Autostrada Bacău – Paşcani: Ministerul Transporturilor a publicat proiectul pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: CNAIR
Foto: CNAIR

Ministerul Transporturilor a publicat joi „Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiţii Autostrada Bacău - Paşcani“.

Astfel, al patrulea tronson din A7 va fi tot mai aproape de lansare la licitaţie, după ce indicatorii vor fi aprobaţi în Guvern.

Potrivit datelor publicat de MT, Autostrada Bacău - Paşcani are o lungime de 77,394 km şi se împarte în trei tronsoane / loturi distincte, respectiv:

- Lotul 1 (km 0+000 – km 30+300), între UAT Săuceşti [BC] şi Trifeşti [NT], cu lungimea de 30,300 km.

- Lotul 2 (km 30+300 – km 49+299), între Trifeşti [NT] şi Gherăeşti [NT], cu lungimea de 18,999 km.

- Lotul 3 (km 49+299 – km 77+393.7) , între Mirceşti [IS] şi Paşcani [IS], cu lungimea de 28.095 km.

Pe traseu vor fi construite 9 noduri rutiere şi peste 100 de poduri, pasaje şi structuri casetate.

Lotul 1: 

Punctul de început (km 0+000) al autostrăzii Bacău-Paşcani îşi are originea în Nodul Rutier „C” (km 19+000) al Variantei de Ocolire Bacău, respectiv Nodul Bacău al Autostrăzii. 

Autostrada are o dezvoltare pe partea dreaptă a DN2, paralel cu acesta de la km 3+000 până la km 10+000, urmând ca la km 11+000 să traverseze DN2 respectiv la km 11+350 traversează Magistrala de Cale Ferată dublă CF500 continuând să aibă o dezvoltare pe partea stânga a DN2. 

La km 14+000 intersectează DC7, la km 15+000 DC8 iar la km 17+000 traversează DJ 159, la km 26+750 este intersectat DJ 158, iar la km 27+900 traversează DC90. Lotul 1 se finalizează la aproximativ 1 km Sud-Est de localitatea Trifeşti şi aproximativ 2.5 km Sud-Vest de localitatea Horia.

Lotul 2: 

Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 35+800 intersectează DN 15D, urmând ca pe sectorul cuprins între km 36+900 - 37+900 să aibă o dezvoltare paralelă cu DN 15D. 

Între km 39+200 şi km 40+000 traseul traversează aria protejată Natură 2000, inclusiv răul Moldova. La km 41+960 intersectează DC52 între localităţile Gherăieşti şi Săbăoani, la 44+355 drumul local ce conectează Săbăoani de Pildeşti, la 46+265 DC52, la 47+540 intersectează DN2 (E85), iar la 47+800 intersectează DJ208 după care ocoleşte localitatea Iugani pe la Est.

Lotul 3: 

Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 50+070 intersectează DJ208. Pe sectorul cuprins între km 54+000 - km 57+000 ocoleşte pe la Vest localitatea Hălăuceşti, urmând ca spre final, între km 60+700 şi 61+400 traseul să se încadreze pe un coridor între construcţii (case) şi pădure.

Până la km 65+000 traseul se dezvoltă paralel cu magistrala de cale ferată CF500, la Vest de Localitatea Cozmeşti. În zona km 68+700 se încadrează pe coridorul dintre Brăteşti şi Stolniceni – Prăjescu. Din zona km 72 traseul ocoleşte localitatea Sodomeni prin Est şi municipiul Paşcani pe la Vest. În zona km 71+300-71+400 traversează viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamţ – Iaşi). 

La km 72+900 intersectează DC111 (Strada Morilor) urmând să se facă descărcarea autostrăzii în DN28A (Strada Moldovei).

Consiliul Interministerial a avizat la finele lunii aprilie indicatorii tehnico – economici pentru Autostrada Bacău – Paşcani (77 km).

„După ce indicatorii vor fi aprobaţi, prin Hotărâre de Guvern, se va putea intra în faza de avizare a Proiectului Tehnic”, a explicat atunci şeful Transporturilor Sorin Grindeanu.

El a adăugat că finalizarea acestor etape va permite demararea procedurilor pentru lansarea în licitaţie a contractului de construcţie efectivă a celor 77 de km ai acestui sector din Autostrada Moldovei (A7).

Pe 11 aprilie, secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioşteanu anunţa că indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii Autostrada Bacău – Paşcani (A7) au fost avizaţi în cadrul Consiliului Tehnico – Economic al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Valoarea totală a investiţiei este estimată la 6,2 miliarde de lei, fără TVA, potrivit oficialului din Transporturi. Finanţarea pentru execuţia lucrărilor aferente Autostrăzii Bacău – Paşcani va fi asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM) a emis pe 4 aprilie acordul de mediu necesar construcţiei tronsonului Bacău – Paşcani din Autostrada Moldovei (A7). Astfel, a mai fost parcurs un pas important în vederea lansării la licitaţie a acestui segment din A7, cel mai mare proiect finanţat prin PNRR.

Pe 11 martie 2022, indicatorii tronsonului Bacău – Paşcani au fost avizaţi în Consiliul Tehnico – Economic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Construcţia Autostrăzii Moldovei (Ploieşti – Paşcani), cu o lungime de aproximativ 320 de km, va avea un cost estimat de 25,8 miliarde de lei (fără TVA) şi va fi finanţată prin PNRR.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite