Autostrada Bacău – Paşcani: Ministerul Transporturilor a publicat proiectul pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici
0
Ministerul Transporturilor a publicat joi „Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiţii Autostrada Bacău - Paşcani“.
Astfel, al patrulea tronson din A7 va fi tot mai aproape de lansare la licitaţie, după ce indicatorii vor fi aprobaţi în Guvern.
Potrivit datelor publicat de MT, Autostrada Bacău - Paşcani are o lungime de 77,394 km şi se împarte în trei tronsoane / loturi distincte, respectiv:
- Lotul 1 (km 0+000 – km 30+300), între UAT Săuceşti [BC] şi Trifeşti [NT], cu lungimea de 30,300 km.
- Lotul 2 (km 30+300 – km 49+299), între Trifeşti [NT] şi Gherăeşti [NT], cu lungimea de 18,999 km.
- Lotul 3 (km 49+299 – km 77+393.7) , între Mirceşti [IS] şi Paşcani [IS], cu lungimea de 28.095 km.
Pe traseu vor fi construite 9 noduri rutiere şi peste 100 de poduri, pasaje şi structuri casetate.
Lotul 1:
Punctul de început (km 0+000) al autostrăzii Bacău-Paşcani îşi are originea în Nodul Rutier „C” (km 19+000) al Variantei de Ocolire Bacău, respectiv Nodul Bacău al Autostrăzii.
Autostrada are o dezvoltare pe partea dreaptă a DN2, paralel cu acesta de la km 3+000 până la km 10+000, urmând ca la km 11+000 să traverseze DN2 respectiv la km 11+350 traversează Magistrala de Cale Ferată dublă CF500 continuând să aibă o dezvoltare pe partea stânga a DN2.
La km 14+000 intersectează DC7, la km 15+000 DC8 iar la km 17+000 traversează DJ 159, la km 26+750 este intersectat DJ 158, iar la km 27+900 traversează DC90. Lotul 1 se finalizează la aproximativ 1 km Sud-Est de localitatea Trifeşti şi aproximativ 2.5 km Sud-Vest de localitatea Horia.
Lotul 2:
Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 35+800 intersectează DN 15D, urmând ca pe sectorul cuprins între km 36+900 - 37+900 să aibă o dezvoltare paralelă cu DN 15D.
Între km 39+200 şi km 40+000 traseul traversează aria protejată Natură 2000, inclusiv răul Moldova. La km 41+960 intersectează DC52 între localităţile Gherăieşti şi Săbăoani, la 44+355 drumul local ce conectează Săbăoani de Pildeşti, la 46+265 DC52, la 47+540 intersectează DN2 (E85), iar la 47+800 intersectează DJ208 după care ocoleşte localitatea Iugani pe la Est.
Lotul 3:
Are o dezvoltare preponderent Sud – Nord. La km 50+070 intersectează DJ208. Pe sectorul cuprins între km 54+000 - km 57+000 ocoleşte pe la Vest localitatea Hălăuceşti, urmând ca spre final, între km 60+700 şi 61+400 traseul să se încadreze pe un coridor între construcţii (case) şi pădure.
Până la km 65+000 traseul se dezvoltă paralel cu magistrala de cale ferată CF500, la Vest de Localitatea Cozmeşti. În zona km 68+700 se încadrează pe coridorul dintre Brăteşti şi Stolniceni – Prăjescu. Din zona km 72 traseul ocoleşte localitatea Sodomeni prin Est şi municipiul Paşcani pe la Vest. În zona km 71+300-71+400 traversează viitoarea autostradă A8 (Târgu Neamţ – Iaşi).
La km 72+900 intersectează DC111 (Strada Morilor) urmând să se facă descărcarea autostrăzii în DN28A (Strada Moldovei).
Consiliul Interministerial a avizat la finele lunii aprilie indicatorii tehnico – economici pentru Autostrada Bacău – Paşcani (77 km).
„După ce indicatorii vor fi aprobaţi, prin Hotărâre de Guvern, se va putea intra în faza de avizare a Proiectului Tehnic”, a explicat atunci şeful Transporturilor Sorin Grindeanu.
El a adăugat că finalizarea acestor etape va permite demararea procedurilor pentru lansarea în licitaţie a contractului de construcţie efectivă a celor 77 de km ai acestui sector din Autostrada Moldovei (A7).
Pe 11 aprilie, secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioşteanu anunţa că indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii Autostrada Bacău – Paşcani (A7) au fost avizaţi în cadrul Consiliului Tehnico – Economic al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Valoarea totală a investiţiei este estimată la 6,2 miliarde de lei, fără TVA, potrivit oficialului din Transporturi. Finanţarea pentru execuţia lucrărilor aferente Autostrăzii Bacău – Paşcani va fi asigurată prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM) a emis pe 4 aprilie acordul de mediu necesar construcţiei tronsonului Bacău – Paşcani din Autostrada Moldovei (A7). Astfel, a mai fost parcurs un pas important în vederea lansării la licitaţie a acestui segment din A7, cel mai mare proiect finanţat prin PNRR.
Pe 11 martie 2022, indicatorii tronsonului Bacău – Paşcani au fost avizaţi în Consiliul Tehnico – Economic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Construcţia Autostrăzii Moldovei (Ploieşti – Paşcani), cu o lungime de aproximativ 320 de km, va avea un cost estimat de 25,8 miliarde de lei (fără TVA) şi va fi finanţată prin PNRR.