Românii au vorbit la mobil 30 de miliarde de minute în primele şase luni
0Datele raportate de cei şase operatori de telefonie mobilă, publicate de ANCOM, arată că în prima jumătate a anului 2012, deşi numărul utilizatorilor activi a scăzut, gradul de utilizare a serviciilor a crescut. Per total, a fost depăşit pragul de 30 de miliarde de minute. În ceea ce priveşte traficul mediu lunar de pe o cartelă SIM activă, utilizatorii au efectuat apeluri care au însumat 3 ore şi 42 de minute şi au trimis 48 mesaje SMS.
„La data de 30 iunie 2012, numărul total de utilizatori activi de telefonie mobilă a scăzut cu 3,1% faţă de finalul anului 2011 şi cu 3,8% faţă de 30 iunie 2011, ajungând la 22,7 milioane. În decursul a 6 luni, numărul cartelelor preplătite active a scăzut cu 4,6%, în timp ce numărul utilizatorilor pe bază de abonament a scăzut cu 0,7%“, se arată într-un comunicat al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Comunicaţiilor (ANCOM).
119 cartele la 100 de români
Rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă la jumătatea anului 2012 era de 119,2 la suta de locuitori.
Deşi numărul total de utilizatori a scăzut, traficul de voce a continuat să crească în sectorul telefoniei mobile, depăşind pragul de 30 de miliarde de minute, cu 7,6% mai mult decât în primul semestru al anului 2011.
„Din traficul total de voce realizat în prima jumătate a anului 2012, 85,7% (26,4 miliarde minute) este reprezentat de traficul în reţelele proprii ale operatorilor, care a crescut cu 7,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2011. De altfel, şi celelalte tipuri de trafic au înregistrat creşteri: cu 44% (391 de milioane de minute) cel către reţele internaţionale, cu 5% (1,16 miliarde de minute) cel către reţele de telefonie fixă şi cu 6% (2,85 miliarde de minute) traficul către alte reţele mobile de telefonie.
PrePay-ul e pe val
Utilizatorii de cartele preplătite continuă să efectueze cea mai mare parte a traficului – 56% din traficul total, în timp ce utilizatorii pe bază de abonament persoane fizice au efectuat 30% din total, iar persoanele juridice 14%.
Durata medie a unui apel originat în reţelele publice mobile a înregistrat creşteri, indiferent de reţeaua în care se termină apelul. Durata medie a unui apel a ajuns astfel la 2 minute şi 24 de secunde. Ca şi în cazul traficului, durata medie a unui apel efectuat de către un utilizator de cartelă preplătită este mai mare (02:40) decât durata medie a apelurilor iniţiate de utilizatorii pe bază de abonament (02:08).
Trei ore pe lună cu telefonul la ureche
În primul semestru al anului 2012, un utilizator a efectuat lunar, în medie, convorbiri prin reţelele de telefonie mobilă de 3 ore şi 42 de minute (înregistrându-se o creştere anuală a traficului de voce mediu lunar originat per cartelă SIM „activă” de 11,9%) şi a transmis un număr mediu de 48 de SMS-uri, pe lună, cu 12 mai multe decât media înregistrată în semestrul I 2011.
Plus de aproape 30% la SMS-uri
Potrivit ANCOM, în prima parte a anului 2012 au fost trimise 6,7 miliarde de mesaje scrise – în creştere cu 29,3% faţă de prima jumătate a anului 2011, mesajele scrise transmise de utilizatori în propriile reţele deţinând o pondere majoritară de 93,7%. Din totalul de mesaje scrise, 78% au fost transmise de către utilizatorii de cartele preplătite, în timp ce 22% au fost transmise de către utilizatorii de abonamente.
De asemenea, în prima parte a acestui an au fost transmise peste 7 milioane de mesaje multimedia (MMS), în creştere cu 53,1% anual, şi s-au efectuat aproape 1 milion de minute de apeluri video.
Şi roamingul a încins reţelele
În ceea ce priveşte utilizarea serviciului de roaming, serviciile de voce au înregistrat o creştere anuală de 12,2%, ajungând astfel la 157 de milioane minute (atât apeluri efectuate cât şi apeluri primite), în timp ce traficul SMS în roaming a înregistrat o creştere de 3,8%, ajungând la 48 de milioane de SMS-uri trimise.
Durata medie a unui apel efectuat în roaming a fost de 1 minut şi 56 de secunde, în timp ce durata medie a unui apel primit a fost de 2 minute şi 49 de secunde.