Cum să îţi înfiinţezi o firmă din afara României

0
Publicat:
Ultima actualizare:
investitori afaceri business

O firmă, indiferent că este SRL sau SRL-D, poate fi înfiinţată şi de către o persoană care este aflată în afara României, temporar sau definitiv. Persoanele care pot înfiinţa o firmă din afara ţării noastre pot fi atât cetăţeni români, cât şi cetăţeni străini.

Totuşi, ca în cazul oricărei firme, sunt necesare anumite documente şi paşi ce trebuiesc îndepliniţi în vederea înfiinţării unui SRL din afara României, potrivit REGnet.ro.

Mai jos vom relata cele mai des întâlnite obstacole ale persoanelor care sunt în afara ţării şi vor să înfiinţeze o firma în România:

Declaraţii notariale pe proprie răspundere: aceste declaraţii sunt necesare a fi acordate la un notar şi privesc faptul că o persoană poate fi asociat şi/sau administrator într-o firmă din România, precum şi un specimen de semnătură pentru administrator.

În cazul în care viitorul asociat se află în ţări ca Albania, Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, China, Croaţia, Franţa, Macedonia, Moldova, Mongolia, Muntenegru, Polonia, Rusia, Serbia, Slovacia, Ucraina şi Ungaria, declaraţiile notariale acordate în statele respectiv de principiu nu trebuiesc a fi apostilate, ci doar traduse şi legalizate în limba română.

În cazul în care viitorul asociat se află în alte ţări decât cele menţionate mai sus, atunci declaraţiile notariale trebuiesc a fi apostilate, traduse şi legalizate în limba română.

O a treia variantă pentru cetăţenii români ar fi acordarea declaraţiilor necesare pentru asociat şi/sau administrator la consulatele sau ambasadele României.

Capitalul social: orice firmă înfiinţată în România necesită depunerea unui capital de 200 de lei. Deşi în mod normal capitalul social se depune la o bancă/sucursală cu sediul aflat în România, anumite bănci permit depunerea capitalului social de pe teritoriul altei ţări. Prin urmare, indicat este să discutaţi cu banca la care deţineţi un cont şi care are sucursale şi în România.

Sediul social: o firmă din România necesită existenţa unui sediu social la înfiinţare, iar sediul social al unei firme poate fi într-o proprietate de tip rezidenţial (apartament, casă etc.), într-o clădire de birouri sau la un cabinet de avocat (la înfiinţare, pentru o perioadă de maxim 1 an). Situaţiile cu privire la sediu social pot fi rezolvate la distanţă (spre exemplu, semnarea unui contract prin email) sau printr-un împuternicit al dvs.

Celelalte documente necesare înfiinţării unei firme pot fi întreprinse la distanţă, prin procedura Online a REGnet.ro, nefiind necesară prezenţa dvs.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite