Distribuitorii de alimente fac bani din discounturi şi comisioane
0Dacă ai curaj să cumperi o camionetă în leasing şi să intermediezi mişcarea mărfii între producător şi retailist, poţi ajunge să ai propria ta afacere. Profitul va fi bun dacă vei şti
Dacă ai curaj să cumperi o camionetă în leasing şi să intermediezi mişcarea mărfii între producător şi retailist, poţi ajunge să ai propria ta afacere. Profitul va fi bun dacă vei şti să negociezi un discount substanţial şi să impui un comision bun producătorului.
PorneŞti cu o camionetă şi ajungi la un tir de marcă
"Distribuitorii sunt cei care îţi mişcă marfa. De aceea, investiţiile în logistică, depozite, tiruri şi personal sunt mult mai mari într-o firmă de distribuţie decât într-o fabrică producătoare. Dacă un fabricant din industria alimentară are 500 de angajaţi, firma distribuitoare va avea cel puţin 1.500 de salariaţi", susţine Romulus Dascălu, reprezentantul Transilvania General Oradea. În România există un număr mare de distribuitori, dar în piaţă este suficient loc pentru noi afaceri în acest domeniu, susţin specialiştii. Între producători şi lanţurile de magazine, poziţia distribuitorilor va fi decisivă, deşi aceştia cer discounturi mari şi nu discută fără un comision de 15-20% în unele cazuri. "Comisionul distribuitorilor va fi însă mic, de 2,5%, dacă rulajele sunt mari. Dacă totuşi cantităţile intermediate sunt mici, atunci comisioanele merg către 4%", susţine Romulus Dascălu. Distribuitorii ajung la câştiguri mari, dar şi investiţiile sunt pe măsură. Poţi începe afacerea pornind de la un "Papuc" sau de la o camionetă, pe care le cumperi în leasing. Afacerea îţi va creşte şi poţi ajunge să cumperi depozite şi tiruri, tot în leasing.
Discountul, impus fără drept de apel
Distribuitorii au tendinţa de a cere discounturi şi comisioane mari. Producătorii încearcă să le ţină piept oferindu-le discounturi stabile, dar sunt nevoiţi să le acorde bonusuri lunare şi trimestriale.
Acestea sunt condiţionate de un anumit nivel de vânzări. "Agricola Internaţional acordă un discount de 8%. Dacă ne-am lăsa intimidaţi de distribuitori şi am aloca un discount mai mare, intermediarii şi-ar face prea rapid profitul şi nu ar mai fi la fel de interesaţi de propulsarea produselor. Pentru a nu-i pierde, le acordăm un bonus lunar de 4%, dacă realizează 60% din planul contractat, şi încă un bonus de 2% pe trimestru, dacă realizează 80% din volumul vânzărilor", susţine Silvia Macedon, directorul comercial al Agricola Internaţional.