Autostrăzile şi Drumurile Expres din Moldova şi Bucovina: CNAIR anunţă care este stadiul fiecărui proiect
0Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a transmis, miercuri, că, în contextul interesului major manifestat cu privire la dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona Moldovei şi Bucovinei, va publica bilunar stadiul proiectelor destinate acestei regiuni, dar şi etapele care trebuie parcurse.
„CNAIR acordă o importanţă deosebită derulării şi finalizării cu succes, la un nivel de calitate ridicată a serviciilor solicitate. Compania mobilizează în acest sens resurse umane relevante (specialişti în domeniul rutier: ingineri CFDP/geotehnicieni/ingineri geodezi etc.) şi susţine Prestatorii implicaţi în activităţile specifice obiectivelor destinate Moldovei şi Bucovinei”, anunţă Compania de Autostrăzi.
Autostrada Buzău – Focşani
„În cadrul Studiului de Fezabilitate au fost implementate toate observaţiile CNAIR şi urmează ca indicatorii tehnico-economici să fie supuşi avizării în cadrul Consiliului Tehnico-Economic din cadrul companiei.”, anunţă reprezentanţii CNAIR.
Potrivit acestora, avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de obţinere, iar procedura de dobândire a Acordului de Mediu este, de asemenea, aproape de final.
Asupra Proiectului Tehnic au fost totodată emise observaţii tehnice, care au fost integrate în cadrul documentaţiei, iar varianta finală a Proiectului tehnic va fi înaintată către CNAIR după avizarea Studiului de Fezabilitate împreună cu documentaţia necesară demarării procedurii de achiziţie publică pentru faza de execuţie lucrări.
Autostrada Focşani – Bacău
Conform datelor CNAIR, studiul de Fezabilitate, revizuit conform observaţiilor Beneficiarului, a fost transmis de către Prestator, iar în prezent acesta se află în curs de analiză în cadrul departamentelor de specialitate din cadrul companiei, urmând ca până în data de 25.11.2021 să fie finalizată această analiză.
În prezent, Prestatorul elaborează Proiectul Tehnic.
De asemenea, se află în curs de obţinere Avizul de Gospodărire a Apelor, iar procedura pentru Acordul de Mediu a intrat deja într-o fază avansată.
Autostrada Bacău – Paşcani
Despre acest proiect Compania de Autostrăzi anunţă că, în prezent, Prestatorul implementează în cadrul Studiului de Fezabilitate observaţiile tehnice emise de CNAIR, urmand sa retransmită varianta revizuită a Studiului de Fezabilitate.
De asemenea, şi Proiectul Tehnic este în curs de revizuire ca urmare a observaţiilor emise de către CNAIR.
Avizul de Gospodărire a Apelor se afla în faza finală de dobândire, iar procedura de obţinere a Acordului de Mediu se apropie de final.
Autostrada Paşcani – Suceava
Reprezentanţii CNAIR anunţă că, în cadrul acestui proiect, au fost demarate procedurile de obţinere a avizelor şi acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism şi, în mod simultan, a fost demarată procedura de procurare a Acordului de Mediu.
Investigaţiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna septembrie 2021. Până în prezent au fost realizaţi aproximativ 1.000 ml din totalul de 9.256 ml propusi;
„Prestatorul nu reuseşte să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost instituite mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalităţi de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.”, transmite sursa citată.
CNAIR a mobilizat o echipa în teren pentru verificarea activităţii de realizare a investigaţiilor geotehnice.
Autostrada/Drum Expres Suceava – Siret
Datele Companiei de Autostrăzi arată că aici au fost demarate procedurile de obţinere a avizelor şi acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism şi, de asemenea, a fost demarată procedura de obţinere a Acordului de Mediu.
Investigaţiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna august 2021. Până în prezent au fost realizaţi aproximativ 900 ml din totalul de 7.133 ml propuşi.
„Prestatorul nu reuseste să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost aplicate mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalitati de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.”, menţionează sursa citată.
Şi în cadrul acestui proiect CNAIR a mobilizat o echipă în teren pentru verificarea activităţii de realizare a investigaţiilor geotehnice.
Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni
Prestatorul a înaintat Analiza Multicriterială privind alegerea variantei optime de traseu Etapa 1, ce are ca scop stabilirea traseului optim.
„Au fost organizate discuţii cu reprezentanţii autorităţilor publice locale în vederea definitivării traseului. S-a solicitat modificarea traseului pe sectorul cuprins între Leţcani şi Golăieşti astfel încât impactul asupra zonelor locuite să fie minim. Până în prezent au fost primite puncte de vedere cu privire la traseul autostrăzii pe sectorul Leţcani – Golăieşti doar de la câteva UAT-uri.”, informează reprezentanţii CNAIR.
Prestatorul efectuează analize tehnice în vederea modificării traseului autostrăzii pe acest sector.
Pe sectorul cuprins între Târgu Neamţ (Moţca) şi Târgu Frumos, în lungime de 30 de km, au fost demarate în data de 12.10.2021 investigaţiile geotehnice. Până în prezent au fost realizaţi 1.539 ml din totalul de 6.242 ml propuşi, iar Prestatorul are mobilizate în teren 7 utilaje de forare.
Săptămâna viitoare, la invitaţia Consiliului Judeţean Iaşi, o echipa a CNAIR se va deplasa la Iaşi, împreună cu Prestatorul, pentru o nouă serie de discuţii cu autorităţile publice locale (Primăria Municipiului Iaşi, Consiliul Judeţean Iaşi etc.).
Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ
Studiul de Fezabilitate revizia 3 a fost înaintat Beneficiarului în data de 25.10.2021 (secţiunea I şi III). Asupra documentaţiei au fost emise observaţii de către Beneficiar în data de 04.11.2021.
În prezent, Prestatorul, integrează în cadrul documentaţiei observaţiile emise, iar termenul de predare a Studiului de Fezabilitate asumat de către acesta pentru întreg sectorul de autostradă, este data de 07.12.2021.
Autostrada Braşov – Bacău
În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriterială de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă. Prestatorul implementează la acest moment în cadrul documentaţiei AMC 2, observaţiile emise de către CNAIR şi de către consultantul Jaspers.
Dupa retransmiterea documentaţiei revizuite, aceasta va fi analizată şi avizată în cadrul CTE CNAIR, urmând ca ulterior să poată fi demarate activităţile de teren pe varianta de traseu avizată.
Drum Expres Focşani – Brăila
În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriteriala de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă.
Drum Expres Tişiţa – Albiţa
Potrivit datelor transmise de CNAIR, în prezent se afla în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate întru-un mod mai detaliat în etapa finală de analiza şi anume Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 2.
De asemenea, la acest moment se studiază posibilitatea realizării la nivel de drum expres a sectorului rutier dintre Tişiţa şi Albiţa sau la nivel de Drum Trans-Regio. Necesitatea analizei în cauză a apărut în urma rezultatelor obţinute în cadrul AMC1, conform cărora rata de rentabilitare a proiectului (profitabilitatea proiectului de investiţii) este foarte scăzută, raportat la cerinţele de eligibilitate impuse pentru proiecte ce beneficiază de finanţare nerambursabilă.
Drum Expres Bacău – Piatra Neamţ
Reprezentanţii Companiei anunţă că, în luna iulie 2021, a fost avizată în cadrul CTE CNAIR Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1 în urma căreia au fost alese două variante de traseu.
În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2, în urma căreia va fi aleasă varianta optimă dintre cele două selectate în prima etapă de analiză.
Imediat după stabilirea şi avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigaţiilor de teren, cât şi activităţile de obţinere a Certificatului de Urbanism şi a Acordului de Mediu.
Drum de mare viteză Vatra Dornei – Suceava
În ceea ce priveşte acest proiect, CNAIR explicat că, în prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate într-un mod mai detaliat în etapa finală de analiză şi anume Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2.
Imediat după stabilirea şi avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigaţiilor de teren, cât şi activităţile de obţinere a Certificatului de Urbanism şi a Acordului de Mediu.