Femeile îşi gravează numele în industria tatuajelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Convenţia „London Tatoo”, aflată la a opta ediţie, a fost un instrument pentru formarea unei reţele a femeilor din acest domeniu FOTO: Getty Images
Convenţia „London Tatoo”, aflată la a opta ediţie, a fost un instrument pentru formarea unei reţele a femeilor din acest domeniu FOTO: Getty Images

Numărul în creştere al femeilor care realizează tatuaje împinge această afacere într-o nouă direcţie. De ce sunt atât de populare? Câteva dintre cele mai celebre artiste explică pentru cotidianul britanic „The Guardian”.

Una dintre cele mai cunoscute londoneze care se ocupă cu realizarea tatuajelor este Valerie Vargas. Nu prea ia în considerare clienţii noi pentru că este extrem de solicitată.

Lista de aşteptare este foarte lungă şi pentru Claudia de Sabe, pentru Nikole Lowe şi pentru Saira Hunjan. „Femeile care realizează tatuaje sunt mult mai căutate acum decât în urmă cu 16 ani, atunci când am început eu să tatuez”, a mărturisit Saira Hunjan pentru „The Guardian”. „Când aveam 14 ani, am sunat la fiecare artist din paginile aurii căutând să câştig experienţă. Păreau foarte şocaţi să audă glas de fată şi doar unul a fost de acord. Asta doar după ce a vorbit cu mama mea şi i-a explicat că acolo se înjură mult”, îşi aminteşte ea amuzată.

Convenţia „London Tatoo”, aflată la a opta ediţie, a fost un instrument pentru formarea unei reţele a femeilor din acest domeniu. Afacerea nu numai că este una foarte mare, cifrele înregistrate în cadrul convenţiei cresc de la an la an, dar toţi ochii sunt îndreptaţi către artiste, cum ar fi Lina Stigsson şi Angelique Houtkamp, care au avut standul blocat de oameni.

Numărul femeilor a crescut foarte mult în ultimii cinci ani”, spune Stigsson. „Este o industrie progresivă în ceea ce priveşte egalitatea de şanse”.

Saloanele de tatuaj din Marea Britanie aproape s-a dublat în ultimul deceniu. Cu 20 de milioane de oameni tatuaţi din cei 62,6 milioane de englezi, frumuseţea ia o nouă turnură. Când vine vorba de celebrităţile tatuate, cum ar fi Angelina Jolie sau Rihanna, cu toţii sunt de acord că ele au ajutat această industrie. „Oamenii gândesc că «dacă ea îşi poate face unul, şi eu pot». Celebrităţile fac tatuajele să devină o realitate”, spune Houtkamp.

Şi televiziunea şi-a jucat rolul. Emisiuni ca „Miami Ink” şi continuările ei din Los Angeles, New York şi Londra oferă o imagine a lumii tatuajelor unde femeile sunt reprezentate din plin, şi prin artiste, şi prin cliente. Protagonista showului „LA Ink”, Kat Von D a combinat talentul său în crearea tatuajelor cu un simţ al afacerilor ascuţit, extinzându-şi afacerea la colecţii de haine şi de machiaje. „Kat este un nume de marcă în SUA, dar şi un artist serios şi acest lucru, mai mult decât orice, promovează femeile artist”, spune Hunjan.

Houtkamp crede că arta însăşi este unul dintre motivele pentru care femeile care realizează tatuaje sunt atât de solicitate. „Cred că femeile sunt mai atrase de ceea ce desenează alte femei şi, poate, se simt mult mai confortabil când le tatuează o femeie”, spune ea.

A doua expoziţie anuală a artistelor din acest domeniu din Marea Britanie va avea loc pe 7 octombrie şi aproape 50 de femei îşi vor demonstra talentul. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite