Premieră românească. Matei Dima regizează primul film caritabil: povestea emoţionantă din spatele proiectului

Premieră românească. Matei Dima regizează primul film caritabil: povestea emoţionantă din spatele proiectului

Matei Dima (BRomania) a lansat în decursul a doar câteva luni două dintre cele mai populare filme româneşti FOTO Alex Gâlmeanu

În premieră pentru industria cinematografică din România, Matei Dima (BRomania) va regiza primul lungmetraj caritabil, a cărui poveste este inspirată din realitatea dură a copiilor care înfruntă un diagnostic incurabil. Toate încasările vor fi donate către Hospice Casa Speranţei.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Copacul dorinţelor“ va fi primul lungmetraj caritabil din România şi va fi regizat pro bono de Matei Dima, care se bucură de un succes fenomenal cu două producţii în care a fost implicat – „5GANG – Un altfel de Crăciun“, pentru care a semnat regia, şi „Miami Bici“, în care joacă unul dintre rolurile principale. 
 
Toate încasările filmului se vor îndrepta în totalitate către HOSPICE Casa Speranţei şi către îngrijirea gratuită a micilor pacienţi.
 
Scenariul filmului este scris de Mihai Mănescu (manager comunicare & brand HOSPICE Casa Speranţei) şi de Matei Dima şi are ca punct de plecare poveştile adevărate ale mai multor copii pacienţi ai fundaţiei. Filmul caritabil este totodată un apel la solidaritate şi la implicare şi subliniază câte se mai pot face pentru copiii care aud un rece şi descuranjant „nu se mai poate face nimic“. 
 
Deşi inspirat dintr-o realitate dureroasă, „Copacul Dorinţelor“ îşi propune să transmită un mesaj despre speranţă, fiind totodată o incursiune în lumea fantastică a uneia dintre cele mai importante opere literare pentru copii, „Amintiri din copilărie“, a lui Ion Creangă. Misiunea filmului este aceea de a transforma un subiect dificil şi delicat într-un film care poate fi vizionat de toţi membrii unei familii, indiferent de vârstă, fiind totodată o metaforă pentru speranţă şi iubire.   
 
„M-am ataşat de Hospice Casa Speranţei acum doi ani, când le-am făcut o vizită copiilor de acolo şi m-am întors un om schimbat. Copiii de la Hospice m-au învăţat că problemele mele nu sunt probleme adevărate, iar dacă ei aveau puterea să râdă, vreau să iau acea putere şi să o dau mai departe tuturor. În momentul în care am fost abordat cu scenariul «Copacul Dorinţelor» m-am simţit onorat şi, cumva, entuziasmat. Va fi un film greu, cu multe provocări, dar care sper să schimbe nişte mentalităţi, nişte vieţi şi, mai ales, să strângă cât mai multe fonduri pentru aceşti copii. Îmi place să fac oamenii să râdă, însă, de data asta, sper să stârnesc şi alte sentimente“, spune Matei. 
 
„Copiii care înfruntă o boală incurabilă nu au nevoie de lacrimile noastre, le au pe ale lor. Aceşti copii curajoşi au nevoie să ştie că nu sunt singuri în lupta grea pe care o duc şi de o societate pregătită să îi accepte, să şi-i asume şi să îi ajute. Este pentru prima dată când profesionişti din lumea filmului se unesc pentru a genera o campanie unică de strângere de fonduri, care se va traduce în sprijin şi îngrijire paliativă gratuită pentru pacienţii HOSPICE Casa Speranţei. Pe lângă componenta de fundraising, misiunea acestui film este de a transmite un mesaj puternic către publicul din România, un mesaj pe care HOSPICE Casa Speranţei deja îl transmite către pacienţii cu boli incurabile care beneficiază de servicii gratuite de îngrijire paliativă: «Preţuim fiecare clipă de viaţă». Le suntem recunoscători tuturor celor implicaţi şi îi mulţumim lui Matei Dima, ambasador HOSPICE, pentru prietenie, pentru parteneriatul devenit deja tradiţie şi pentru faptul că a acceptat să se implice pro bono în acest proiect cinematografic. Invităm şi alţi parteneri să ni se alăture acestui proiect, pentru că împreună putem face cu adevărat o diferenţă pentru copiii şi adulţii afectaţi de o boală incurabilă“, a declarat Mirela Nemţanu, director executiv HOSPICE Casa Speranţei. 
 
HOSPICE Casa Speranţei, organizaţie non-profit înfiinţată în 1992 la Braşov, a introdus conceptul de îngrijire paliativă în România şi este cea mai mare fundaţie din ţară care oferă gratuit servicii specializate gratuite de acest tip. Organizaţia are două spitale cu servicii integrate, în Braşov şi Bucureşti, echipe mobile în patru oraşe – Bucureşti, Braşov, Făgăraş şi Zărneşti, şase sedii destinate oferirii de îngrijire paliativă şi educaţie şi peste 100 de paturi pentru internare şi activităţi adiacente, destinate îngrijirii persoanelor diagnosticate cu boli incurabile. HOSPICE a dezvoltat servicii complete de îngrijire paliativă, care sunt oferite în centre de zi, ambulatorii şi unităţi proprii pentru internare, la domiciliul pacienţilor şi în spitalele partenere. În cei 28 de ani de existenţă, HOSPICE a adus alinare şi speranţă pentru peste 34.000 de copii şi adulţi cu boli incurabile, cât şi familiilor acestora.
 
Matei Dima este unul dintre primii şi cei mai cunoscuţii creatori de conţinut din România. Anul trecut şi-a făcut debutul ca regizor odată cu lungmetrajul „5GANG – Un altfel de Crăciun“, care a doborât la lansare recorduri de încasări. Totodată, Matei este şi producător şi actor, remarcându-se şi cu alte proiecte de film precum „Miami Bici“, în regia lui de Jesus del Cerro, film ce a stabilit un număr record de spectatori în primul weekend de la lansarea în cinematografe şi a devenit cea mai populară comedie românească din ultimii 26 de ani, sau „L-a Seral“, primul serial românesc online de comedie, cu milioane de vizualizări pe YouTube. 
 
După ce a studiat teatru şi relaţii publice în Los Angeles, Matei Dima s-a întors în România în 2014 pentru a testa un domeniu nou, încă neexploatat la acea vreme: entertainment în online. Proiectul BRomania a fost primul care a introdus cu succes fenomenul VINE-urilor în România. De la Vine, la YouTube, Facebook şi Instagram, BRomania a ajuns la peste un milion de urmăritori. Matei a pus bazele unei comunităţi a consumatorilor de divertisment online de pretutindeni, a cucerit internetul cu sketch-urile sale şi a stabilit un record cu cel mai viral video românesc, ajungând la peste 51 de milioane de vizualizări. Totodată, show-ul său naţional, live-ul de comedie #CuDeToate, a fost sold-out după sold-out. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: