BNR vrea să dreagă exodul creierelor şi angajează specialişti români din străinătate: „Acum ai un motiv să te întorci acasă”
0Sub sloganul „Acum ai un motiv să te întorci acasă”, Banca Naţională a României lansează o campanie de angajare în cadrul instituţiei a „creierelor” româneşti din străinătate.
Programul, intitulat „Brain Regain”, are ca scop selectarea specialiştilor români care lucrează în străinătate pentru a lucra în cadrul Băncii Naţionale.
Pentru ei, BNR pune la dispoziţie posturi de înaltă competenţă, în următoarele arii de specialitate ale băncii centrale: politică monetară, modelare şi prognoze macroeconomice, stabilitate financiară, reglementare şi autorizare, operaţiuni de piaţă, studii economice, relaţii internaţionale şi rezoluţie bancară.
Tot ce trebuie să faceţi este să aveţi minimum 5 ani experienţă profesională relevantă, obţinută în străinătate, în cadrul unor instituţii financiare internaţionale, bănci centrale, bănci comerciale, instituţii de învăţământ superior sau institute de cercetare.
Banca Naţională a României vă oferă, în acest caz, posibilitatea valorificării experienţei în ţară, prin angajarea cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată.
Posturile disponibile prin Programul “Brain Regain” – 2017, condiţiile specifice de participare şi calendarul procesului de selecţie vor fi publicate până la data de 1 octombrie 2017.
Condiţii generale de participare
- deţinerea unei diplome de master şi/sau doctorat, după caz;
- experienţă profesională de minimum 5 ani, relevantă pentru postul vacant, obţinută în străinătate, în cadrul unor instituţii financiare internaţionale, bănci centrale, bănci comerciale, instituţii de învăţământ superior, institute de cercetare;
- cunoaşterea limbii engleze;
- deţinerea cetăţeniei române şi, la momentul depunerii aplicaţiei, a unui loc de muncă în străinătate.
Înscrierea în program
Înscrierea se face prin transmiterea pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro a următoarelor documente:
- chestionar;
- curriculum vitae (model european);
- scrisoare de intenţie;
- diploma de master şi/sau doctorat (după caz);
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea;
- cartea de identitate/paşaport;
- document/e care să ateste experienţa profesională în străinătate;
- recomandări din partea angajatorului sau din partea unor profesori/specialişti de renume, după caz.
Procesul de selecţie
1. Selecţia pe baza documentelor de înscriere
Candidaţii vor transmite documentele de înscriere prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro, conform calendarului.
2. Selecţia pe baza eseurilor
Candidaţii selectaţi după prima etapă vor transmite prin e-mail un eseu întocmit în limba engleză (6.000–8.000 de cuvinte), în termenul solicitat de Comitetul de administrare a Programului.
3. Evaluarea profilului psihologic şi a compatibilităţii cu postul
Candidaţii selectaţi în urma etapei anterioare vor completa on-line un chestionar psihometric.
4. Interviul final
Interviul final va fi susţinut în prezenţa membrilor Comitetului de administrare a Programului, la sediul Băncii Naţionale a României, strada Doamnei nr. 8, sector 3, Bucureşti.
Candidaţii admişi în urma procesului de selecţie vor fi angajaţi în Banca Naţională a României cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată.