Ryanair, obligată să afişeze preţul corect încă din momentul rezervării

Ryanair, obligată să afişeze preţul corect încă din momentul rezervării

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis joi că Ryanair trebuie să afişeze preţul corect, inclusiv taxele de administrare, în preţul biletelor, încă de la momentul rezervării online.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Prin această cerere de decizie preliminară, Consiglio di Stato (Italia) doreşte să afle dacă, conform Regulamentului (CE) nr. 1008/2008 privind normele comune pentru operarea serviciilor aeriene, costurile aferente înregistrării online şi „taxei de administrare” pentru achiziţionarea cu card de credit, care grevează preţul biletelor în sine, precum şi cele care rezultă din aplicarea TVA-ului asupra tarifelor şi a tarifelor suplimentare facultative pentru zborurile naţionale intră în categoria suplimentelor de preţ care nu pot fi evitate şi sunt previzibile sau a celor opţionale”, a informat joi Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), ăn cauza C-28/19 Ryanair.
 
Decizia CJUE vine după ce, în anul 2011, Autoritatea pentru concurenţă din Italia (AGCM) a criticat compania aeriană irlandeză Ryanair pentru că preţurile sale nu includeau Taxa pe Valoarea Adăugată pentru cursele interne şi nici comisioanele pentru check-in sau cele pentru plata cu cardul.
 
Potrivit AGCM aceste costuri sunt inevitabile şi deci trebuie indicate înainte ca un consumator să înceapă procedura de booking, astfel că a decis să amendeze Ryanair pentru practici comerciale incorecte. În replică, Ryanair a contestat amenda în justiţie ceea ce a determinat Consiliul de Stat din Italia să ceară clarificări de la Curtea de Justiţie a UE.
 
Judecătorii de la Luxemburg au decis joi că operatorul aerian Ryanair este obligat să arate în ofertele sale online, încă din primul moment în care preţul este afişat, că există taxe şi comisioane inevitabile. În schimb, suplimentele opţionale de preţ pot fi indicate după ce procedura de booking a început.
 
De asemenea, comisioanele pentru utilizarea unei cărţi de credit sunt inevitabile şi ar trebui menţionate în oferta iniţială au decis judecătorii de la CJUE. În ceea ce priveşte comisioanele pentru check-in, acestea trebuie indicate exceptând situaţia în care există cel puţin o opţiune de a face check-in gratuit.
 
Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările