iunie 2013. Valoarea estimată pentru elaborarea SPF a fost de 4,5 milioane de lei , adică aproximativ un milion de euro.
 
Traseul autostrăzii  urma să fie Bucureşti-Alexandria-Roşiori-Slatina-Craiova, cu conexiune la podul peste Dunăre de la Calafat, dar şi spre Lugoj. 
 
În 2013, de pe poziţia de vicepremier în Guvernul Ponta, Liviu Dragnea vorbea despre sursele de finanţare pentru autostradă:  ” Pentru Autostrada Sudului avem trei variante : finanţare europeană, fonduri de la Guvern şi parteneriat public privat”.
 
Reprezentanţii Guvernului au avut contacte cu companii străine pentru realizarea autostrăzii  prin concesiune, în sensul executării lucrării din fonduri proprii, urmând ca investitorul să îşi recupereze banii din exploatarea autostrăzii. La data respectivă, vicepremierul Dragnea nu  preciza valoarea investiţiei, spunând doar că este o valoare normală, care poate fi susţinută. ” Este o valoare normală, poate cea mai ieftină, pentru că este o zonă de câmpie”.
 
După spusele guvernanţilor, autostrada Sudului s-ar fi aflat în proiect încă din 1993, ca traseu prins în reţeaua europeană de transport: ”Bucureşti-Alexandria-Craiova Calafat este un traseu prins în reteaua europeană de transport , în reteaua principală de transport, nu  în reteau secundară, care este obligatoriu să fie realizata şi este prinsă în această reţea nu din 2009, nu din 2012, nu din 2014. ci din 1993. Din 1993 cand nu era nici Băsescu preşdinte si nu eram nici eu, nici vicepreşedinte, nici ministru. Este un traseu care trebuie realizat. Poate nu a fost prezentat foarte bine, poate presa nu a relatat foarte bine. Este vorba despre Bucureşti- Craiova- Calafat care se va realiza pe tronsoane. Alte trasese sunt pe reţeaua secundară. Acest traseu Bucureşti-Craiova- Calafat este pe reteaua principala şi acum nu putem să mutam Alexandria si Teleormanul după reţelele principale de transport” , mai spunea Dragnea.
 
Drum expres
 
Autostrada Sudului, proiectul ” de suflet” al lui Liviu Dragnea , nu a fost inclusă în Master Planul elaborat de Ministerul Transporturilor, în vremea ministrului Ioan Rus. Din autostradă, şoseaua aflată tot la stadiu de proiect de hărtie a fost transformată în drum expres. ”În condiţiile în care traseul Constanţa- Bucureşti- Alexandria-Craiova- Calafat- Serbia- Italia , prins din 1993 ca traseu principal de transport, extrem de important , n-a fost prins în Master Plan, neavând pentru mine niciun argment, sunt foarte dezamăgit”.
 
De la promisiuni în 2012, la regrete în 2016
 
În campania electorală din 2016, despre Autostrada Sudului transformată în drum expres se vorbeşte doar la stadiu de regrete. 
„Explicaţia pentru faptul că nu s-a realizat Autostrada Piteşti-Craiova trebuie să fie dată de compania care a realizat Master Planul de Transport, pe care eu am criticat-o, la vremea respectivă, şi o critic în continuare. Îi cert şi pe cei care criticau dorinţa cetăţenilor din sudul României de a avea Autostrada Sudului. I-aş invita pe toţi acei specialişti în datul cu părerea, care spărgeau ecranele televizoarelor, într-un weekend, să plece de la Craiova şi să vină la Bucureşti, pe Alexandria. Între Alexandria şi Bucureşti este aglomeraţie ca pe Valea Oltului. Numai că ei au considerat că muntenii şi oltenii n-au dreptul la această autostradă”, declara recent Dragnea despre Autostrada care ar fi trebuit să treacă prin Alexandria. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările