Comisia Europeană cere reducerea tarifelor practicate de Eurotunnel, compania care operează Tunelul Canalului Mânecii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comisia Europeană susţine că atât pasagerii, cât şi operatorii de marfă plătesc tarife prea mari pentru traversarea Canalului Mânecii prin tunelul operat de Eurotunnel. În consecinţă, cere Franţei şi Marii Britanii reducerea să reducă tarifele impuse trenurilor.

Cei de la Comisie consideră că preţurile mari practicate de Eurotunnel afectează nu doar companiile feroviare, ci şi pasagerii. Totodată, CE atrage atenţia că societăţile de transport marfă preferă să trimite bunurile pe cale rutieră, ceea ce face ca nivelul de poluare să crească, scrie BBC.

„Tunelul de sub Canalul Mânecii nu este utilizat la capacitate maximă din cauza preţurilor excesive”, afirmă comisarul european pentru transporturi, Siim Kallas. În consecinţă, spune CE, 43% din capacitatea tunelului este nefolosită la ora actuală.

„Tarifele impuse operatorilor feroviari de marfă şi clienţilor lor sunt excesive, iar pasagerii trebuie să plătească un preţ ridicat pentru bilete. Sistemul actual împiedică, de asemenea, o dezvoltare a sectorului feroviar”, a mai spus Kallas.

Eurotunnel, compania privată care se ocupă de tunel, susţine că preţurile sale „sunt transparent şi nu sunt excesive”.

Franţa şi Marea Britanie au o perioadă de două luni pentru a răspunde acestui aviz, în caz contrar Comisia poate sesiza Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, care ar putea impune sancţiuni financiare.

Potrivit agenţiei France Presse, săptămâna trecută, compania feroviară germană Deutsche Bahn a primit aprobarea pentru a începe circulaţia trenurilor de călători între Franţa şi Anglia.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite