Şeful grupului Michelin: Economia României nu este acolo unde am vrea să fie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

România este printre ţările din Europa Centrală şi de Est cu potenţial de creştere pentru Michelin, a declarat Jean-Dominique Senard, directorul executiv al grupului francez, care însă s-a arătat nemulţumit de evoluţia economiei româneşti.

„România, Serbia şi Ungaria au încă potenţial, chiar semnificativ, nu neapărat în această ordine, dar am un sentiment foarte puternic vizavi de potenţialul acestei zone. România ne place, nu suntem din întâmplare pe această piaţă. Ne place pentru că oamenii sunt foarte loiali, conştiincioşi şi lucrează foarte bine. Economia nu este acolo unde am vrea să fie, dar nici în Franţa nu este, dar potenţialul este acolo (pe piaţa românească, n.r.)“, a spus Senard, pentru Mediafax, la summitul global Michelin Challenge Bibendum, organizat în oraşul Chengdu din China.

Michelin Group este prezent în România din anul 2001, unde deţine trei fabrici, două la Zalău, judeţul Bihor (una produce cord melatic, utilizat la producerea anvelopelor, iar alta anvelope auto) şi una la Floreşti (judeţul Prahova), tot de anvelope, investiţiile pe piaţa locală - modernizare fabrici şi training şi dezvoltarea angajaţilor - ridicându-se la 300 milioane de euro. Michelin România are 3.000 de angajaţi.

Compania a mai cumpărat, la începutul anului trecut, un teren de 20 de hectare în Zalău, pentru care nu a anunţat încă vreun plan de investiţii.

Pe de altă parte, Michelin a decis în acest an să închidă fabrica din Budapesta, unde lucrează 512 oameni, iar producţia sub brandurile Taurus, Riken and Kormoran va fi relocată în România (Zalău), Polonia (Olsztyn) şi Germania (Karlsruhe şi Homburg).

În schimb, grupul a realizat o investiţie de 170 milioane de euro în Serbia.

Din acest an, divizia din România a grupului francez a devenit centru regional pentru Europa Centrală şi de Sud, coordonând activitatea din 12 ţări.

Michelin România a raportat anul trecut afaceri de 2,12 miliarde lei, în stagnare. În 2010, grupul francez şi-a stabilit pentru România o ţintă de creşte a afacerilor cu 50% până în 2020.


Mai puteţi citi: 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite